miercuri, 21 noiembrie 2012

Cancelarul german, Angela Merkel, a făcut o vizită de câteva ore în Portugalia, unde s-a întâlnit cu premierul Pedro Passos Coelho şi cu oamenii de afaceri germani şi portughezi. Este prima vizită oficială a liderului german în această ţară care se confruntă cu măsuri dure de austeritate. Mulţi portughezi au fost afectaţi grav de tăierile de costuri pe care guvernul socialist a fost nevoit să le ia pentru a primi ajutor internaţional. Mai multe manifestaţii au avut loc în semn de „bun venit" pentru Angela Merkel, pe care activiştii portughezi o consideră sursa dificultăţilor economice ale ţării, iar statuile din Lisabona au fost legate cu eşarfe negre, simbolizând austeritatea. Şomajul şi sărăcia au crescut în Portugalia, după măsurile de austeritate, procentul celor fără un loc de muncă fiind la un nivel-record de 15%. Protestele şi grevele sunt la ordinea zilei, iar bugetul pe 2013 prevede cele mai mari creşteri de taxe şi impozite din istoria ţării. Troica creditorilor, formată din UE, FMI şi Banca Centrală Europeană, au dat guvernului încă un an pentru a reduce deficitul la 3%, prelungind termenul până în 2014. Totuşi, din ce în ce mai multe voci cer o renegociere a reformelor şi a programului de austeritate. Consiliul Economic şi Social a cerut reducerea ratelor dobânzii pe care Portugalia o plăteşte pentru pachetul de ajutor în valoare de 78 miliarde de euro.
„Frankenstein economic"...Mulţi portughezi critică relaţia strânsă dintre guvernul de la Lisabona şi Angela Merkel. Comportamentul „supus" al premierului Coelho faţă de cancelar este un subiect popular de grafitti, ca şi pentru desenele de pe pancarte. Mulţi portughezi critică relaţia strânsă dintre guvernul de la Lisabona şi Angela Merkel. Unul dintre ziarele portugheze a scris că Merkel a făcut din Portugalia "un Frankenstein economic". Totuşi, demonstraţiile de ieri nu au escaladat la nivelul celor care au întâmpinat-o pe Merkel în Grecia, unde a fost nevoie de intervenţia forţelor de ordine.
„Merkel e un simbol al tuturor greşelilor politice care ne-au afectat ţara. Nu e un pericol numai pentru Portugalia , Spania sau Grecia, ci pentru întreaga Europă", a declarat Joao Camargo, an activist care a absolvit Şcoala de Economie din Londra.

marți, 20 noiembrie 2012

Criza pare sa faca ravagii in continuare, in ciuda sperantelor noastre de a se mai tempera. Si acest lucru se poate observa foarte clar dupa numarul firmelor care intra in insolventa. Astfel, in primele noua luni ale anului, 16.481 de companii nu au mai avut bani sa-si plateasca datoriile, cifra cu 7,6% mai mare decat in 2011.
“Criza se prelungeste in Romania, avand in vedere ca inca se inregistreaza o crestere a numarului de insolvente. Pentru sfarsitul anului estimam o crestere cu 10% fata de anul trecut pentru ca in octombrie, noiembrie si decembrie se va inregistra o medie de 2.000 de cazuri pe luna”, a declarat marti Constantin Coman, country manager Coface Romania.
Datorii
In acelasi timp, datoriile cumulate de firmele in insolventa in acest an sunt cu 50% mai mari decat cifra de afaceri, nivel inferior celui inregistrat de firmele insolvente in 2011, pentru care valoarea datoriilor era dubla comparativ cu cea a cifrei de afaceri.
Iar gradul de indatorare al acestor firme a fost de 55% din active, fata de 116% in 2011.

luni, 19 noiembrie 2012

Van Rompuy a încercat să calmeze Marea Britanie prin prezentarea unui proiect de buget care include reduceri de 80 de miliarde de euro faţă de proiectul propus de Comisia Europeană, inclusiv tăieri ale cheltuielilor pentru agricultură, care au înfuriat Franţa. La o întâlnire joi, ambasadorul Marii Britanii la UE, Sir Jon Cunliffe, a cerut noi reduceri de cheltuieli, din toate domeniile, mai ales în privinţa salariilor şi beneficiilor funcţionarilor europeni, potrivit unor diplomaţi."Din cauza poziţiei Marii Britanii, se caută, atât în capitalele naţionale cât şi la Bruxelles, o soluţie în 26. Este analizată opţiunea din perspectivă financiară şi juridică", a spus un oficial. Planul ar putea fi parte a strategiei de negociere, cu scopul de a creşte presiunea pentru un compromis asupra premierului britanic, David Cameron. Discuţiile pentru buget se reiau luni seara, la o cină organizată de preşedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy, pentru miniştrii statelor europene. Oficialii admit că o astfel de abordare - dacă va fi urmată - ar fi deosebit de complexă. Ar avea, de asemenea, consecinţe grave pentru relaţia, deja fragilă, a Marii Britanii cu restul UE.
"Sunt oameni care discută această variantă, dar există semne de întrebare majore", a spus un alt dipolomat. Guvernul britanic a anunţat că este"sigur" că ideea este discutată la Bruxelles, dar a respins ca "inacceptabilă" posibilitatea unui acord de buget fără Marea Britanie. "În final trebuie să ne punem de acord asupra modului în care cheltuim aceşti bani. Avem o contribuţie netă semnificativă, iar parlamentul are o poziţie clară în această privinţă", a declarat un purtător de cuvânt al premierului. Poziţia lui Cameron, de a cere îngheţarea cheltuielilor la nivelul anului 2011, este cea mai agresivă în rândul statelor UE în prvinţa bugetului pentru 2014-2020, care ar trebui să acopere circa 1.000 de miliarde de euro. Suedia a adoptat o poziţie similară Marii Britanii, iar alte ţări ar putea de asemenea împiedica un acord. Preşedeintele Franţei, Francois Hollande a declarat, sâmbătă, că "mai important decât orice, cheltuielile pentru agricultură trebuie menţinute". Politicienii britanici consideră că şansele unui compromis săptămâna aceasta au crescut în ultimele zile de la circa 10% la aproape 30%, însă cel mai probabil rezultat este continuarea negocierilor anul următor. Statele membre care vor să se ajungă la înţelegere sunt îngrijorate cel mai mult de Marea Britanie, întrucât premierul Cameron ar obţine beneficii politice importante pe plan intern dacă s-ar opune prin veto unui buget la Bruxelles. Bugetul alternativ analizat la Bruxelles ar viza doar o perioadă de un an, situaţie care, conform regulilor UE, necesită majoritate calificată de voturi. Bugetul pe termen lung, care se întinde pe şapte ani, are nevoie de unanimitate. Una dintre problemele majore este, însă, necesitatea aprobării veniturilor de către toate statele membre. Fără aceasta, sumele restituite Germaniei, Olandei şi Suediei ar fi în pericol, precum şi sistemul folosit pentru taxele vamale şi alte surse de finanţare UE...."Ar fi un coşmar tehnic", a spus un diplomat.
Sunt disperat de ce se intampla in lumea politicienilor care sustin ca ne reprezinta. Nu exista nicio institutie care sa verifice modul in care tinerela "politiciene" reusesc in 2-3 ani , din salarii nesemnificative sa-si cumpere masini si apartamente si daca nu vor dovedi ca au avut venituri suficiente sa le impoziteze sumele ce nu pot fi justificate ?. Aceasta sa fie valabil pentru toti politicienii care acced la pozitii de paralamentar sau in institutiile publice. Romanii nu vor tine seama de ce dezvaluie presa .Ei vor vota fie din ura pentru un partid sau altul fie din interes marunt (micile pomeni date in campaniile electorale) . Ne meritam soarta !. Halal sa ne fie !. Clasa politica a castigat. Alegatorii romani sunt considerati de aceasta clasa politica niste pigmei. Daca exista D-zeu, ma rog sa fie pedepsiti cu totii, dar teama imi este ca politicienii fara scrupule si fara de D-zeu isi vor face mendrele in continuare. Nu ma voi mai duce la vot decat atunci cand voi fi sigur ca exista politicieni care vor merita sa ma reprezinte. Stiu ca multi vor spune : "Paguba-n ciuperci". Nu-i nimic , dar voi fi multumit ca pana atunci nimeni nu va avea votul meu.

duminică, 18 noiembrie 2012

Neutră din punct de vedere politic, dar nu indiferentă faţă de problemele societăţii româneşti, în contextul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din România, Patriarhia Română reaminteşte, punctele de vedere şi recomandările Sfântului Sinod cu privire la implicarea clerului în politică.
1. În calitatea sa de cetăţean al Patriei şi de părinte duhovnicesc al tuturor enoriaşilor săi, indiferent de orientarea lor politică, preotul are libertatea, binecuvântarea şi îndatorirea ca, de pe poziţia şi prin mijloacele care-i sunt specifice, să participe la viaţa cetăţii, sprijinind activităţile menite să promoveze binele obştesc şi împotrivindu-se oricăror măsuri sau activităţi care se dovedesc a fi în contradicţie cu învăţătura şi morala creştină ortodoxă. Opţiunea sa politică se exprimă prin vot.
2. În conformitate cu Sfintele Canoane ale Bisericii Universale (6 Apostolic, 7 Sinodul IV Ecumenic, 10 Sinodul VII Ecumenic, 11 Sinodul local Cartagina), care stipulează că printre îndeletnicirile incompatibile cu slujirea şi demnitatea clericului se numără şi aceea de “a primi asupra sa dregătorii sau îndeletniciri lumeşti”, arhiereului, preotului, diaconului şi monahului îi este interzis să facă politică partinică, să fie membru al unui partid politic, să participe la campanii electorale, să candideze şi să devină membru al Parlamentului. Cel care va încălca aceste reguli, precum şi legământul depus la hirotonie, se încadrează în prevederile art.3, lit. “d” şi “e” din „Regulamentul de procedură al instanţelor disciplinare şi de judecată ale Bisericii Ortodoxe Române”, având de ales între cariera politică şi misiunea preoţească. Abaterile de acest fel vor fi judecate în Consistoriile eparhiale.
3. În acelaşi timp, Sfântul Sinod face un călduros apel către liderii partidelor politice din România să nu permită recrutarea de membri din rândurile clerului şi nici folosirea în scopuri politice a persoanelor, spaţiilor, slujbelor şi însemnelor bisericeşti. Sfântul Sinod îi asigură că Biserica – păstrându-şi echidistanţa faţă de partide – va continua să se implice în politica generală a Ţării, contribuind – prin mijloace specifice – la apărarea democraţiei, a libertăţii, a credinţei în Dumnezeu, a independenţei şi integrităţii Patriei, respingând orice formă de totalitarism comunist ateu, precum şi orice formă de extremism.”Neutră din punct de vedere politic, dar nu indiferentă faţă de problemele societăţii româneşti, în contextul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din România, Patriarhia Română reaminteşte, punctele de vedere şi recomandările Sfântului Sinod cu privire la implicarea clerului în politică.

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Ce se pregateste in Romania - sau "ce pregateste clica securist - nomenclaturista a lui Traian Basescu" :
  
  1. Se prevede o instabilitate politica marcata de confruntari deschise intre Presedinte si fortele de dreapta, pe de o parte, si coalitia de stanga, pe de alta parte.
  2. O viitoare suspendare a Presedintelui nu este exclusa, in conditiile in care cele doua partide, Partidul Muncii si Ordine si Justitie sunt oponenti fermi ai actualului Presedinte. Liderul social-democrat Butkevicius a negat acest scenariu, sperand inca intr-o intelegere cu Presedintele, care nu si-a schimbat insa planul de scoatere a Partidului Muncii din viitoarea coalitie si viitorul guvern.
  3. Presedintele este acuzat de atitudine dictatoriala si ignorare a votului popular, prin transferul responsabilitatii la nivelul Curtilor de Justitie (sesizarile legate de fraude). Unii analisti politici considera ca Presedintele doreste instalarea unei republici prezidentiale si ignora votul popular.
  4. Analistii cred ca, prin blocarea coalitiei, Presedintele urmareste doua scenarii:
  5. Castigarea de timp pentru incheierea procesului intentat in 2004 Partidului Muncii si liderilor acestuia pentru evaziune si contabilitate dubla. Pronuntarea unor acuzatii in acest proces, la presiunile Presedintelui, ar insemna scoaterea Partidului Muncii din coalitia de guvernare.
  6. Impunerea unei decizii prezidentiale directe, in urma verdictului Curtii Constitutionale, si organizarea de noi alegeri.
  7. Urmeaza o perioada decisiva pentru viitorul politic al Lituaniei. Daca Presedintele reuseste sa rupa coalitia de stanga, atunci primul pas catre o republica prezidentiala ar fi facut. Un asemenea joc politic nu a mai fost facut pana acum in Lituania si este considerat a fi primejdios pentru stabilitatea politica.