sâmbătă, 24 august 2013

Apariţia băncilor de investiţii pe piaţa românească se lasă aşteptată. Potrivit experţilor din domeniu, este o şansă foarte mică să vedem acest tip de instituţii în viitorul apropiat în România, pe motivul absenţei pieţelor de capital lichide. Mai mult, posibila introducere a unei taxe la nivel european pe tranzacţiile financiare va afecta întregul sistem bancar.
Ţara noastră duce lipsă de astfel de bănci, care pot contribui semnificativ la finanţarea economiei reale. Băncile de investiţii sunt, mai exact, bănci comerciale specializate în acordarea de credite pe termen mediu şi lung întreprinderilor industriale (uneori şi în alte ramuri economice). Acestea îşi procură fondurile pe baza unor forme de economisire pe durate mai îndelungate decât cele obişnuite. Avantajul acestor tipuri de insituţii financiare, la nivel economic, este acela că, odată cu existenţa lor, băncile comerciale se vor putea concentra pe creditarea persoanelor fizice, iar băncile de investiţii vor fi cele care vor finanţa economia. O astfel de separare ar scuti băncile comerciale standard de grija creditelor pentru IMM-uri.

vineri, 23 august 2013

Ministrul german de Finanțe, Wolfgang Schauble, a recunoscut pentru prima dată că Grecia va avea nevoie de un al treilea ajutor financiar internațional pentru a-și menține economia pe linia de plutire în următorii doi ani, transmite Deutrsche Welle.
’’Este nevoie de un alt program pentru Grecia’’, a spus ministrul in timpul unui miting electoral, în nordul Germaniei. Declarația se poate dovedi una destul de riscantă, pentru că oferirea unor asemenra împrumuturi, la care Germania contribuie cu partea leului, nu este deloc populară în rândul electoratului, iar până la alegeri mai sunt doar cinci săptămâni. Ministrul german de Finanţe a mai afirmat în trecut că Grecia ar putea necesita un nou program financiar la încheierea celui prezent în 2014, dar nu l-a descris niciodată ca fiind inevitabil, cum pare că a procedat marţi, scrie Reuters. Grecia nu va beneficia, însă, de o ştergere a datoriilor, a adăugat el. Cancelarul Angela Merkel a fost extrem de prudentă în ce privește acordarea unui nou ajutor pentru Grecia și, așa cum până acum a făcut-o și Schauble, a susținut că Grecia nu mai are nevoie de vreun împrumut. Jorg Asmussen, reprezentantul Germaniei în boardul Băncii Centrale Europene, urmează să facă o vizită în Grecia miercuri, pentru a discuta despre stadiul aplicării programului de reforme necesar pentru livrarea tranșelor din împrumuturile deja contractate de Atena. Programul este aplicat sub supravegherea unei echipe a Comisiei Europene condusă tot de un german, Horst Reichenbach. Atena a primit în iulie o tranșă de 5,8 miliarde de euro din partea creditorilor internaționali și speră să primească încă un miliard de euro în octombrie. Premierul Andonis Samaras a cerut miniștrilor săi să grăbească ritmul reformelor, de fapt să grăbească concediaerea altor 4.000 de funcționari publici, să grăbească vânzarea a ceea ce statul deține în economie și să introducă impozite mult mai mari pe terenuri și imobile.

joi, 22 august 2013

Economiile periferice ale Zonei Euro, puternic afectate de criza datoriilor suverane, isi recapata treptat competitivitatea si profita de pe urma unui numar in crestere de turisti straini, arata o analiza recenta a PwC.  Pentru prima data in ultimii trei ani, avem parte de o vara mai linistita, fara o criza iminenta in Zona Euro. Cativa factori au ajutat la reducerea riscurilor pe termen scurt cu care se confrunta economiile periferice ale Zonei Euro, incluzand "Relaxarea Cantitativa" si angajamentul Bancii Centrale Europene (BCE) de a face "orice este necesar" pentru salvarea Zonei Euro folosind programul de cumparare de titluri de stat.
Drept rezultat, dobanzile la imprumuturile publice ale economiilor periferice au scazut cu 2-3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, nu inseamna ca state precum Portugalia, Italia, Irlanda, Grecia si Spania sunt acum in afara oricarui pericol. Un aspect cheie al redresarii il reprezinta recastigarea treptata a competitivitatii statelor periferice. Costurile salariale s-au redus cu 20-30% in ultimii 4 ani. Insa factori temporari precum reducerile salariale si cresterea somajului au contribuit cel mai mult la aceasta evolutie. Desi costurile au scazut, lipsesc inca reformele pietei muncii pentru a creste flexibilitatea salariala. Prin urmare, exista riscul ca pe viitor competitivitatea sa fie erodata atunci cand noul ciclu de crestere va duce pietele muncii in linie cu cresterea economica.  Reducerea costurilor s-a dovedit de bun augur pentru turism, un sector cheie pentru aceste economiile periferice. Veniturile din turism contribuie cu pana la 5% la formarea PIB in aceste state, iar cresterea numarului de turisti (cu pana la 23% in Spania din 2009 si pana in prezent) a dat motive de optimism.

miercuri, 21 august 2013

În România, 15% dintre tineri sunt 'prea' educaţi comparativ cu cererea pieţei, iar această rată este mai mare decât în Marea Britanie şi Germania, potrivit datelor Organizaţiei Mondiale a Muncii (OMM), citate într-un comunicat EY.
Pe de altă parte, discrepanţa între abilităţile celor care îşi caută un loc de muncă şi exigenţele angajatorilor români s-a redus. Astfel, într-un studiu din 2013 al OMM, se precizează că această discrepanţă a scăzut cu 3,5 puncte procentuale între 2010-2011, de la 12%, la 8,5%, în România fiind cea mai mare scădere după Estonia şi Grecia dintre ţările analizate.
Totodată, rata şomajului în rândul tinerilor cu educaţie terţiară (şcoli tehnice şi facultăţi) este foarte mare în România, ajungând la 29,3% în 2011, în creştere faţă de 2010 şi mai mult decât triplă faţă de nivelul anului 2000.
'Toate aceste dificultăţi persistente, ca şi încetinirea revenirii economice la nivel global în 2012 şi 2013, au condus la blazare şi pesimism. Din ce în ce mai mulţi tineri renunţă să mai caute un loc de muncă, iar mulţi se mulţumesc cu un job sub nivelul lor de calificare', afirmă Mihaela Matei, Marketing Supervising Associate EY România, coordonator al studiului EY 'Antreprenorii Vorbesc'.
Aceasta adaugă că, după generaţia de sacrificiu, a celor care a trebuit să traverseze cum s-au priceput tranziţia de la valorile comuniste la cele ale economiei de piaţă, în prezent există 'o generaţia pierdută', cea a tinerilor care nu-şi găsesc loc de muncă din cauza crizei şi a incertitudinilor economice din ultimii cinci ani. Sintagma 'generaţie pierdută' este asociată tinerilor români în rapoarte ale OMM şi în alte studii care tratează subiectul şomajului şi forţei de muncă la nivel global.

marți, 20 august 2013

Romania are cei mai multi proprietari din Europa, potrivit ultimelor date disponibile ale oficiului european pentru statistica Eurostat, datand din 2011. Astfel, 96,6% dintre romani detin un apartament sau o casa, scrie Le Figaro, care noteaza ca aceasta situatie este comuna pentru statele fostului bloc comunist.
  • HotNews.ro a realizat o Harta Interactiva cu tarile europene prin prisma poprietarilor, a celor care au credite imobiliare, a chiriasilor la cota pietei si a celor care stau in chirie gratis sau sub cota de piata
Astfel, in Lituania 92,3% dintre locuitori sunt proprietari (locul doi in acest clasament) iar in Croatia 92,1% detin o locuinta (locul trei). Cea mai redusa rata a proprietatii din Europa se inregistreaza in Elvetia (43,8%). Aproape toti au un credit sau o ipoteca pe locuinta (39,4%). Pe penultimul loc se afla Germania, unde 53,4% din populatie este proprietara. Dintre ei, 28,1% au un credit sau o ipoteca. Urmeaza Austria, cu o rata a proprietatii de 57,5%.
In Italia, rata proprietarilor este de 72,9%, in Marea Britanie de 67,9% iar in Spania de 82,7%.
In medie, in Uniunea Europeana 70,9% din populatie este proprietara unei locuinte.
Le Figaro noteaza ca Spania a construit intre 2005 si 2007 peste 800.000 de locuinte pe an. Mai mult decat Germania, Franta si Italia la un loc. O cifra enorma care a permis majorarea mult mai rapida a ofertei decat a cererii. Acest ritm de constructie s-a aflat la originea imensei bule imobiliare ale carei efecte se vor resimti inca multi ani. Astazi, in Spania exista 700.000 de locuinte goale, si, aparent paradoxal, rata proprietarilor are tendita sa scada in continuare, de la 92% in 2000 la 82,7% in prezent.
In cazul Germaniei, rata redusa a proprietarilor se explica atat prin motive istorice cat si prin sistemul fiscal. Astfel, dupa razboi, numeroase familii au pierdut totul. Altele, cum ar fi cele din Silezia, in special, au fost constranse sa-si paraseasca locuintele pentru totdeauna, dupa ce zona a intrat in componenta Poloniei. In imaginarul colectiv, locuinta nu este o valoare refugiu prin excelenta.
In plus, dupa o crestere a preturilor in urma reunificarii, acesta au scazut ulterior. Iar chiriile sunt moderate in conditiile unei oferte private abundente. Exista si un sistem de conventii de chirie foarte stimulativ din punct de vedere fiscal pentru proprietari.

luni, 19 august 2013

Material preluat de pe internet

Exploziv: Cine este agentul CIA care lucreaza pentru Basescu?
Publicat de Adriana Dutulescu in sectiunea Politica la data de 19/04/2011 9:44
Am primit un text aparut aici. Extrem de interesant, explica modul in care CIA l-ar fi ajutat pe Traian Basescu sa castige alegerile, si il identifica chiar pe agentul CIA care s-a ocupat de aceasta operatiune. Acesta ar fi Harry Giknavorian, atasatul in Romania al Agentiei Antidrog. Am dat un search pe google si omul chiar exista, la Ambasada Americii la Bucuresti. Il vedeti si in foto, via site-ul Ambasadei.
Cititi mai jos intreg textul, macar ca scenariu de film de actiune merita.
“Maşinăria PDL de fraudare a alegerilor a folosit toate mecanismele posibile: Poliţie, Jandarmerie, SRI, SIE, Prefecturi, servicii deconcentrate şi agenţi economici de stat. Şi, nu în ultimul rînd, ambasade străine.
În campania prezidenţială, Traian Băsescu a folosit Centrul SECI şi proiectul militar MONSAT pentru a-şi vedea visul cu ochii.
Achiziţionarea şi instalarea echipamentelor speciale pentru reţeaua MONSAT s-au făcut şi cu sprijinul National Security Agency (NSA). Actul de naştere a sistemului MONSAT este Hotărîrea 045/2005 a CSAT.
Reţeaua de sateliţi MONSAT de joasă altitudine, la care SRI şi SIE au acces, nu e lansată de Statul Român, ci de SUA, în colaborare cu o serie de ţări europene. România „închiriază“ accesul la aceşti sateliţi, pe baza unor înţelegeri între Serviciile Secrete ale ţărilor NATO. Ei sînt folosiţi pentru pedepsirea dizidenţilor, în mod ilegal, prin urmărirea, monitorizarea şi hărţuirea sau tortura aplicată persoanei vizate.
Reţeaua de sute de sateliţi care acoperă Europa nu numai că receptează, dar e capabilă să şi transmită, în mod egal. Dispozitive radar, bazate pe unde milimetrice, au posibilitatea de a urmări o persoană, după caracteristicile biometrice, oriunde pe pămînt şi, mai mult de atît, de a vedea omul prin acoperişurile clădirilor în care se află acesta.
Cu ajutorul agentului special secret al DEA, din zona Balcani (Drug Enforcement Administration), Harry Giknavorian, Traian Băsescu are acces direct la Centrul SECI.
Acest Harry Giknavorian este, în fapt, agentul acoperit al CIA, delegat de SUA pe lîngă Traian Băsescu, încă din anul 2004. Este singura persoană din România care nu are numere de identificare la maşina cu care se deplasează prin Bucureşti. El conduce un SUV Ford Explorer blindat, de culoare verde. Agentul american are relaţii strînse cu autorităţile Statului Român, în special cu Traian Băsescu şi cu consilierul prezidenţial pe probleme de Securitate, Iulian Fota. Este căsătorit, are 2 copii, băiat şi fată, şi locuieşte în Băneasa, în Complexul ZODIAC; are un cîine labrador.
America, prin rezidenţii CIA şi prin Harry Giknavorian, a aservit conducerea structurilor din MAI: DGCCO, SIPI şi DIICOT. Pentru a-şi pune planul în aplicare, a trebuit să-l schimbe pe Dan Nica de la conducerea Ministerului de Interne. Astfel, americanii au putut să utilizeze aplicaţii ale softului de la RASIROM, folosit de Institutul Naţional de Statistică şi agreat de BEJ şi BEC. Agentul CIA din România şi omul său sub acoperire de agent DEA, de la Centrul SECI, au putut să supravegheze, să controleze, să influenţeze şi să centralizeze datele din secţiile de votare în timp real.
Totul s-a petrecut cu sprijinul SIE şi STS, deoarece aplicaţii ale acestui soft de la RASIROM sînt folosite şi în lupta împotriva terorismului şi a crimei organizate din Europa.
Astfel, Traian Băsescu, prin acoliţii săi şi cu sprijinul guvernului american, foloseşte independent şi fără control parlamentar Sistemul Naţional de Monitorizare a Comunicaţiilor prin Satelit-M O N S A T.
Acest sistem are la bază o serie de proiecte realizate în ultimele decenii în Statele Unite şi în Europa, iar sateliţii lansaţi în spaţiu sînt de provenienţă americană şi operează la joasă altitudine.
Pentru a intra, cît de cît, în legalitate şi a-şi pune planul în aplicare, SUA au impus Guvernului Tăriceanu adoptarea unui cadru legislativ astfel încît românilor să le fie monitorizate toate convorbirile telefonice şi toate e-mailurile. Aşa a apărut subit Legea nr. 298/2008, promulgată rapid de Traian Băsescu, privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de reţelele publice de comunicaţii. Legea se referă atît la persoanele fizice, cît şi la cele juridice. MAI, Parchetul General, SRI şi SIE au, astfel, oricînd acces la date pe baza unei simple ordonanţe semnate de orice procuror, fără a mai exista un mandat emis de judecător. Acest sistem MONSAT permite interceptarea poştei electronice utilizate de oameni de afaceri sau politicieni. În timpul campaniilor electorale, mesajele transmise prin Internet pot fi interceptate neautorizat şi folosite de adversarii politici.
Pregătirea pentru fraudarea alegerilor prezidenţiale din 2009 s-a făcut în timpul campaniei europarlamentare. Apoi, terminale mobile ale STS au fost amplasate la sediul central SECI de la Bucureşti şi au fost folosite la monitorizarea comunicaţiilor şi a transmisiilor de date-voce tip SMS. Acest lucru a fost posibil pentru că RASIROM (regie aflată în subordinea Serviciului Român de Informaţii) a proiectat un sistem care a putut fi folosit de către prefecţii PDL şi de către membri ai acestui partid, care ştiau numerele de telefon ale fiecărei secţii de votare, transmiţînd date în timp real la Bucureşti. Dispozitivul de ascultare a telefoanelor mobile are un sistem de funcţionare destul de simplu şi poate fi introdus, cu uşurinţă, într-o valiză de voiaj. Agentul trebuie să scaneze codul personal al telefonului care urmează să fie ascultat. Pentru acest lucru, el se apropie de posesorul telefonului mobil, la o distanţă mai mică de 25 de metri, în timp ce acesta are o convorbire. Fiecare celular are un mod de identificare, denumit IMEI, care poate fi aflat tastînd pe telefon steluţă diez 06 diez (*#06#). Rezultă un cod format din 15 cifre. Acesta este personalizat pentru fiecare telefon celular în parte şi nu poate fi acelaşi pentru două aparate. La sediul central al PDL, în noaptea alegerilor, a fost instalat un dulap cu routere. Numărul posturilor ocupate a fost de aproximativ 500; acestea au fost instalate pentru conexiuni interne cu secţiile de votare din ţară, iar la secţiile din afara României nu au fost distribuite terminale STS, deoarece nici măcar Băsescu şi acoliţii săi nu pot transporta aceste terminale fără a atrage atenţia autorităţilor din Uniunea Europeană.
În ţară, STS, împreună cu prefecţii şi subprefecţii, ajutaţi de membrii PDL, au fost cei care au condus operaţiunile de centralizare a alegerilor (întrucît cele 500 de aparate telefonice mobile ale STS au fost în custodia membrilor PDL), iar aceştia au trimis SMS-uri cu mesaje electorale pe telefoanele speciale. SMS-urile au fost expediate de pe cartele preplătite doar de la nivel judeţean spre centrul din Aleea Modrogan. De altfel, euroalegerile şi Referendumul pentru introducerea votului uninominal au permis Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, să monitorizeze, prin intermediul telefoanelor mobile şi al cartelelor prepaid pe care le-a pus la dispoziţia Biroului Electoral Central şi preşedinţilor secţiilor de votare, întreg procesul de transmitere a rezultatelor şi a prezenţei la vot.
Conducerea PDL şi Traian Băsescu au avut timpul necesar să întoarcă rezultatul alegerilor cu voturi fictive din străinătate. Aceste voturi nu au putut fi niciodată numărate. Generalii numiţi de Traian Băsescu la conducerea STS au primit sarcina să rezolve această problemă. Este vorba de 3 generali care s-au ocupat de monitorizarea alegerilor: Marcel Opriş (director STS), Corneliu Grigore (prim-adjunct al directorului STS, managerul liniei de urgenţă 112) şi Ioan Balaure (directorul adjunct pe probleme economice al STS). După executarea ordinelor primite de la Cotroceni, generalul cu două stele Corneliu Grigore a mai primit o stea şi a fost trecut în rezervă.
Au fost concepute planurile de protecţie contrainformativă prin care Traian Băsescu a dispus demararea operaţiunilor de bruiaj online, pe bani publici, încă din luna septembrie a anului 2008. Consilierii loiali au fost însărcinaţi cu crearea unui departament secret pentru protejarea imaginii miniştrilor PDL şi a preşedintelui, pe Internet. Angajaţii acestui serviciu privat, plătit din banii Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale, trebuie să pornească o campanie agresivă împotriva celor ce îl blamează pe Traian Băsescu, sau să posteze pe Internet tot felul de comentarii, care să schimbe sensul informaţiilor negative despre acesta din articolele de presă. Sînt vizate în principal marile ziare cu domenii de Internet, agenţiile de presă, blogurile de atitudine care înregistrează trafic etc. Serviciul nu se află în clădirea Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale, dar de el se ocupă direct unul dintre consilierii personali ai Elenei Udrea, respectiv Ana Maria Topoliceanu.
În 2009, am asistat la o fraudă prefabricată, cu CNP-uri inventate, cu voturi ale morţilor, cu semnături în fals, cu Procese Verbale falsificate, cu rezultate inversate, cu mită în sediile electorale şi un proces electoral dirijat.
Agenţii STS, SRI şi SIE ai lui Băsescu, ajutaţi de americani şi de agenţii SISROM din afara ţării, au cumpărat, au furat şi dirijat sute de mii de voturi, pentru ca rezultatele să corespundă cu cele din softul comandat de Traian Băsescu, cu 4 minute înainte de exit-poll-uri, live, în faţa naţiunii.
Autoritatea Electorală Permanentă, din obedienţă faţă de stăpîn, a muşamalizat informaţia că au fost aproape 14.000 de votanţi multipli, sau că au existat numeroase Procese Verbale măsluite, cu rezultate inversate în favoarea lui Traian Băsescu.
Referitor la agentul american Harry Giknavorian, acesta are relaţii strînse cu Mafia ţigănească şi cu Serviciul Secret al romilor, pe care îl finanţează din fondurile de stat americane ale CIA. Serviciul de Informaţii şi Siguranţă al Romilor – SISROM este un serviciu secret, protejat şi de către Traian Băsescu şi camarila sa din SRI. Acesta este folosit la controlarea clanurilor şi a grupărilor infracţionale, prin regizarea unor scandaluri între bande. SISROM-ul îl ajută pe Traian Băsescu să cumpere voturi în cadrul etniei (vezi Clanul Bercea Mondialul).
Serviciul Secret al ţiganilor are, în principal, menirea „să apere interesele şi drepturile etniei romilor, precum şi dezvoltarea unei reţele de informare şi comunicaţii interne şi externe“. El colaborează cu toate Serviciile Secrete clasice, respectiv: Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, structurile de informaţii ale Ministerului de Interne, INTERPOL şi EUROPOL. SISROM, avînd centrul la Bucureşti, funcţionează după reţeta clasică a structurilor de informaţii. Îşi desfăşoară activităţile „în paralel cu serviciile secrete existente şi dă raportul către U.M. 0215 (Serviciul de informaţii şi protecţie a cadrelor din Ministerul de Interne)”. Ca structură informativă, SISROM se ocupă de culegerea de informaţii din domeniile social, politic, cultural şi economic, cu accent pe următoarele problematici: emanciparea socială şi formele de dialog cu organizaţiile non-guvernamentale. Are constituite reţele de informatori, care culeg date şi informaţii din teritoriu. Acestea sînt transmise, apoi, sub formă de Note informative, dar şi de informaţii brute, direct lui Traian Băsescu.
,,Părinţii” acestui sistem sînt Virgil Măgureanu şi Ioan Talpeş, care au înţeles rostul SISROM, permiţînd înfiinţarea lui fără a-i crea probleme. Administraţia Prezidenţială a lui Traian Băsescu a acordat girul membrilor acestei structuri.
Spionajul Ţigănesc SISROM – Serviciul de Informaţii şi Siguranţă al Romilor din România este o structură particulară, iniţiată şi condusă discret de acelaşi Virgil Măgureanu. Acest Serviciu Secret ilegal, care funcţionează sub protecţia lui Traian Băsescu, a camarilei din SRI şi cu ajutorul oamenilor SIE de la Ambasadele României din marile capitale europene, a schimbat rezultatul alegerilor din exteriorul României, prin implicarea sa activă în direcţionarea voturilor etniei rome din Spania, Italia şi Franţa către candidatul Traian Băsescu.
Tot agentul Harry Giknavorian este cel ce controlează SIPI – Serviciul de Supraveghere Operativă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
SIPI, Serviciul Independent de Protecţie Internă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, folosit şi de către americani, şi de către Traian Băsescu, este beneficiarul unor informaţii ale sistemului MONSAT.
Acest serviciu captează ilegal informaţii, operaţiuni care se pot realiza fără probleme de către unii angajaţi politici ai sistemului, dar şi de către beneficiarii legali ai acestuia.
Interceptările ilegale se pot efectua de către operatorii MONSAT, care au libertatea aproape totală de a accesa pachete de date transmise prin zecile de sateliţi ce asigură comunicaţiile dintre utilizatorii serviciilor specifice. Acest lucru se datorează tehnologiei avansate şi posibilităţilor reduse de exercitare a unui control pertinent asupra sistemului. El funcţionează după principiile de interceptare a comunicaţiilor clasice, precum telefonia în sistemul naţional.
Astfel, operatorii MONSAT pot interveni pentru captarea unor informaţii, imediat după emiterea semnalului antenei de emisie, sau pot să capteze semnalele satelitului de comunicaţii folosit de operatorii de astfel de servicii din România ori din ţara de origine a utilizatorului.
Cei aproape 2.000 de angajaţi ai SIPI răspund instituţional numai în faţa ministrului Administraţiei şi Internelor, Traian Igaş.
Sistemul MONSAT are aprobarea CSAT şi utilizează informaţii şi aplicaţii americane KOFAX, Microsoft şi XEROX.
Sateliţii americani sînt rezervaţi pentru situaţiile în care victima iese din raza în care acţionează grupările criminale, deplasîndu-se în afara oraşelor, în campinguri, la ţară etc.
Reţeaua de sateliţi la care SRI şi SIE au acces este folosită, într-adevăr, în mod ilegal, de către personalul Administraţiei Prezidenţiale, cu acordul deplin şi sub îndrumarea Serviciilor Secrete româneşti, aflate sub comanda serviciilor străine care le-au pus la dispoziţie tehnologia.
Elemente corupte din conducerea acestor Servicii Secrete româneşti şi din fruntea Statului Român utilizează, de cîţiva ani buni, în mod ilegal, această tehnologie împotriva propriilor cetăţeni.
Comunitatea Naţională de Informaţii, din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, deci şi Traian Băsescu, are acces la un Sistem Informatic Integrat, racordat la toate Serviciile Speciale, şi unde sînt stocate informaţiile secrete de importanţă strategică, inclusiv cele obţinute în urma interceptărilor legale sau ilegale pe care le efectuează Serviciile de Informaţii din România.
Această bază de date, care este permanent actualizată, este pusă la dispoziţia preşedintelui României, iar serverele în care sînt stocate datele se află într-un Centru de Management al Sistemului Informatic Integrat, care, potrivit celor stabilite printr-un document secret (Hotărîrea nr. 0216/27.10.2004, emisă de CSAT), ocupă două spaţii: unul principal, aflat în Bucureşti, şi altul de rezervă. Potrivit unor informaţii neoficiale, Centrul de Management al Sistemului Informatic Integrat este administrat de Serviciul Român de Informaţii.
Această bază de date în format electronic, aflată în serverele Centrului de Management al Sistemului Informatic Integrat, permite Serviciilor Secrete din România să obţină, în timp real, orice informaţie despre o persoană fizică sau juridică, în funcţie de interesele urmărite.
Funcţionarea Centrului de Management al Sistemului Informatic a fost reglementată prin Hotărîrea de Guvern nr. 952 din 14/08/2003, contrasemnată de directorul SRI. Accesul operatorilor la date este permis în funcţie de Certificatul de securitate (eliberat de Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat).
Centrul de Management al Sistemului Informatic Integrat este stabilit, printr-un document secret (Hotărîrea 0216/27.10.2004, emisă de CSAT) în două sedii: unul principal, aflat în Bucureşti – Centrul SECI şi cel de rezervă, în cadrul Biroului de Informaţii Militare (BIM) din cadrul DGIA (o structură departamentală formată din Direcţia de Informaţii Militare şi Direcţia Siguranţă Militară, din cadrul MApN).
Brigada de Informaţii Militare (BIM) reuneşte, sub comandament unic, cele trei batalioane care funcţionaseră şi pînă acum, respectiv HUMINT, IMINT şi SIGINT.
Brigada de Informaţii Militare a fost constituită în urma unei Hotărîri a CSAT, din 31 martie 2010, şi este subordonată direct ministrului Apărării, Gabriel Oprea.
Beneficiarii acestui Serviciu Secret al Armatei Române sînt:
fostul ministru al Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga,
actualul ministru al aceleiaşi structuri, Traian Igaş,
ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu,
ministrul Finanţelor Publice,
ministrul Muncii,
consilierul prezidenţial pe probleme de Securitate, Iulian Fota,
preşedintele României, Traian Băsescu,
precum şi ambasadorul SUA, Mark Gittenstein.
Chiar dacă, oficial, singura autoritate naţională în domeniul interceptărilor este Serviciul Român de Informaţii (SRI), se ştie că Statul Român, printr-o Hotărîre strict secretă, a autorizat Serviciul de Informaţii Externe (SIE) să îşi procure şi să folosească cele mai sofisticate echipamente pentru ascultarea telefoanelor românilor şi a tuturor comunicaţiilor pe Internet, prin sistemul MONSAT.
Serviciul de Informaţii Externe face parte din Sistemul Naţional de Apărare al României şi funcţionează în baza Legii nr.l din 6 ianuarie 1998. La 15 aprilie 2004, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a adoptat Hotărîrea nr. 0063, clasificată STRICT SECRET, prin care autoriza Serviciul de Informaţii Externe să desfăşoare activităţi de tip SIGINT (SIGINT – SIGnal INTelligence reprezintă informaţii obţinute din surse care acţionează în spectrul electromagnetic şi constau din mai multe subdomenii), pentru interceptarea comunicaţiilor efectuate prin satelit.
Din acel moment, SIE dispune de baza legală pentru a-şi procura cele mai performante dispozitive necesare interceptărilor de voce şi date transmise prin mijloace electromagnetice (telefoane, calculatoare sau orice alt tip de radioemiţător).
SIE se ascunde în spatele unor legi care îi permit să asculte pe oricine şi oricînd, chiar şi fără mandat.
DGIA şi DGIPI îşi prezintă rapoartele doar miniştrilor de resort şi nu sînt controlate de Parlament.
Atît SRI, SIE, cît şi STS, prin Marcel Opriş, au folosit în campania electorală baza sistemului MONSAT, aflat la Centrala Regională SECI de la Bucureşti, condusă din umbră de agentul Harry Giknavorian.
MONSAT poate monitoriza orice convorbire telefonică sau transmisie de date-voce care se realizează printr-un terminal cu acces la satelit. Acelaşi lucru este valabil şi pentru telefonia fixă sau tehnologia GSM.
Datele centralizate la sediul de campanie din Aleea Modogran au fost, astfel, operate şi trimise, cu ajutorul STS, din Centrala SECI.
Softul folosit de BEC include o aplicaţie KOFAX, tip vierme sau tip buclă, care are drept scop redistribuirea voturilor în favoarea unui candidat prestabilit. De aceea, toate sondajele de la ieşirea din secţiile de votare care dădeau cîştigătoare PRM sau alte partide din Opoziţie nu au corespuns, deoarece au fost făcute prin luarea în calcul a unei opţiuni reale de vot, de 70%, a populaţiei, cînd în fapt aceasta nu a depăşit cota de 20%.
Net-Consulting, în colaborare cu firma americană KOFAX (o filială CIA), împreună cu firmele Asesoft şi ASSECO, au construit, pe baza programului de la RASIROM (fosta UM 05099, în fapt, o societate patronată de SRI), un soft folosit în ultimele două campanii ale alegerilor, care conţine o cheie-buclă conspirată, pentru direcţionarea voturilor nule şi a celor de pe listele suplimentare, în favoarea lui Traian Băsescu, la ordinul SUA.
Programul dirijează voturile dintre BEJ si BEC la orice candidat ales.
NOTE:
* Drug Enforcement Administration (DEA) este o agenţie federală de aplicare a legii în Statele Unite, din cadrul Departamentului de Justiţie American, însărcinată cu combaterea traficului şi consumului de droguri în Statele Unite. De asemenea, DEA, împreună cu alte agenţii americane de investigaţii, are ca responsabilitate exclusivă coordonarea şi urmărirea de către SUA a investigaţiilor legate de droguri – şi nu numai – în străinătate.