Şefii de multinaţionale din Franţa au tot mai puţină încredere în oportunităţile de la noi şi ar investi aici doar în sectorul financiar. Turismul, serviciile şi comerţul sunt percepute cel mai slab.
Un nou barometru de conjunctură economică, prezentat ieri de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză din România (CCIFER), arată că investitorilor din Hexagon le-a scăzut gradul de încredere în economia românească, pe fondul deteriorării climatului politic şi economic din ţara noastră. Din opt sectoare de bază ale economiei, doar patru (financiar, energie, construcţii şi agricultură) întrunesc aprecieri în creştere faţă de ediţiile anterioare ale barometrului. Celelalte sectoare, adică turismul, industria, comerţul şi serviciile, sunt văzute mai prost în prezent decât la mijlocul anului. Media generală a percepţiei a scăzut de la 3,21 puncte de notare în 2011 la 3,08 puncte în 2012.
Marea îngrijorare: scade consumul
Sectoarele cele mai afectate de scăderea încrederii investitorilor francezi sunt turismul şi comerţul. Turismul a pierdut din cauza „diminuării activităţii înafara sezonului“, iar comerţul – din cauza „întârzierii relansării consumului“, potrivit barometrului CCIFER. În schimb, evoluţia sectorului financiar-bancar este văzută „cel mai optimist“.
Marea îngrijorare: scade consumul
Sectoarele cele mai afectate de scăderea încrederii investitorilor francezi sunt turismul şi comerţul. Turismul a pierdut din cauza „diminuării activităţii înafara sezonului“, iar comerţul – din cauza „întârzierii relansării consumului“, potrivit barometrului CCIFER. În schimb, evoluţia sectorului financiar-bancar este văzută „cel mai optimist“.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu