sâmbătă, 31 august 2013

Fiscul italian a descoperit in ultimele opt luni 3.160 de pretinsi saraci si invalizi care au beneficiat in mod fraudulos de ajutoare sociale de 1 miliard de euro, relateaza Mediafax.Garda financiara italiana a intensificat controalele in 2013, identificand fraude in valoare de 2,5 miliarde de euro, potrivit unui comunicat al institutiei.  Prin declaratii false de venituri, fraudatorii au reusit sa fie scutiti de cheltuieli medicale, taxe universitare, au primit ajutoare sociale sau vouchere pentru manuale si mese la cantine.  Pe langa aceste practici raspandite, exista si sisteme de fraudare extrem de sofisticate, potrivit garzii financiare.
Institutia a demascat de exemplu antreprenori falsi in Catanzaro (Calabria), care au primit 5 milioane de euro sub forma de ajutoare publice si fonduri europene, pentru un proiect de mediu neconcretizat.  In Sicilia a fost destructurata o retea de 114 pretinsi invalizi, care au primit certificate medicale de la 74 de medici complici. De la inceputul acestui an, din fraudele identificate, de 2,5 miliarde de euro, au fost recuperate circa 200 de milioane de euro, cu 40% mai mult decat anul trecut, si au fost blocate plati de peste 450 de milioane de euro.

vineri, 30 august 2013

Au pirjolit tara nenorocitii astia incompetenti si obraznici

Cererea de credite din partea companiilor şi cea pentru credite imobiliare din partea populaţiei s-a diminuat, în timp ce creditele de consum au înregistrat o creştere, se arată într-un sondaj publicat azi de Banca Naţională Română (BNR).
Băncile prognozează pentru al treilea trimestru o cerere de finanţare în scădere uşoară din partea companiilor, şi revenirea în teritoriu pozitiv a cererii de credite ipotecare, respectiv stabilizarea cererii de credite de consum.
Cererea de credite s-a redus marginal în al doilea trimestru la nivel agregat, dar în structură s-au înregistrat scăderi semnificative pentru segmentul creditelor pe termen lung.
Instituţiile de credit anticipează, pentru perioada următoare, o diminuare uşoară a cererii de credite din partea companiilor la nivel agregat.... Update 11:48 Ponta: "În toamnă modificăm legea şi formăm regiuni înainte de revizuirea Constituţiei" - Primul ministru a menţionat că din toamnă trebuie să se modifice Legea 315/1998 privind regiunile de dezvoltare în sensul formării regiunilor înainte de a primi statutul constituţional prin revizuirea Legii fundamentale, arată sursele de presă.
"Unul din punctele cele mai importante le-am discutat şi ieri în cadrul unui BPN informal, doar cu vicepreşedinţii. Cred că din această toamnă trebuie să mergem mai departe prin modificarea Legii 315/1998, cea cu regiunile de dezvoltare, în a forma practic regiunile chiar înainte de a primi statutul constituţional", a transmis Ponta.
Premierul Victor Ponta a anunţat azi, la şedinţa Comitetului Executiv că prioritatea legislativă a Partidului Social Democrat (PSD) va fi ca regionalizarea să se facă prin proiect de lege, fără a mai aştepta revizuirea Constituţiei, arată HotNews.ro.
"Trebuie să mergem mai departe prin modificarea legii 315/1998 cea cu regiuniile de dezvoltare, trebuie să mergem mai departe de a forma practic regiunile chiar înainte de a primi statutul constituţional", a precizat Ponta.
 

Pactul Ribbentrop - Molotov....?!?!

Gaze şi petrol, monopolul Rusiei în Europa...Arabia Saudită, cu aprobarea SUA, ar fi oferit Rusiei monopolul pentru petrol şi gaze în Europa, în schimbul căderii liderului sirian Bashar al-Assad, reiese dintr-o scurgere de informaţii ajunsă în presă. Dezvăluirea a fost făcută iniţial pe 21 august de către ziarul libanez de limbă arabă As-Safir. Cotidianul, care are legături cu mişcarea libaneză pro-Assad Hezbollah, a publicat citate dintr-un “raport diplomatic” privind o întâlnire ce a avut loc pe 31 iulie la Moscova, între preşedintele rus Vladimir Putin şi şeful serviciului secret saudit, Bandar bin Sultan. Ziarul nu a precizat căreia dintre părţi îi aparţine raportul, transmite rador, care citează EUObserver.
Într-unul dintre citate, Bandar declară: “Haideţi să examinăm cum putem să creăm o strategie unică ruso-saudită cu privire la petrol. Scopul este să convenim asupra unui preţ al petrolului şi asupra cantităţilor produse care să menţină preţul stabil pe pieţele globale ale petrolului … Noi înţelegem marele interes al Rusiei cu privire la petrolul şi gazele existente în Marea Mediterană, din Israel şi Cipru prin Liban şi Siria. Şi înţelegem importanţa conductei ruseşti de gaze către Europa. Nu suntem interesaţi să intrăm în competiţie cu acestea. Putem coopera în acest domeniu.”
Într-un punct anterior al discuţiei, sauditul afirma: “Orice înţelegere la care am ajunge în urma acestei discuţii nu va fi doar o înţelegere saudito-rusă, dar va fi de asemenea şi o înţelegere americano-rusă. Am vorbit cu americanii înainte de vizită, iar ei au promis să respecte orice înţelegere pe care ar urma să o încheiem.”
Textul reprodus de ziar arată că Bandar ar fi afirmat că are influenţă asupra grupărilor militante islamiste cecene şi că le va determina să atace Jocurile Olimpice de la Soci, care vor avea loc în Rusia la anul, în cazul în care Putin nu se va conforma.
Revista Foreign Policy publică în ultimul său număr lista celor șapte lovituri de stat în care CIA a admis oficial că a fost implicată sau le-a regizat și realizat de la un cap la altul. În chiar aceste zile, scrie Foreign Policy, teoriile conspiraționiste susțin că atât Frații Musulmani, cât și guvernul susținut de armată la Cairo sunt în strânsă tovărășie cu Statele Unite. Aceste teorii sunt la ordinea zile în Egipt.
 
Iată însă lista loviturilor de stat organizate de SUA și recunoscute oficial de Washington.
 
Iran, 1953. În ciuda speculațiilor privind rolul CIA in instalarea unui guvern militar în Siria, în 1949, înlăturarea premierului iranian Mohamed Mossdegh este cea mai timpurie lovitură de stat a Războiului Rece în care SUA și-au recunoscut implicarea. In 1953, după aproape doi ani în care Mossadegh a condus guvernul Iranului, timp în care el l-a înfruntat pe șahul Mohammad Reza Pahlavi și a naționalizat industria petrolieră a țării, operată de companiile britanice, el a fost forțat să demisioneze și a fost arestat, petrecându-și restul zilelor sub arest la domiciliu. Potrivit recent declasificatelor documente CIA, ’’exista perspectiva de a lăsa Iranul descoperit în fața unei invazii sovietice, într-o perioadă în care Războiul Rece era la apogeu și când SUA erau implicate într-un război nedeclarat in Coreea, împotriva forțelor susținute de URSS și China. Toate acestea au constrâns SUA să planifice și să execute TPAJAX (numele de cod al operațiunii loviturii de stat)’’
Guatemala, 1954. Deși SUA l-au susținut inițial pe președintele Jacobo Arbenz (Departamentul de Stat l-a considerat un personaj important după accederea la putere, pregătită și susținută militar de SUA), relația s-a răcit când Arbenz a încercat o serie de reforme privind proprietatea funciară, care amenințau companiile americane – United Fruit Company. O lovitură de stat dată în 1954 l-a forțat pe Arbenz să renunțe la putere, lăsând loc unei junte. Detaliile clasificate ale implicării CIA în acest puci, incluzând echiparea rebelilor și trupelor paramilitare, în timp ce marina americană instaura o blocadă a coastei Guatemalei, au fost publicate în 1999.
Congo, 1960. Patrice Lumumba, primul premier al statului Congo (apoi Republica Democratică Congo), a fost înlăturat de președintele congolez Joseph Kasavubu, în timpul unei intervenții belgiene susținută de SUA. A fost o intervenție violentă, menită să mențină influența belgiană în Congo, dupa decolonizare. Lumumba a reușit să se opuna militar forțelor belgiene, recurgând la ajutorul logistic sovietic. Este motivul pentru care CIA a considerat că Lumumba este o amenințare pentru noul guvern al lui Joseph Mobutu. Comisia Church a Senatului SUA, formată din 11 senatori care monitorizau acțiunile clandestine ale CIA, a remarcat că CIA ’’a cotinuat să mențină legături cu congolezi care și-au exprimat dorința de a-l asasina pe Lumumba’’ și că ’’ofițerii CIA i-au încurajat si le-au oferit sprijin acestor congolezi, în efortul lor de a-l asasina pe Lumumba’’. După o încercare eșuată de a-l asasina pe Lumumba cu ajutorul unei batiste otrăvite, CIA a îndreptat trupele congoleze spre locația în care acesta se afla și le-a indicat care sunt căile de fugă care trebuie blocate. Lumumba a fost capturat la finalul lui 1960 și ucis în luna ianuarie a anului următor.
Republica Dominicană, 1961. Dictatura lui Rafel Trujillo, care a recurs la purificarea etnică, mii de haitieni fiind uciși, și care a încercat să-l asasineze pe președintele Venezuelei, s-a încheiat prin asasinarea sa în timpul unei ambuscade la care au participat disidenți politici înarmați. Deși cel care l-a împușcat mortal pe Trujillo a spus că ’’Nimeni nu mi-a spus să merg și să-l ucid pe Trujillo’’, el avea toata susținerea CIA. Comisia Church a descoperit că ’’a fost oferit sprijin material, constând în trei pistoale și trei carabine, iar SUA știau că disidenții doreau să-l înlăture pe Trujillo, cel mai probabil pe calea unui asasinat.’’
Republica Vietnam, 1963. SUA erau deja profund implicate în Vietnamul de Sud în 1963, iar relația cu liderul Ngo Dinh Diem devenea tot mai tensionată, pe măsură ce acesta încerca să-i suprime pe budiști. Potrivit Pentagon Papers, pe 23 august 1963, generalii sud-vietnamezi care puseseră la cale o lovitura de stat au contactat oficiali ai SUA, cărora le-au detaliat planul. După o perioadă de indecizie a SUA, generalii au dat lovitura și l-au ucis pe Diem, pe 1 noiembrie 1963, cu sprijin american, sub forma a 40.000 de dolari din fondurile CIA.
’’Pentru lovitura de stat împotriva lui Ngo Dinh Diem, SUA trebuie să își accepte partea lor de responsabilitate’’, arată documentele Pentagonului. ’’Începând cu agust 1963, am autorizat, sancționat și încurajat eforturile pentru o lovitură de stat a generalilor vietnamezi și am oferit sprijin total pentru un nou guvern. Am menținut contacte clandestine cu ei în timpul planificării și executarii loviturii de stat și am văzut și amendat planurile lor de operațiuni, după cum am propus și un nou guvern.’’
Brazilia, 1964. Temându-se că noul președinte brazilian Joao Goulart, după expresia ambasadorului american Lincoln Gordon, ’’va face din Brazilia o China a anilor ’60’’, SUA au susținut lovitura de stat din 1964, condusă de Humberto Castello Branco, șeful statului major al armatei braziliene. În zilele de dinaintea loviturii, CIA a încurajat protestele de stradă împotriva guvernului și a furnizat combustibiul și ’’arme de fabricație neamericana’’ celor care sprijineau armata. ’’Cred că trebuie să facem tot ce se poate, să fim pregătiți să facem tot ce trebuie’’, le-a spus președintele Lyndon Johnson celor care puneau la cale lovitura de stat, potrivit documentelor declasificate din National Security Archive. Armata braziliană a condus țara până în 1985.
Chile, 1973. SUA nu l-au dorit niciodată la putere pe socialistul Salvador Allende. Acesta a câștigat democratic alegerile din Chile, din 1970, și a devenit președinte. Richard Nixon a cerut CIA să ’’faca sa țipe economia chiliană’’ și agenția a lucrat cu trei grupuri din Chile, fiecare punând la cale câte o lovitură împotriva lui Allende. Agenția a mers într-atât de departe încât a furnizat și armele, dar planurile au fost abandonate când CIA a început să nu mai aibă încredere în oamenii din Chile. Însă planul de sabotare a economiei chiliene a mers mai departe, până când generalul Augusto Pinochet a dat o lovitură de stat, in 1973. Relatarea oficială a CIA despre preluarea puterii, pe 11 septembrie 1973, arată că agenția ’’știa despre lovitura de stat a armatei și culegea date de la unii dintre participanții la puci și, pentru că CIA nu a descurajat lovitura din 1973 și a încercat să instige la lovitură de stat în anii anteriori, probabil a încuviințat această lovitură’’. CIA a mai organizat și o campanie de propagandă pentru sprijinirea noului regim Pinochet, după 1973, în ciuda faptului că știa despre gravele violări ale drepturilor omului, inclusiv uciderea disidenților politici.

joi, 29 august 2013

Reuters: MAE din Iran infirmă informaţia       Preşedintele sirian, Bashar al-Assad, s-ar putea afla, de două seri, la Teheran, potrivit versiunii digitale a unui ziar libanez şi televiziunii iraniene.
     Informaţia, însă, nu a fost confirmată de către alte surse.
     Abbas Araqchi, purtătorul de cuvânt al ministrului iranian de Externe, a precizat că această informaţie este "ridicolă", informează Reuters.
     Sursele presei libaneze susţin, însă, că al-Assad ar fi ajuns în capitala iraniană, împreună cu familia şi mai multe figuri ale regimului său.
     Televiziunea publică iraniană a precizat că preşedintele sirian ar "efectua o vizită" la Teheran.

UE nu mai are bani sa suporte Germania si deturneaza fonduri din alocatiile altor tari ...

Comisia Europeană a negat, miercuri, informaţiile apărute în presă potrivit cărora fondurile UE, alocate României şi Bulgariei pentru a îmbunătăţi situaţia romilor, vor fi redirecţionate către Germania, unde s-au mutat numeroşi membri ai acestei minorităţi.  Postul german Deutsche Welle în limba bulgară a anunţat recent că milioane de euro destinate săracilor din Bulgaria şi România vor fi redirecţionate către Germania pentru că aceste state sunt "incapabile să le utilizeze" şi din cauza afluxului de români şi bulgari în Germania.  Comisia Europeană a negat însă aceste informaţii...."Nu este adevărat. Nu este niciun transfer de fonduri structurale care au fost alocate Bulgariei şi României către alte ţări", a declarat Jonathan Todd, purtător de cuvânt pentru Ocuparea forţei de muncă şi Afaceri sociale, László Andor, pentru EurActiv.  Todd a explicat că alocarea acestor fonduri pentru ţările UE este stabilită o dată la şapte ani, iar actualul ciclu bugetar se încheie în acest an, următorul intrând în vigoare pentru 2014-2020.  Dacă ţările membre UE nu cheltuiesc toate fondurile structurale care le-au fost alocate, banii rămân la bugetul UE dar nu există o realocare a lor către alte ţări, a explicat el.  Todd a adăugat că folosirea fondurilor structurale ale UE disponibile pentru Germania a fost o decizie a autorităţilor germane. Totuşi, ei pot aloca unele dintre fonduri pentru a sprijini incluziunea socială în oraşele care se confruntă cu aşa-numita "imigraţie a sărăciei".  "În orice caz, Germania nu primeşte nicio creştere de fonduri structurale de la bugetul UE în acest scop. Dacă Germania decide să folosească mai mulţi bani din fondurile structurale europene, va trebui să recurgă la o realocare a banilor de la alte proiecte", a afirmat el....CONCLUZIA : ASA ESTE, RAPORTUL DEUTCHE WELLE ESTE CORECT - COMISIA MINTE !!!