duminică, 23 februarie 2014

Beneficiile aderarii la UE a Romaniei

Proceduri  EU - Două proceduri sunt pe probleme de mediu, au ajuns în stadiul de aviz motivat şi vizează depozitele neconforme de deșeuri și necesitatea curăţării a două iazuri de decantare din exploatările miniere de cupru și zinc din Moldova Nouă. Cea de-a treia procedură de infringement, este în prima fază şi priveşte tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare.
Comisia Europeană s-a declarat preocupată de faptul că România nu își protejează cetățenii de efectele gestionării deficitare a deșeurilor. În pofida avertismentelor anterioare, cele mai recente informații de care dispune Comisia indică faptul că 19 depozite de deșeuri din România funcționează încă fără a respecta legislația UE privind deșeurile și depozitele de deșeuri, fiind implicat un risc grav pentru sănătatea umană și pentru mediu. Tot în domeniul mediului, un al doilea aviz motivat a fost transmis României pentru a-i solicita curățarea a două iazuri de decantare din exploatările miniere de cupru și zinc din Moldova Nouă. Iazurile de decantare reprezintă o sursă majoră de pulberi toxice, care au consecințe semnificative asupra sănătății umane și asupra mediului. CE a condamnat faptul că ţara noastră nu a luat măsurile necesare pentru a controla emisiile și pentru a preveni abandonarea siturilor, se arată pe pagina reprezentanţei Comisiei Europene în România.  Comisia a inițiat proceduri în constatarea neîndeplinirii obligațiilor în privința acestor aspecte, în octombrie 2012. Autoritățile române au raportat cu privire la progresele înregistrate, însă obiectivele nu au fost încă îndeplinite, iar grava problemă a pulberilor toxice persistă. Astfel, s-a trimis un aviz motivat, iar în cazul în care România nu acționează în termen de două luni, Comisia poate sesiza cauza Curții de Justiție a UE.
Infringement şi pe infrastructura feroviară   În cea de-a treia procedură de infringement, dar mai puțin avansată, Comisia Europeană a cerut României să practice tarife corecte de utilizare a infrastructurii feroviare și să asigure sustenabilitatea financiară a administratorului infrastructurii sale. Comisia Europeană și-a exprimat astfel îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori. Rețeaua feroviară din România este una dintre cele mai extinse din Uniunea Europeană, iar tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa, susține Executivul de la Bruxelles. Rețeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale rețelei nu au fost menținute în stare bună. În același timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile și tarifele.
Care este procedura de sancţionare Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) conferă Comisiei, care acționează ca gardian al tratatelor, competența de a iniția o acțiune în justiție împotriva unui stat membru care nu își respectă obligațiile care îi revin în temeiul legislației EU. Procedura în constatarea neîndeplinirii obligațiilor debutează cu o solicitare de informații („scrisoare de punere în întârziere”) adresată statului membru în cauză, care trebuie să își prezinte observațiile într-un anumit termen, de obicei de două luni (stadiul procedurii pentru calea ferată)- articol EVZ de Catalin Antohe

Un comentariu:

Anonim spunea...

In aceste zile se pune la cale o lovitura de stat organizata de Victor Viorel Ponta, care prin incetarea legalitatii Guvernului prin desfacerea coalitiei electorale, si ca majoritate guvernamentala, aprobata legal de Parlament prin Hotararea 45/2012 si Decretul Prezidential 902/2012, date pe baza Programului de Guvernare atasat Hotararii 45, refuza sa-si depuna mandatul si va incerca sa-si continue mandatul expirat cu un nou Program de Guvernare si o noua majoritate parlamentara. Aceasta actiune este ilegala deoarece mandatul de PM , Victor Viorel Ponta l-a obtinut prin HG si Decretul amintite mai sus, care inceteaza prin ruperea coalitiei guvernamentale cu al ei Program de Guvernare. La art 3, (2) din Constitutie se stipulea ca numai “Candidatul pentru functie” poate cere vot de incredere pentru Progrm de Guvernare. Un PM deja NUMIT nu poate cere vot de incredere pe un nou program caci el a fost numit pe baza unui program pentru intreg mandatul si nu exista alta prevede in lege. Deci, continuarea PM cu mandat expirat, in fruntea unui nou guvern illegal (stability prin incalcarea legii) constituie o fapta ilegala si deci neconstitutionala. Ca urmare va cerem, ca cetateni ai Romaniei, sa respingeri numirea ministrilor unui nou Guvern condus de impostorul Victor Viorel Ponta si sa sesizati CCR privind neconstitutionalitatea procedurii din Parlament.