Dobanzile Germaniei, la noi minime: Investitorii platesc 80 euro pentru
fiecare 100.000 imprumutati !!! Costurile de finantare ale Germaniei pe doi
ani au scazut la un nou minim record, dobanda obligatiunilor germane cu scadenta
in 2014 atingand -0,088% pe piata secundara, ceea ce ar insemna ca investitorii
platesc 88 de euro pentru fiecare 100.000 euro imprumutati statului german,
scrie Mediafax. Obligatiunile germane au trecut in atentia investitorilor in
asteptarea raportului privind increderea consumatorilor din zona euro, analistii
anticipand scaderea indicatorului la minimul ultimilor trei ani. Italia a
programat pentru luni o runda de finantare de 5,5 miliarde euro, prin
obligatiuni cu maturitatea intre trei si 10 ani, iar Franta se pregateste sa
imprumute 7,3 miliarde euro. Randamentul obligatiunilor germane cu maturitatea
la doi ani a scazut cu 0,05 puncte procentuale, la 0,083%, revenind usor de la
un minim de 0,088%, cel mai redus nivel din 1990. Titlurile germane pe doi ani
au randament negativ de 17 zile. Pietele sunt in urcare luni datorita
speculatiilor privind noi masuri anticriza din partea oficialilor europeni, dupa
ce presedintele BCE, Mario Draghi, a declarat ca va face tot ceea ce este
necesar pentru a asigura supravietuirea monedei euro. Liderii de la Berlin,
Paris si Roma s-au pozitionat in sprijinul sefului BCE, care incearca sa
convinga guvernele si bancile centrale din zona euro sa adopte un plan de
reducere a costurilor de finantare ale Spaniei si Italiei.
joi, 2 august 2012
"Am ajuns într-un punct decisiv... Lumea se întreabă dacă zona euro va mai
exista în câteva luni", a mai declarat Junker. "Acum trebuie să arătăm foarte
clar că suntem extrem de hotărâţi să garantăm stabilitatea financiară a zonei
euro, cu toate măsurile pe care le avem la dispoziţie", a mai explicat
preşedintele Eurogrupului, care a mai adăugat că "nu mai este timp de pierdut".
Declaraţiile sale vin după ce ministrul de Finanţe al Germaniei, Wolfgang
Schaeuble, a exclus posibilitatea realizării oricăror noi concesii în legătură
cu datoria publică a Greciei. "Nu văd să mai existe loc pentru noi concesii.
Problema a apărut nu pentru că programul a avut scăpări, ci pentru că Grecia nu
l-a implementat în totalitate", a declarat, duminică, Schaeuble. Cele trei
partide membre ale coaliţiei de guvernământ din Grecia ar fi trebuit să
reînceapă, luni, discuţiile pentru a decide implementarea unui nou mare pachet
de măsuri de austeritate cerut de liderii europeni drept condiţie pentru
continuarea finanţării.
miercuri, 1 august 2012
... Sunteţi cetăţeni de rangul doi
Vocea Rusiei : „situaţia în care premierul ungar Viktor Orban s-a implicat în
mod direct şi grosolan în bătălia politică de la Bucureşti poate avea mai multe
explicaţii. Să le analizăm din punct de vedere logic. Probabil, se vor găsi
persoane care vor crede în următoarea explicaţie: Orban, fiind un adept convins
al valorilor democratice şi un fin cunoscător al dreptului constituţional român,
nu a dorit ca maghiarii din România să valideze ’lovitura de stat dată prin
referendum’. Această explicaţie nu poate să provoace altceva decât un zâmbet.
Relaţia între Viktor Orban şi democraţia este una destul de complicată, fapt
certificat de multiplele sancţiuni aplicate de forurile europene guvernului de
la Budapesta. O explicaţie alternativă şi mult mai credibilă este că Viktor
Orban a obţinut de la Traian Băsescu nişte promisiuni atât de importante încât
liderul ungar a considerat necesar să-i ofere tot sprijinul posibil. Cine nu
crede în posibilitatea unui asemenea aranjament cinic ar trebui să-şi amintească
întreaga biografie politică a UDMR, care întotdeauna s-a ghidat după principii
extrem de pragmatice în relaţie cu politicienii de la Bucureşti şi a sprijinit
orice putere politică dispusă să ofere ’ceva în schimb’”, relevă Vocea
Rusiei.„Experienţa referendumului arată că electoratul român nu va avea nici un
cuvânt de spus în privinţa acestui proces de atomizare a statului în care
trăieşte”. În încheierea comentariului său, Vocea Rusiei citează un comentator
bucureştean, susţinând că acesta are dreptate atunci când scrie că „democraţia
de tip nou nu funcţionează pe bază de majoritate, ci prin dictat politic extern.
Până la urmă, votul vostru chiar nu mai contează. Dacă o fi contat vreodată.
Sunteţi cetăţeni de rangul doi”.
ROMANIA -- Referendumul de duminică s-a închis de aproape 72 de ore. Cu toate acestea
nimeni nu se declară învingător. Dincolo de declaraţiile de partid, nimeni nu a
deschis şampania, nici un “I-am ciuruit!”, nici o demisie de onoare. Declaraţii
neutre, prudente, chipuri gânditoare, îngrijorate. Practic, nici o tabără nu se
declară învingătoare. DE CE?!Vă reamintim că prezenţa la vot a fost de 46,23%
(8.455.336 persoane din cele 18.288.757 înscrise pe liste). Din persoanele care
şi-au exprimat votul, 87,52% au votat PENTRU demitere (7.400.508 persoane), iar
11,15% au fost CONTRA demiterii (943.031 persoane). Biroul electoral central
anunţa luni, la ora 14.00, că mai are de contorizat rezultatele din 4
PATRU!!!!!!! Secţii de votare, dar că rezultatele finale se vor da de abia
MIERCURI, în jurul prânzului! Ce va face BEC timp de mai bine de 48 de ore?! Va
contoriza datele de la patru secţii de votare?! Cine şi de ce are nevoie de un
răgaz de două zile, până la anunţarea rezultatelor finale?! Pentru că, de abia
după anunţarea rezultatelor finale de către BEC, poate să se pronunţe Curtea
Constituţională (CCR) legat de validarea sau invalidarea referendumului. Poate
între timp apar datele de la recensământul de anul trecut care să pună în
evidenţă faptul că cei 8,455 milioane participanţi la referendum sunt de fapt
mult mai mult decât decât jumătate plus unu din numărul electorilor români.
Poate altceva…Dar, pentru un CEVA, BEC a a amânat rezultatele oficiale, având
nevoie de 2 zile pentru a contoriza datele de la patru secţii de vot, după ce în
12 ore reuşise să contorizeze datele de la 18.544 secţii de vot. Tot pentru un
oarecare CEVA, nici una din tabere nu se declară învingătoare!Legat de Curtea
Constituţională, potrivit art. 47 din LEGEA Nr.47/1992, privind
organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale “Plenul Curţii
Constituţionale decide cu o majoritate de două treimi asupra valabilităţii
referendumului “. Adică e nevoie de opinia a 6 din cei nouă judecători ai CCR.
Iar potrivit unor surse 5 din cei nouă judecători sunt apropiaţi fostei
Puteri. Ce se întâmplă dacă CCR invalidează referendumul sau nu reuşeşte să
ajungă la o majoritate de două treimi, invocându-se atât cele 7,4milioane de
voturi pentru demitere, cât şi participarea de 46,23%, cât şi prevederile
Comisiei de la Veneţia care recomandă referendum fără cvorum?! Sau dacă
invalidează referendumul DAR, nu se constată nici intrarea în vigoare a
demiterii, nici încheierea interimatului, lucru juridic vorbind posibil. Dacă
nu se va valida referendumul, cum Curtea a respins sesizarea PDL privind art. 3
din Hotărârea Parlamentului nr. 34 din 2012, articol care lasă Parlamentului o
portiţă în cazul în care referendumul nu este validat, Parlamentul va stabili
calea de urmat. Cităm din decizia de luna aceasta a CCR: „în situaţia în care
Curtea Constituţională va stabili că nu au fost îndeplinite condiţiile de
valabilitate stabilite de lege, Parlamentul României va lua act de hotărârea
acesteia şi va decide asupra procedurii de urmat". Procedura de urmat poate
însemna după unii jurişti luarea la cunoştinţă de decizia CCR şi respectarea
acesteia, dar nu se exclude un nou referendum. Jucat de data aceasta după noi
reguli, fără cvorum, aşa cum stabileşte noua lege a referendumului, pentru a se
evita ciclicitatea imposibilităţii luării unei decizii ferme. Proces însă
improbabil de a se petrece. Dar ce se întâmplă dacă CCR nu va ajunge la o
decizie cu două treimi, referendumul nefiind nici validat, nici invalidat şi
prin urmare nu se constată nici intrarea în vigoare a demiterii, nici încheierea
interimatului. Ei bine, atunci răspunderea ajunge la Parlament, care “va decide
asupra procedurii de urmat". (Articol preluat de pe ftr.ro)
marți, 31 iulie 2012
Valoarea totala a cheltuielior
pentru inovare in anul 2010 a fost de 3,77 miliarde lei, iar ponderea cea mai
mare a cheltuielilor de inovare a reprezentat-o cheltuielile cu achizitii de
masini, echipamente, software de 69,1%, se arata in analiza INS - "Inovarea
in industrie si servicii in perioada 2008-2010". Ponderea cheltuielilor de
cercetare-dezvoltare in total cheltuieli de inovare a inregistrat o crestere in
anul 2010 comparativ cu anul 2008. Astfel, daca in anul 2008 ponderea
cheltuielior de cercetare-dezvoltare in total cheltuieli de inovare a fost de
14,1%, in anul 2010 s-a inregistrat o crestere cu 15,4 puncte procentuale,
ajungand la o pondere de 29,5%. Principalele activitati inovatoare desfasurate
de intreprinderi au fost activitati de cercetare proprie, activitati de
cercetare preluata de la alte intreprinderi sau institutii, achizitionarea de
masini, echipament si produse software, achizitionarea de alte cunostinte
exterioare intreprinderii (licente, brevete, know-how, etc) precum si formarea
profesionala pentru activitati inovatoare, introducerea pe piata a rezultatului
inovarilor, activitati de design si alte activitati pregatitoare. Cheltuielile
pentru inovare si repartizarea acestora sunt in stransa legatura cu strategia
intreprinderii. Unele intreprinderi aloca sume mari pentru desfasurarea unor
activitati de cercetare proprie sau externalizata, in timp ce alte
intreprinderi, investesc in introducerea de tehnologie noua sau alte tipuri de
achizitii. Toate aceste activitati conduc la inovare.
luni, 30 iulie 2012
Persoanele fizice detin la bancile romanesti depozite de 120,7 miliarde lei (27,55 miliarde euro)
Persoanele fizice detineau la bancile romanesti depozite de 120,7 miliarde lei (27,55 miliarde euro) dupa primele sase luni ale acestui an, in urcare cu 11,5% comparativ cu perioada similara din 2011, potrivit datelor publicate de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Astfel, la o populatie de 19 milioane de persoane, inseamna ca fiecare roman are in medie la banci 6.342 lei (1.448 euro).
Cotatiile monedei nationale fluctuau usor peste 4,6150 lei/euro la finalul sesiunii interbancare, leul fiind singura moneda din regiune care nu a reactionat pozitiv dupa ce presedintele BCE a spus ca institutia este pregatita sa faca orice pentru a proteja moneda unica, potrivit Mediafax. In jurul orei 17:00, euro era cotat la 4,6155 - 4,6180 lei, usor peste nivelurile de la aceeasi ora de miercuri, de 4,6135 - 4,6165 lei/euro. Primele operatiuni au fost realizate la 4,6210 lei/euro, iar in prima parte a sesiunii cursul a oscilat aproape de 4,62 lei/euro. Ulterior, cotatiile au coborat usor, pe fondul unor vanzari de euro realizate de jucatori straini, pana la un minim de 4,6125 lei/euro, in timp ce valutele din regiune au consemat castigut de pana la 1,1%, dupa ce presedintele BCE, Mario Draghi, a declarat ca institutia este pregatita sa ia toate masurile pentru a proteja euro. Totodata, el a indicat ca BCE este pregatita sa intervina pentru reducerea costurilor de imprumut aflate la niveluri nesustenabile in cazul unor tari. Banca se afla sub presiune din partea statelor zonei euro pentru a-si asuma un rol mai important in lupta impotriva crizei datoriilor. Presedintele BCE a subliniat progresele "extraordinare" ale liderilor europeni in ultimele sase luni, insa a avertizat ca rolul bancii centrale nu este de a actiona in locul acestora. Pe plan local, jucatorii asteapta rezultul referendumului care va avea loc duminica pentru demiterea presedintelui Traian Basescu. Banca Nationala a Romaniei a anuntat joi referinte in crestere pentru euro si dolar, de 4,6205 lei/euro, respectiv 3,8098 lei/euro, insa cursurile nu au depasit recordurile istorice de marti. In sesiunea precedenta, referinta BNR pentru euro a coborat 2,11 bani, la 4,6186 lei/euro, iar cursul pentru dolar cu 3,03 bani, la 3,8040 lei/dolar.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)