The Washington Post informeaza ca familiile unora dintre cei 239 de pasageri au reusit sa sune pe mobilele rudelor disparute si ca aveau sunet de apel. Mai mult, rudele arata ca sunt actice inclusiv conturile de pe diverse retele de socializare si de email ale pasagerilor. ”In unele cazuri, rudele i-au putut vedeaactivi online prin reteaua chineza QQ”, scrie Washington Post.
Pe de alta parte, reprezentantii companiei aeriene se apara si arata ca nu au reusit sa obtina semnal de apel pe telefoanele pasagerilor ale caror numere le-au fost oferite de rude. Ei asigura ca vor continua cautarile in zona stramtorii Malacca, de altfe cea mai aglomerata stramtoare din lume.
Publicatii de specialitate din intreaga lume se intreaba cum este posibil ca in secolul XXI un avion dotata cu cea mai moderna aparatura sa dispara pur si simplu, in conditiile in care un smartphone poate fi urmarit prin intreaga lune chiar si de un individ fara prea mari cunostinte informatice, pentru a nu mai vorbi ca tehnologia anilor 1960 permitea unei rachete intercontinentale sa loveasca exact la tinta. Este invocata tot mai des soarta sborului Air France 447, care a disparut in urma cu poatru ani in Atlantic, pe ruta Rio de Janeiro-Paris. Cutia neagra nu a fost gasita, iar pentru recuperarea inregistrarilor din cabina pilotilor au fost necesar un an si mult noroc. Potrivit Le Figaro, misterul apelurilor ce par a gasi telefoanele pasagerilor poate fi explicat relativ usor. Prima ipoteza este ca unele telefoane au ramas intacte, bateria rezista inca si se afla suficient de aproape de un releu. Cu alte cuvinte, ele se afla pe pamant sau plutesc, protejate de apa marii. In acest caz, autoritatile ar trebui sa fi localizat deja avionul, folosindu-se de semnalul telefoanelor, asa cum sustin rudele celor disparuti. O a doua ipoteza este mai tehnica: pe telefonul care efectueaza apelul se aude sunet de apel imediat dupa ce semnalul pleaca catre primul releu si cat timp acest releu incearca sa ”caute” telefonul destinatarului. Cum incercarea aceasta esueaza, sunetul de apel dispare. Este vorba despre un decalaj tehnic, care este accentuat si de abonamentele diferite pe care le aveau pasagerii. Astfel, semnalul apelantului trece, in prima faza, printr-o retea chineza care nu este in mod neaparat cea care fusese aleasa de pasageri la momentul producerii accidentului. Este o explicatie care lasa putine sperante rudelor disperate.
Experti in telecomunicatii citati de Daily Mail sustin teze total diferite. ”Telefoanele nu au cum sa functioneze. Sunt fie in apa, fi in afara acoperirii si acum sigur nu ar mai avea nici baterie. Deci este cat se poate de clar ca nu pot fi folosite pentru triangulatie. Cat despre cazul in care ar exista ton de apel, aceasta este la fel ca in cazul in care s-ar afla in afara ariei de acoperire si apelantul ar auzi un ton de apel, pana la intrarea casutei vocale”, sustine William Webb, de la Royal Academy of Engineering.
Un comentariu:
Căutările avionului aparţinând companiei Malaysia Airlines au fost extinse la nivelul Oceanului Indian vineri, după ce Casa Albă a citat "informaţii noi" care sugerează că Boeingul 777 a continuat să zboare mai multe ore după ce a dispărut de pe radare în urmă cu şase zile. O informaţie obţinută de agenţia Reuters susţine că datele de pe radarul militar sugerează că avionul a "deviat deliberat câteva sute de mile de la curs" către Insulele indiene Andaman.
Trimiteți un comentariu