Spiritele sunt extrem de inflamate pe frontul
nevazut al servicilor secrete. Si asta nu pentru ca „agenturili straine” si-ar
fi bagat coada, ci pentru ca, mai nou, comunitatea informationala din Romania
este zguduita de tupeul afisat de ofiterii acoperiti ai DGIPI, care au ajuns sa
se infiltreze pe capete la conducerea a nenumarate
institutii.
„Buba” cea mare a miscarii strategice ofensive a controversatei „Doi s’un sfert” nu o constituie prezenta agentilor la acest nivel guvernamental de reprezentare, ci faptul ca respectivele misiuni sub acoperire au loc „pe teritoriul” unor ministere care nu intra sub nicio forma sub incidenta legala de acoperire a activitatii Directiei Generale de Informatii si Protectie Interna a MAI. Ceea ce surprinde si mai mult insa este frenetica implicare a „puilor de Vulpe” – trecuti nu de mult sub directa conducere a sefului Guvernului – in derularea unor contracte economice intens monitorizate de catre alte structuri de informatii, care au serioase suspiciuni privind legalitatea acestora. „Cuibul” de la Transporturi - De altfel, in ultima vreme, chiar si extrem de discretul, pana acum, Gelu Oltean nu s-a sfiit sa-si deconspire tot mai des prezenta la diverse manifestari festive derulate de structuri din MAI, el ajungand sa ia chiar loc la prezidiul de onoare! Iar faptul ca actuala conducere a DGIPI se simte pe cai mari este dovedit si de filajul tot mai agresiv si la vedere pe care subordonatii lui Gelu Oltean il fac „obiectivelor” aflate in vedere, chiar daca este vorba inclusiv de demnitari, inalti functionari publici sau membri ai altor servicii secrete. Insa niciunde nu se regaseste mai bine pozitia de forta adoptata de cei de la „Doi s’un sfert” decat la Ministerul Transporturilor, institutie care a ajuns practic sa colcaie de ofiteri acoperiti, la cel mai inalt nivel. Iar acestia, mai ales dupa venirea lui Dan Sova in „Palatul CFR”, s-au asezat vartos la „butoanele” negocierilor paralele purtate pentru atribuirea a tot felul de contracte si organizarea unor licitatii, operatiune derulata concomitent cu anularea altora anterioare. Si, chiar daca masurile exceptionale de securitate luate recent in sediul Ministerului Transporturilor, la ordinul direct al lui Dan Sova, sunt unele fara precedent, sursele noastre sustin ca actiunea de identificare a „cartitelor” DGIPI a fost deja incheiata. Ramane insa de vazut scopul real al misiunii de aici a agentilor „Doi s’un sfert”, dintre care unii au fost pusi pe importante functii de conducere, in unele cazuri chiar cu incalcarea flagranta a legii. Ceea ce ar putea indica urgenta bagarii pe „felia” Transporturilor a acestora.
„Buba” cea mare a miscarii strategice ofensive a controversatei „Doi s’un sfert” nu o constituie prezenta agentilor la acest nivel guvernamental de reprezentare, ci faptul ca respectivele misiuni sub acoperire au loc „pe teritoriul” unor ministere care nu intra sub nicio forma sub incidenta legala de acoperire a activitatii Directiei Generale de Informatii si Protectie Interna a MAI. Ceea ce surprinde si mai mult insa este frenetica implicare a „puilor de Vulpe” – trecuti nu de mult sub directa conducere a sefului Guvernului – in derularea unor contracte economice intens monitorizate de catre alte structuri de informatii, care au serioase suspiciuni privind legalitatea acestora. „Cuibul” de la Transporturi - De altfel, in ultima vreme, chiar si extrem de discretul, pana acum, Gelu Oltean nu s-a sfiit sa-si deconspire tot mai des prezenta la diverse manifestari festive derulate de structuri din MAI, el ajungand sa ia chiar loc la prezidiul de onoare! Iar faptul ca actuala conducere a DGIPI se simte pe cai mari este dovedit si de filajul tot mai agresiv si la vedere pe care subordonatii lui Gelu Oltean il fac „obiectivelor” aflate in vedere, chiar daca este vorba inclusiv de demnitari, inalti functionari publici sau membri ai altor servicii secrete. Insa niciunde nu se regaseste mai bine pozitia de forta adoptata de cei de la „Doi s’un sfert” decat la Ministerul Transporturilor, institutie care a ajuns practic sa colcaie de ofiteri acoperiti, la cel mai inalt nivel. Iar acestia, mai ales dupa venirea lui Dan Sova in „Palatul CFR”, s-au asezat vartos la „butoanele” negocierilor paralele purtate pentru atribuirea a tot felul de contracte si organizarea unor licitatii, operatiune derulata concomitent cu anularea altora anterioare. Si, chiar daca masurile exceptionale de securitate luate recent in sediul Ministerului Transporturilor, la ordinul direct al lui Dan Sova, sunt unele fara precedent, sursele noastre sustin ca actiunea de identificare a „cartitelor” DGIPI a fost deja incheiata. Ramane insa de vazut scopul real al misiunii de aici a agentilor „Doi s’un sfert”, dintre care unii au fost pusi pe importante functii de conducere, in unele cazuri chiar cu incalcarea flagranta a legii. Ceea ce ar putea indica urgenta bagarii pe „felia” Transporturilor a acestora.
La „obiectivele” banoase - Extrem de interesant este si
faptul ca alte ministere despre care sursele noastre sustin ca sunt pur si
simplu „asediate” de agentii acoperiti ai DGIPI sunt unele vanate si de
politiceni, fiind recunoscute drept cele mai banoase din intreg Guvernul. Firesc
astfel ca se nasc serioase semne de intrebare asupra faptului ca sediile
centrale sau ale structurilor apartinand Ministerului Dezvoltarii Regionale si
Administratiei Publice sau Ministerului Economiei sunt ticsite de ofiterii de
informatii ai „Doi s’un sfert”. Mai ales ca, dupa stiinta noastra cel putin, nu
prea avem habar de nici macar un singur caz rezolvat de procurorii anticoruptie,
cei care au legal „in grija” respectivele „obiective”, in urma vreunui pont
primit de la serviciul secret al MAI. ... Acum este greu de spus pana unde vor
merge respectivii agenti cu „acoperirea” lor, dar normal ar fi ca, in cele din
urma, misiunile lor de infiltrare sa se soldeze si cu rezultate concrete pe
linia muncii operative specifice. Pentru ca, altfel, jocurile cu uriase
implicatii financiare facute de acestia s-ar putea dovedi extrem de periculoase.
Mai ales ca este greu de crezut ca, desi oficial au fost trecuti in subordinea
directa a cancelariei premierului, acestia ar fi raportat pana acum, de exemplu,
despre misiunea desfasurata in sediul Ministerului Transporturilor. Unde, din
doua una: ori il fileaza pe Dan Sova, ori il consiliaza cum e cu „acoperirea”…
Insa oricare ar fi adevarata misiune indeplinita, bine ca exista si „dublajul”
necesar pentru ca politicienii si functionarii care isi bat joc de bugetul
institutiei sa nu scape nepedepsiti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu