Companiile din portofoliul Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), Plafar şi Romaero se vor regăsi printre societăţile exceptate de la obligaţia organizării de licitaţii publice, deoarece activează pe o piaţă concurenţială, a declarat pentru MEDIAFAX şeful ANRMAP - El a afirmat că este greu de indicat toate acele regii şi companii exceptate de la regulile sistemului de achiziţii publice, dar că OU 34/2006 include criterii clare în acest sens, iar exceptate vor fi acele societăţi care lucrează pe o piaţă concurenţială şi nu servesc interesului general. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a enumerat în acest sens, ca exemplu, companiile din portofoliul AAAS, Plafar şi Romaero. Modificările introduse în Parlament la sistemul achiziţiilor publice exceptează de la obligativitatea organizării licitaţiilor anumite regii şi companii naţionale, pe care Guvernul le-a introdus iniţial, de la începutul anului, în categoria autorităţilor contractante. Până la 1 ianuarie 2013, obligativitatea derulării unor proceduri de achiziţie publică revenea doar anumitor regii autonome sau companii naţionale, numai în situaţia în care se încadrau în prevederile articolelor 8 sau 9 din OU 34/2006 privind sistemul achiziţiilor publice, iar alte astfel de societăţi nu erau obligate să desfăşoare proceduri de achiziţie publică. La finele anului trecut, Guvernul a decis ca toate regiile autonome şi companiile naţionale să fie obligate să desfăşoare proceduri de achiziţie publică. Parlamentul a decis însă să se revină la sistemul iniţial, în care doar unele regii şi companii de stat sunt obligate să deruleze licitaţii, şi anume cele care se încadrează în cele două articole ale OU 34/2006, iar celelalte societăţi să elaboreze "norme procedurale interne" în ceea ce priveşte atribuirea contractelor a căror valoare depăşeşte pragul achiziţiilor directe. Articolul 8 din OU 34/2006 stabileşte că este autoritate contractantă oricare organism înfiinţat pentru a satisface nevoi de interes general fără caracter comercial sau industrial şi care este finanţat, în majoritate, de către o autoritate contractantă sau de către un alt organism de drept public, se află în subordinea sau este supusă controlului unei autorităţi contractante sau unui alt organism de drept public, are în componenţa consiliului de administraţie/organului de conducere sau de supervizare mai mult de jumătate din numărul membrilor numiţi de către o autoritate contractantă sau de către un alt organism de drept public, oricare întreprindere publică ce desfăşoară una sau mai multe dintre activităţile prevăzute la cap. VIII secţiunea 1 (apă energie, transport, poştă), atunci când aceasta atribuie contracte de achiziţie publică sau încheie acorduri-cadru destinate efectuării respectivelor activităţi. Piaţa achiziţiilor publice reprezintă în jur de 15% din PIB-ul României, iar statul, prin instituţiile şi companiile sale, este cel mai mare cumpărător. Analiştii consultaţi acum doi ani de Ziarul Financiar apreciau că între 20 şi 40% dintre contractele încheiate cu statul sunt "cu dedicaţie".
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
indicatul CNE Cernavodă a formulat o opoziţie, la Registrul Comerţului, la înregistrarea deciziei acţionarilor Nuclearelectrica de a majora capitalul social al producătorului de energie în vederea listării, ne-au spus mai multe surse din companie. Cauza urmează să fie judecată de Tribunalul Bucureşti şi ar putea întârzia oferta publică de la Nuclearelectrica SA, pe care Guvernul şi-a propus să o deruleze în această lună.
Potrivit surselor noastre, sindicatul a iniţiat acţiunea în instanţă pe motiv că reprezentantul Fondului Proprietatea (FP) în AGA Nuclear¬electrica n-ar fi avut calitatea să voteze pentru majorarea de capital. În viziunea sindicatului, Franklin Templeton nu este administratorul de drept al Fondului Proprietatea, iar mandatul în AGA Nuclearelectrica al reprezentantului FP trebuia dat în baza unei hotărâri AGA a Fondului.
Trimiteți un comentariu