duminică, 23 februarie 2014

Beneficiile aderarii la UE a Romaniei

Proceduri  EU - Două proceduri sunt pe probleme de mediu, au ajuns în stadiul de aviz motivat şi vizează depozitele neconforme de deșeuri și necesitatea curăţării a două iazuri de decantare din exploatările miniere de cupru și zinc din Moldova Nouă. Cea de-a treia procedură de infringement, este în prima fază şi priveşte tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare.
Comisia Europeană s-a declarat preocupată de faptul că România nu își protejează cetățenii de efectele gestionării deficitare a deșeurilor. În pofida avertismentelor anterioare, cele mai recente informații de care dispune Comisia indică faptul că 19 depozite de deșeuri din România funcționează încă fără a respecta legislația UE privind deșeurile și depozitele de deșeuri, fiind implicat un risc grav pentru sănătatea umană și pentru mediu. Tot în domeniul mediului, un al doilea aviz motivat a fost transmis României pentru a-i solicita curățarea a două iazuri de decantare din exploatările miniere de cupru și zinc din Moldova Nouă. Iazurile de decantare reprezintă o sursă majoră de pulberi toxice, care au consecințe semnificative asupra sănătății umane și asupra mediului. CE a condamnat faptul că ţara noastră nu a luat măsurile necesare pentru a controla emisiile și pentru a preveni abandonarea siturilor, se arată pe pagina reprezentanţei Comisiei Europene în România.  Comisia a inițiat proceduri în constatarea neîndeplinirii obligațiilor în privința acestor aspecte, în octombrie 2012. Autoritățile române au raportat cu privire la progresele înregistrate, însă obiectivele nu au fost încă îndeplinite, iar grava problemă a pulberilor toxice persistă. Astfel, s-a trimis un aviz motivat, iar în cazul în care România nu acționează în termen de două luni, Comisia poate sesiza cauza Curții de Justiție a UE.
Infringement şi pe infrastructura feroviară   În cea de-a treia procedură de infringement, dar mai puțin avansată, Comisia Europeană a cerut României să practice tarife corecte de utilizare a infrastructurii feroviare și să asigure sustenabilitatea financiară a administratorului infrastructurii sale. Comisia Europeană și-a exprimat astfel îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori. Rețeaua feroviară din România este una dintre cele mai extinse din Uniunea Europeană, iar tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa, susține Executivul de la Bruxelles. Rețeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale rețelei nu au fost menținute în stare bună. În același timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile și tarifele.
Care este procedura de sancţionare Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) conferă Comisiei, care acționează ca gardian al tratatelor, competența de a iniția o acțiune în justiție împotriva unui stat membru care nu își respectă obligațiile care îi revin în temeiul legislației EU. Procedura în constatarea neîndeplinirii obligațiilor debutează cu o solicitare de informații („scrisoare de punere în întârziere”) adresată statului membru în cauză, care trebuie să își prezinte observațiile într-un anumit termen, de obicei de două luni (stadiul procedurii pentru calea ferată)- articol EVZ de Catalin Antohe

sâmbătă, 22 februarie 2014


România are, în premieră, prevederi fiscale de tip holding. Este vorba de un regim simplu care îndeplineşte cele două condiţii minimale necesare pentru funcţionarea holdingului: scutiri de impozit pe câştigurile de capital şi pe dividende. În acelaşi timp, nu sunt impozitate nici veniturile din lichidare obţinute de societatea holding din vânzarea titlurilor de participare în filialele pe care le deţine. Relaxarea ar putea impulsiona stabilirea holdingurilor în România. Investitorii români care, până acum, îşi căutau jurisdicţii mai favorabile ca să-şi înregistreze businessurile, preferând ţări ca Cipru sau Olanda, au motive să-şi dezvolte afacerile în ţară. Desigur, noutăţile fiscale vizează investiţiile de interes strategic care au ca scop dezvoltarea, și nu pe cele speculative. Din această cauză, majoritatea ţărilor cu regim holding impun praguri minime de deţinere a acţiunilor pentru a scuti de impozit dividendele. De exemplu, Olanda are o cotă de 5%, iar Cipru, de 1%. România a ales să impună deţinerea a cel puţin 10% din acţiuni într-o filială de la care se încasează dividende. Totodată, a stabilit şi o perioadă minimă de deţinere de un an.
România, noua destinaţie de investiţii?
„Începând din 2014, România a intrat în concurenţa fiscală internaţională prin acest regim de tip holding. Colegii din Marea Britanie şi Statele Unite au fost foarte interesaţi de această schimbare. Datorită noului regim, România a fost pusă pe harta investitorilor care vor avea în minte facilităţile fiscale când vor lua deciziile. În România, modificarea nu a fost prea mult discutată, dar este foarte importantă pentru oamenii de afaceri“, spune Alex Milcev, partener Ernst&Young.
Deşi ani la rând mediul de afaceri a insistat pentru regimul fiscal de tip holding, Ministerul Finanţelor s-a arătat neînduplecat. Se pare că izbucnirea crizei din Cipru a grăbit luarea unor decizii la Bucureşti. Datorită interesului antreprenorilor autohtoni să-şi găsească alternative la acest tip de funcţionare, după ce Cipru a ajuns o ţară nesigură, iniţiativa Guvernului poate fi considerată o încercare de a le veni în întâmpinare. Abordarea este interesantă atâta timp cât mutarea dintr-o jurisdicţie în alta, pe fondul globalizării, este foarte rapidă, şi orice facilitate poate contribui la luarea deciziilor de investiţie.

vineri, 21 februarie 2014

Articol - capital ...de luat aminte

Medicul ucrainean ajuns şofer de taxi la Berlin, menajera din Bulgaria cu diplomă universitară sau chimistul român care spală geamuri - acestea sunt clişee răspândite, referitoare la imigranţii care acceptă de nevoie joburi în Germania cu mult sub calificarea lor. Iar aceste clişee sunt adesea conforme cu realitatea, potrivit unei statistici a Oficiului federal pentru plasarea forţei de muncă.
    Conform documentului menţionat, procentajul est-europenilor care acceptă joburi prost plătite este disproporţionat de mare. În decembrie 2012, 53 la sută dintre ei câştigau mai puţin de două treimi dintr-un salariu mediu. Dintre germani, numai 20 la sută acceptă asemenea slujbe.
    Supercalificat şi prost plătit
    Simultan, nivelul de pregătire al imigranţilor creşte continuu, potrivit Ninei Neubecker, expertă în cadrul Institutului german pentru Studii Economice (DIW). "Am constatat că imigranţii sosiţi în Germania după anul 2004 au o pregătire mult mai bună decât cei veniţi mai devreme", a declarat ea pentru DW. Potrivit datelor DIW, două treimi dintre ei au calificare profesională sau sunt absolvenţi de studii superioare. Dacă se face o comparaţie raportată la ţările de origine, tocmai esteuropenii se află detaşat în fruntea clasamentului.
    Salahor pe şantier în ciuda diplomei universitare?
    Mai mult decât atât: Potrivit studiului DIW, mare parte din românii şi bulgarii sosiţi în Germania începând cu anul 2007 prestează munci cu mult sub pregătirea lor. În funcţie de metoda de calcul, procentajul celor supracalificaţi este situat între 40 şi 58 la sută.
    Discriminare sau problemă complexă?
    Din perspectiva Partidului Stângii (Die Linke), dezbaterea actuală privind imigraţia din România şi Bulgaria, motivată de sărăcie, apare într-o cu totul altă lumină. Sabine Zimmermann, deputată a Stângii în Bundestag, vorbeşte în context despre "carenţe ale politiciii de ocupare a forţei de muncă în Germania". Răspunzătoare este, în opinia ei, tendinţa generală de desfiinţare a locurilor de muncă obişnuite şi înlocuirea lor cu joburi prost plătite, puse cu precădere la dispoziţia imigranţilor. "Este vorba despre o discriminare sistematică", a subliniat pentru DW deputata Zimmermann. "Numeroşi angajatori dau de lucru imigranţilor numai în astfel de condiţii", a conchis ea.
    Totuşi, potrivit Ninei Neubecker, discriminarea singură nu poate explica diferenţa mare dintre joburile germanilor şi cele oferite imigranţilor. Probabil că "discrepanţa se datorează unei serii întregi de factori, între care nerecunoaşterea diplomelor obţinute în străinătate ocupă un loc central". Din această cauză, un uriaş potenţial nu este folosit la justa sa valoare, a evidenţiat Neubecker.

joi, 20 februarie 2014

Discriminarea,discrepanta intre clasele sociale,din Germania si in UE-se practica aceeasi politica,desigur,nerecunoasterea diplomelor este un factor pricipal,dar si nerecunoasterea experientei ca si un bun meserias,chit ca ai cu ce documenta si proba,buletine de plata,contracte,carti de munca,etc.-Nu sunt luate in considerare de patronii masoni,in cea mai mare parte,iar job-urile propuse sunt minime si de joasa speta,de umilinta intocmai chiar daca ei prin spate observa ca ai o calificare plus,studii superioare,care nu corespunde cu functia pe care acestia o scot la iveala.In facultati si in Universitati se practica aceeasi hotie in cardasie cu eliberarea diplomelor,cine are relatii,pile,provine dintr-un anumit mediu,grup,trimis, secta,franmasonii,mafia,servicii securitare,reusesc,iar ceilalti nu,si fara o posibilitate de contestare a examenului''esuat''-dar in fapt ocupat ilegal de un(o)debila provenita-trimisa special din aceste clase sociale obscure...O mana spala pe alta in fratia UE(Uniunea Escrociilor).Sclavagismul modern si urmarile sale in randul exodului si al emigrantilor din cauza saraciei si al mizeriei,ajunsi sa-si sacrifice totul,viata,familia,prietenii,pentru un trai mai bun,o bucata de paine smulsa cu sacrificii grave din mana imperialistilor fascisti,xenofobi si totalitari in razboiul pshihologic pentru existenta...Corporatiile multinationale si sclavagismul modern În prezent, literatura de specialitate ne subliniaza tot mai accentuat importanta corporatiilor transnationale,adevarati colosi economici care isi desfasoara activitatea la nivel transfrontalier, principali actori ai procesului de globalizare a activitatii economice. Credeti ca lumea in care traim este structurata intr-asa fel incat sa aiba tendinta de a-i transforma pe oameni in sclavi? Bineinteles ca nu in sclavi cu lanturi la maini si la picioare(desi sunt si cazuri de o asemenea amploare,incest,etc), ci in sclavi moderni, adica in oameni aparent liberi, dar dependenti de un ”stapan” care are destule posibilitati de a le determina modul de viata si gradul de libertate. Se pare ca sclavia, din antichitate si poate pana in zilele noastre, a imbracat diverse ”haine”, mai mult sau mai putin evidente.Caragiale, o descria in felul sau...-''Maxima lui Conu Leonida (când Efimiţa, mai deşteaptă pentru că e mai naturală, îl întreabă de unde lefi, dacă nu mai sunt biruri), -- aşadar maxima lui Conu Leonida: "Treaba statului, domnule: el ce grijă are? e datoria lui să-ngrijească să aibă oamenii lefurile la vreme" --, această maximă nu este,iarăşi, o simplă glumă. E concepţia noastră a atotputerniciei statului, e sentimentul nostru că statul e părintele nostru, când binevoitor, când tiran, e acea stare de suflet care ne face să-l ocărâm mereu că nu ne dă cât ne trebuie, fiindcă niciodată nu ne ajunge cât ne dă, şi care ne face să fim veşnic opozanţi (dovadă numărul şi tirajul "ziarelor de scandal"), dar, în acelaşi timp, "la urnă", să fim veşnic guvernamentali, ca nişte copii cârtitori, dar în definitiv fricoşi, dacă nu respectuoşi faţă de părintele nostru, în afară de care nu există nici o salvare. E sclavagismul nostru oriental. E sentimentul robului faţă de stăpân şi teoretizarea acestui sentiment''.Romanii,sclavii modern primesc multe tepe,de tot felul,odata ajunsi aici,pe un taram necunoscut,li se aplica legi locale,de care ei nu sunt indreptatiti sa raspunda prin natura juridica si statut de nationalitate,ei nu sunt protejati,nu au statutul recunoscut,nu este recunoscuta cetatenia ca fiind cetatean european,li se incalca flagrant toate drepturile,al omului inclusiv,iar administratia tarii respective,si institutiile europene,o data ce doresti sa dezvalui atrocitatiile si sa condamni in justitie,au metode suficiente si un aparat politienesc bine pus la punct de descurajare si amenintare se unesc toate contra ta,devii o victima inconjurata de un sistem represiv,esti lasat in groapa mortii,linsat,distrus,amendat,abandonat si parasit inclusiv de Statul las din care provii.

miercuri, 19 februarie 2014

Poate Ponta fi candidat la prezidentiale ? Daca Romania e tara civilizata, raspunsul e NU, din cauza ca:
1. Ponta e un plagiator dovedit de Universitatea Bucuresti
2. Ponta , impreuna cu Rus sunt principalii vinovati si responsabili pentru fraudarea rezultatului Referendumului din 2012 prin utilizarea, deliberata, a listelor electorale false ci 18,3 mil votanti, cu 2,6 mil falsuri, in locul celor corecte cu 15,7 mil
3. Ponta este principalul responsabil pentru moartea Aurei si a lui Iovan, prin inghetare, vnefiind salvati de institutiile Statului. Acest lucru s-a intamplat din cauza lipsei de coordonare centrala si unica comanda. Ponta e responsabil pentru aceasta neconvocand Comitetul National pentru Situatii de Urgenta, si necoordonarea acestuia.
4. Pentru presedintie e necesar un candidat cu oarecare morala. Ponta e profound immoral, dispretuind cu adevarat poporul roman. Aveti mai multe dovezi, in timp cat erau in desfasurare operatiunile de salvare in Muntenegru, iresponsabilul Ponta nu a cadadicsit nici macar sa-si intrerupa etalarea suncilor premature de pe terenul de sport, ignorand situatia de urgenta. Exact la fel si in 20 ianuarie, cand afland deja despre accidentul aviatic cu victime, dupa doar 4 ore, cand nu se stia nimic despre soarta accidentatilor sau se stia ca sunt in dificultate extrema, iresponsabilul Ponta a plecat la cocina B1 sa se harjoneasca pe ecranele TV cu tuta Puscalau, apoi plecand la carciuma, la Trattoria, impreuna cu haita lui (formata din acelasi fel de neoameni) pentru a sarbatori, ce ? Moartea a inca doi ramani din cauza iresponsabilitatii lui ? nu mai vorbim despre guvernarea iresponsabila si incompetenta a treburilor tarii.
5. Prin pozitia sa de ofiter sub acoperire al unui serviciu, incompatibila cu cea de politician (art 36, legea 14/92) iresponsabilul Ponta e penal. La fel intreaga lui activitate de asi ascunde incompetenta si nepriceperea doar prin intoxicari si propaganda organizata si sustinuta de ofiteri sub acoperire, in principal de la UM 0289 SRI infiltrati in intreaga Media romaneasca, controland-o total, constituie un act neconstitutional prin incalcarea prevederilor legii, aducand prejudicii severe Sigurantei Natinale.
6. Cu toate evidentele privin faptele infractionale ale iresponsabilului Ponta, Justitia I-l ocroteste prin musamalizarea faptelor penale savarsite, in special procurorii dar nu numai.Astfel au procedat procurorii ascuzand prin NUP-uri fraudarea rezultatului Referendumului prin falsificarea listelor electorale, mai mult sechestrand, illegal (fapta unica in lume) documentele de la BEC, pentru distrugerea probei materiale, listele. Apoi ocultarea responsabilitatii principale a lui Ponta in cazul accidentului aviatic soldat cu doi morti inocenti, ascundere prin propaganda si intoxicare extrema, generalizata pe toata media si mediul politic, fapta demna de o Dictatura controlata prin Politie Politica, principal responsabil fiind chiar penalul Ponta.
7. Cu toate faptele si situatiile de mai sus, indubitabile si cunoscute, poate acest iresponsabil si immoral, nepriceput si incompetent Victor Ponta lasat sa candideze la cel mai inalt post de demnitar al Romaniei ? romanilor, poate va ganditi la tara noastra numita, inca, Romania !