marți, 28 ianuarie 2014

Carpatair, una dintre cele mai importante companii aeriene românesti, cu sediul central la Timișoara, având capital majoritar elvețian, a obținut ieri intrarea în insolvență, intenția companiei fiind de a urma un proces de reorganizare judiciară.
Potrivit unui anunț al companiei aeriene, printre cauzele acestei decizii se află litigiile împotriva Aeroportului Timişoara având ca obiect activităti anticoncurenţiale investigate în prezent de Comisia Europeana dar şi de instanţele şi autoritătile naţionale, daunele estimate ridicându-se la circa 30 milioane de euro.
În timpul procesului de reorganizare, compania va continua o activitate comercială normală, iar conducerea companiei va fi asigurată de actuala echipă de management condusa de Nicolae Petrov, sub supravegherea administratorului judiciar desemnat.
În primăvara anului trecut, Carpatair a obținut pentru a cincea oară consecutiv statutul de operator IOSA conferit de IATA (International Air Transport Association), cel mai riguros sistem de evaluare a siguranței operaționale pentru companiile aeriene din întreaga lume. Carpatair deține încă din 2005 certificarea standardelor de calitate și siguranță IOSA, fiind singurul operator privat de transport aerian din România și una dintre primele companii aeriene din Europa de Est care respectă aceste standarde certificate la nivel internațional pentru zborurile comerciale.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Compania de construcţii cu capital austriac Alpine, intată în insolvenţă în septembrie 2013 – la trei luni după declanşarea falimentului companiei-mamă din Austria, are ca strategie de redresare a afacerilor locale vânzarea activelor către un investitor.




„Strategia de redresare a companiei în România este bazată pe desprinderea Alpine SA de grupul austriac şi funcţionarea independentă. Încercăm să identificăm un investitor care să preia capitalul şi să finanţeze compania. Avem în atenţie salvarea locurilor de muncă şi readucerea Alpine SA în circuitul economic“, a declarat pentru Capital Rudolf Vizental, Managing Partner în cadrul Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR), care se ocupă şi de reorganizarea unor alte firme de construcţii precum Romstrade, Concefa, Amarad, ICIM sau grupul Euroholding.

Entitatea românească a constructorului austriac a intrat în insolvenţă cu datorii de circa 80 mil. euro, cel mai mare creditor înregistrat la masa credală fiind Alpine Bau din Austria, iar BCR figurează ca creditor garantat. Falimentul Alpine Bau, a doua cea mai mare firmă de construcţii de pe piaţa austriacă, a generat rezilierea tuturor contractelor pe care Alpine SA le avea în derulare în România. Astfel, şantierele pe care compania lucra au fost închise, iar cei circa 440 de angajaţi au fost trimişi acasă.

Principalele contracte de infrastructură ale Alpine SA erau construcţia centurii Braşovului şi a unui lot din autostrada Nădlac – Arad, ambele reziliate de CNADNR. Alpine a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 115 mil. euro la nivel local, fiind unul dintre cei mai activi constructori străini pe plan local.

Anonim spunea...

Compania aeriană low-cost Wizz Air le va permite pasagerilor să-şi folosească avioanele, tabletele şi e-book-urile la bordul avioanelor, conform Capital.

Pasagerii vor fi nevoiţi să îşi scoată căştile când sunt anunţate măsurile privind siguranţa la bord şi să închidă dispozitivele electronice atunci când echipajul nu poate confirma că funcţionarea acestora în modul zbor corespunde cu criteriile de utilizare în timpul zborului, conform Wizzair.

De asemenea, laptop-urile vor trebui depozitate în timpul decolării şi aterizării.

Decizia companiei vine după ce, în luna decembrie, Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA) a anunţat că pasagerii au voie să îşi folosească dispozitivele electronice portabile (PED) - telefoane mobile, tablete, e-book-uri, MP3 playere - la bordul aeronavelor.

Dispozitivele electronice trebuie să fie setate pe modul "zbor", precizează EASA.

Totodată, rămâne la alegerea fiecărei companii aeriene dacă le va permite pasagerilor să îşi folosească dispozitivele electronice la bordul aeronavelor.

Anonim spunea...

Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie au început urmărirea penală faţă de Laura Elena Chiţoiu, director al Direcţiei Avizări din cadrul Autorităţii pentru Supraveghere Financiară (A.S.F) la data faptelor, soţia ministrului de Finanţe Daniel Chiţoiu, în sarcina căreia s-a reţinut infracţiunea de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial.
Potrivit unui comunicat la DNA, în perioada 10-16 iunie 2013, la cererea unei persoane (membru neexecutiv în conducerea ASF, reprezentând interesele unei societăţi de asigurări) Laura Elena Chiţoiu, director al Direcţiei Avizări din cadrul A.S.F., a devansat interviul pentru ocuparea funcţiei de director general al acelei societăţii de asigurări. "Astfel, deși interviul era stabilit pentru data de 10 iulie 2013, în urma demersurilor învinuitei Chiţoiu Laura Elena, interviul a fost devansat pentru data de 19.06.2013. Pentru a se asigura că funcţia de director general va fi ocupată de o anumită persoană care îi fusese indicată, Chiţoiu Laura Elena a modificat componenţa comisiei de examinare, asigurându-se că membrii care o vor examina pe candidată nu vor pune întrebări incomode, facilitând acesteia ocuparea funcţiei de director general al societăţii de asigurări", informează DNA.