miercuri, 9 septembrie 2015

Banca Comercială Română scade dobânzile pentru creditele garantate existente în stoc. Această ofertă a fost anunţată în premieră de Ziarul BURSA într-un interviu acordat de Tomas Spurny la începutul verii...Banca Comercială Română va elimina toate comisioanele percepute pentru tranzacţiile efectuate la bancomate de persoanele fizice începând din luna octombrie, a anunţat, în urmă cu puţin timp, Dana Demetrian, vicepreşedinte în cadrul băncii.  Domnia sa a subliniat că acesta este doar un pas dintr-un amplu program de fidelizare a clienţilor BCR. Un alt demers din cadrul acestui program demarat de bancă deja de câteva zile pentru clienţii săi este reducerea dobânzii la creditele garantate cu ipotecă (atât cele de consum cât şi cele imobiliare), în final obţinându-se o reducere medie de circa 20% a ratei lunare (scăderea maximă pe care o obţine un client poate ajunge până la 40%). Oferta se adresează şi clienţilor altor bănci care îşi pot refinanţa creditele garantate.  Programul BCR vizează o dobânda fixă de 4,95% timp de cinci ani sau 5,95% timp de 10 ani, ulterior clienţii urmând să plătească o dobândă variabilă alcătuită dintr-o marjă fixă de 3% plus Euribor la 6% (dacă împrumuturile sunt în lei se va aplica indicele ROBOR la 6 luni).  Oferta BCR a fost prezentată, în premieră de Ziarul BURSA, în cadrul unui interviu de la începutul lunii iunie acordat de Tomas Spurny, actual CEO al BCR. 

3 comentarii:

Anonim spunea...

Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a declarat astăzi, în Parlamentul European: "Afirmam recent că Grexit-ul nu poate fi o opţiune, însă le-am spus autorităţilor elene că nu ar trebui să considere această afirmaţie drept o garanţie de salvare".
Oficialul european a mai precizat: "I-am spus premierului elen Alexis Tsipras că eu nu sunt un vrăjitor care să scoată iepuraşul din pălărie, dacă acesta nu există. I-am spus că Grexit-ul era o opţiune, dar nu una care să fie declarată în public.
Am făcut ce era de datoria noastră. Problema Greciei nu era numai una de finanţare publică, o problemă sunt perspectivele de creştere pentru această ţară.
Ar trebui să respectăm programul la care am ajuns acum. Criza nu s-a încheiat prin soluţia găsită".

Anonim spunea...

Guvernul Chinei a cheltuit 1,5 trilioane de yuani, echivalentul a 236 de miliarde de dolari, în încercarea de a-şi consolida piața de capital, de când aceasta a început să cadă în urmă cu trei luni, potrivit Goldman Sachs Group Inc., scrie Bloomberg.





"Echipa națională" a cheltuit aproximativ 600 de miliarde de yuani numai în luna August, cu un total echivalent acum ca valoare cu 9,2% din acțiunile liber tranzacționate din China, afirmă analişti precum Kinger Lau într-un raport. Îngrijorarea investitorilor cu privire ce se va întâmpla atunci când guvernul începe să micșora aceste cheltuieli este covârşitoare, au scris specialiştii, care citează experiențele trecute din Hong Kong și SUA.



Indicele Shanghai Composite a pierdut 41% de la maximul său din Iunie, ștergând practic 5 miliarde de dolari din valoarea burselor chineze, după ce investitori îndatoraţi au fugit în condiţiile semnelor de slăbiciune ale economiei. Pentru a opri prăbuşirea, oficialii au creat o agenție de stat cu peste 400 de miliarde de dolari, în vederea achiziționării pachetelor de acţiuni şi a implementării măsurilor necesare. Însă aceste măsuri, alături de o devalorizare-șoc a yuanului, au tulburat piețele globale.

Anonim spunea...

Clienţii băncilor vor avea, în sfârşit, şansa să soluţioneze rapid, echitabil şi, mai ales, gratuit, litigiile cu banca, promite o ordonanţă adoptată recent. Însă, unele prevederi lasă loc de interpretări şi pun sub semnul întrebării succesul demersului.





Ordonanţa de guvern cu privire la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL) transpune în legislaţia românească directiva europeană în domeniu şi are o secţiune specială pentru litigiile din domeniul bancar.

Însă, unele prevederi sunt discutabile. În primul rând, reiese că dreptul clienţilor de a alege modalitatea de soluţionare a litigiilor va fi limitat la această procedură SAL. Potrivit textului, „litigiile din domeniul bancar sunt soluţionate exclusiv prin proceduri SAL de Centrul SAL“, centru care urmează să fie înfiinţat în acest scop.

Atât reprezentanţii mediului bancar, cât şi cei ai asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor dau asigurări că „exclusivitatea“ se referă la faptul că, pentru domeniul bancar, va exista un singur Centru SAL care va soluţiona litigiile dintre consumatori şi bănci şi că nu este vorba de imposibilitatea clientului de a apela, în continuare, şi la alte variante, pe care le are la dispoziţie acum, respectiv mediere, instanţă, asociaţii de consumatori sau Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).