Constituirea unui depozit la Bank of Cyprus România este posibilă, în continuare, deşi, de curând, clienţii băncii au fost în pericol să îşi piardă din bani, pe fondul crizei din Cipru.
Situaţia a fost salvată prin intervenţia Băncii Naţionale a României, care s-a implicat în negocieri pentru transferul către Marfin Bank al majorităţii depozitelor clienţilor, al unei părţi din portofoliul de credite şi garanţiile asociate, precum şi al altor lichidităţi, adică sub supraveghere autohtonă.
După tot scandalul, după toate explicaţiile şi tot efortul, nimeni nu avertizează posibilii clienţi noi ai sucursalei cipriote cu privire la riscurile la care se expun.
Este adevărat că şansele ca cineva să meargă să-şi pună bani la BoC sunt mici, mai ales că la nivelul publicului larg s-a înţeles că banca a fost preluată cu totul de Marfin.
Cu alte cuvinte, clienţii sunt tot pe cont propriu şi trebuie să fie vigilenţi la prevederile din contractele de depozit, la notele de subsol, la ştiri şi la avertismentele BNR.
Nu contează că nici măcar statul nu a fost în stare să facă asta, având în vedere că Fondul de Garantare al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (FNGCIMM) a avut un depozit de 100 de milioane de lei (circa 24 de milioane euro), la Bank of Cyprus (care a fost transferat în urmă cu trei săptămâni la Marfin Bank România).
De fapt, poate că acesta a fost norocul deponenţilor la BoC, salvaţi prin intervenţia BNR, de la taxarea depozitelor cu până la 60%.
La agenţia Dorobanţi din Capitală a instituţiei nu există la vedere niciun afiş care să informeze cu privire la faptul că depozitele sunt garantate în Cipru.
Funcţionarul din bancă ne-a oferit, fără informaţii suplimentare, lista cu depozitele pe care banca le oferă la momentul actual.
De pe site-ul BoC România, la categoria produselor de economisire, aflăm că orice potenţial client, care doreşte să îşi constituie un depozit la termen sau să deschidă un cont de economii, se poate încrede în instituţie, întrucât "produsele de economisire pentru persoane fizice de la Bank of Cyprus Sucursala România sunt alegerea potrivită. Conturile de economii şi depozitele la termen sunt garantate în conformitate cu Schema de Protecţie a Depozitelor elaborată de Central Bank of Cyprus, al cărei participant este şi Bank of Cyprus Public Co. Ltd".
Funcţionarul de la sucursala Dorobanţi nu ne-a informat cu privire la transferul BoC către Marfin Bank, oficializat pe 25 aprilie.
Totuşi, sunând la call center-ul sucursalei băncii cipriote aflăm: "Din data de 25 aprilie, o parte din activele şi pasivele Bank of Cyprus Sucursala România au fost transferate către Marfin Bank".
Agenţiile din ţară ale sucursalei autohtone a BoC au fost închise, singura deschisă rămânând cea din Bucureşti, de pe Calea Dorobanţilor. Cu toate acestea, contactele acestora au rămas prezente pe pliantele băncii, singura diferenţă constatată fiind numerele de telefon, toate având prefix de Bucureşti.(sursa : bursa.ro)
Situaţia a fost salvată prin intervenţia Băncii Naţionale a României, care s-a implicat în negocieri pentru transferul către Marfin Bank al majorităţii depozitelor clienţilor, al unei părţi din portofoliul de credite şi garanţiile asociate, precum şi al altor lichidităţi, adică sub supraveghere autohtonă.
După tot scandalul, după toate explicaţiile şi tot efortul, nimeni nu avertizează posibilii clienţi noi ai sucursalei cipriote cu privire la riscurile la care se expun.
Este adevărat că şansele ca cineva să meargă să-şi pună bani la BoC sunt mici, mai ales că la nivelul publicului larg s-a înţeles că banca a fost preluată cu totul de Marfin.
Cu alte cuvinte, clienţii sunt tot pe cont propriu şi trebuie să fie vigilenţi la prevederile din contractele de depozit, la notele de subsol, la ştiri şi la avertismentele BNR.
Nu contează că nici măcar statul nu a fost în stare să facă asta, având în vedere că Fondul de Garantare al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (FNGCIMM) a avut un depozit de 100 de milioane de lei (circa 24 de milioane euro), la Bank of Cyprus (care a fost transferat în urmă cu trei săptămâni la Marfin Bank România).
De fapt, poate că acesta a fost norocul deponenţilor la BoC, salvaţi prin intervenţia BNR, de la taxarea depozitelor cu până la 60%.
La agenţia Dorobanţi din Capitală a instituţiei nu există la vedere niciun afiş care să informeze cu privire la faptul că depozitele sunt garantate în Cipru.
Funcţionarul din bancă ne-a oferit, fără informaţii suplimentare, lista cu depozitele pe care banca le oferă la momentul actual.
De pe site-ul BoC România, la categoria produselor de economisire, aflăm că orice potenţial client, care doreşte să îşi constituie un depozit la termen sau să deschidă un cont de economii, se poate încrede în instituţie, întrucât "produsele de economisire pentru persoane fizice de la Bank of Cyprus Sucursala România sunt alegerea potrivită. Conturile de economii şi depozitele la termen sunt garantate în conformitate cu Schema de Protecţie a Depozitelor elaborată de Central Bank of Cyprus, al cărei participant este şi Bank of Cyprus Public Co. Ltd".
Funcţionarul de la sucursala Dorobanţi nu ne-a informat cu privire la transferul BoC către Marfin Bank, oficializat pe 25 aprilie.
Totuşi, sunând la call center-ul sucursalei băncii cipriote aflăm: "Din data de 25 aprilie, o parte din activele şi pasivele Bank of Cyprus Sucursala România au fost transferate către Marfin Bank".
Agenţiile din ţară ale sucursalei autohtone a BoC au fost închise, singura deschisă rămânând cea din Bucureşti, de pe Calea Dorobanţilor. Cu toate acestea, contactele acestora au rămas prezente pe pliantele băncii, singura diferenţă constatată fiind numerele de telefon, toate având prefix de Bucureşti.(sursa : bursa.ro)
6 comentarii:
Parlamentul turc a adoptat marti seara o "amnistie fiscala pentru marile averi", o lege conceputa sa readuca in tara fondurile detinute de catre turcii bogati in strainatate, fara taxe punitive si amenzi, informeaza Reuters.
Actionarii Nabucco au semnat marti la Bucuresti, in cadrul reuniunii Comitetului Nabucco, un acord de asociere si subscriere, a anuntat ministrul delegat pentru energie, Constantin Nita. Acesta a precizat ca este ultima reuniune a comitetului dinaintea deciziei consortiului Shah Deniz legata de viitoarea ruta de transport al gazelor naturale din Azerbaidjan catre regiunea Europei Centrale si de Sud-Est. Acordul de la Bucuresti este un document care permite ca si alti investitori sa se implice in proiectul Nabucco, a afirmat presedintele Comitetului Director Nabucco, Hans-Peter Floren. La randul sau, Reinhard Mitschek, director general al NABUCCO Gas Pipeline International GmbH, a spus ca Nabucco Vest are o serie de avantaje fata de proiectul rival, TAP, care presupune transportul gazelor prin sudul europei catre Italia. Posibilele surse de gaze naturale pentru Nabucco, pe langa gazul azer, vor fi cele din Turkmenistan, Irak, dar si gazele din Marea Neagra.
Parlamentul turc a adoptat marti seara o "amnistie fiscala pentru marile averi", o lege conceputa sa readuca in tara fondurile detinute de catre turcii bogati in strainatate, fara taxe punitive si amenzi, informeaza Reuters.
Scandalul placutelor. Tun de 11 milioane euro sub fals paravan UE. Transportatorii sunt obligati inutil sa monteze pe masini placute cu datele tehnice pana pe 26 mai. Acestia ameninta cu greva generala. Pana sambata, firmele de transport trebuie sa aplice pe masini placute pe care sa fie inscrise o serie de date, precum capacitatea si greutatea masinii. Sunt peste 200.000 de masini. Pentru fiecare placuta, transportatorii trebuie sa achite 250 de lei. In total, 50 de milioane de lei (11 milioane de euro). La fiecare placuta montata, 69,44 de lei merg in buzunarul firmelor care produc si distribuie bucatelele de tabla. In total, peste 3 milioane de euro, scrie EVZ. EVZ a avut dreptate. UE nu impune placute pentru transportatori. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a decis sa amane, pana la anul, obligativitatea montarii placutelor cu date tehnice pe masinile transportatorilor, mai scrie EVZ.
Scandalul placutelor. Tun de 11 milioane euro sub fals paravan UE. Transportatorii sunt obligati inutil sa monteze pe masini placute cu datele tehnice pana pe 26 mai. Acestia ameninta cu greva generala. Pana sambata, firmele de transport trebuie sa aplice pe masini placute pe care sa fie inscrise o serie de date, precum capacitatea si greutatea masinii. Sunt peste 200.000 de masini. Pentru fiecare placuta, transportatorii trebuie sa achite 250 de lei. In total, 50 de milioane de lei (11 milioane de euro). La fiecare placuta montata, 69,44 de lei merg in buzunarul firmelor care produc si distribuie bucatelele de tabla. In total, peste 3 milioane de euro, scrie EVZ. EVZ a avut dreptate. UE nu impune placute pentru transportatori. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a decis sa amane, pana la anul, obligativitatea montarii placutelor cu date tehnice pe masinile transportatorilor, mai scrie EVZ.
Parlamentul turc a adoptat marti seara o "amnistie fiscala pentru marile averi", o lege conceputa sa readuca in tara fondurile detinute de catre turcii bogati in strainatate, fara taxe punitive si amenzi, informeaza Reuters.
Trimiteți un comentariu