joi, 10 iulie 2014

Bulgarii speculează în prezent puternic pe marginea legăturilor dintre criza politică şi cea bancară. Potrivit analistului Stoicev, instabilitatea cronică a Bulgariei e intenţionat creată în vederea menţinerii "sistemului unor dependenţe tenebroase". Şi din perspectiva lui Steve Hanke corupţia e, pentru Bulgaria, călcâiul lui Ahile. E vorba de creditele "rele", care nu se mai rambursează, afirmă doi economişti. Profesorii Nansen Behar şi Crasen Stancev bănuiesc că îndărătul turbulenţelor se ascund anumiţi mari datornici aflaţi în plină tentativă de a-şi "arde" datoriile, speculând declanşaraea unui crash bancar.
Din acest motiv majoritatea oamenilor politici bulgari lansează în prezent apeluri populaţiei, cerându-i să-şi păstreze calmul şi să nu se atingă de banii depuşi în bănci. La o întâlnire de criză la preşedintele statului, Rosen Plevneliev, desfăşurată duminică, toţi liderii politici au insistat că moneda naţională şi sistemul bancar ar fi stabile. La aceiaşi întâlnire s-au fixat şi termenele în vederea dizolvării parlamentului şi derulării alegerilor anticipate.
Conform fostului diplomat şi expert german, Klaus Schrameyer, un bun cunoscător al Bulgariei, mai nimeni în această ţară nu e interesat de o stabilizare a situaţiei. "Toţi vor doar să-şi asigure o felie din cozonacul puterii". Pe moment, în Bulgaria domneşte haosul, a spus Schrameyer, care a riscat şi o predicţie pesimistă, devreme ce a estimat că problemele vor continua şi după alegeri, întrucât oligarhii, fie cei de până acum, fie alţii, vor reveni la cârmă. Până la dizolvarea parlamentului rămâne în funcţie Oleşarski. Ulterior, preşedintele ţării va învesti un guvern de tranziţie.

miercuri, 9 iulie 2014

"Consiliul fiscal apreciază că adoptarea propunerii legislative de reducere a CAS cu 5 pp. la angajator, deşi în mod cert dezirabilă din perspectiva mediului de afaceri, nu este posibilă în condiţiile respectării angajamentului de consolidare fiscală asumat (ce incumbă din tratatele europene) fără identificarea unor măsuri compensatorii de dimensiuni echivalente (de amploare), reprezentate de majorări/extinderi de bază de impozitare si/sau de reducerea unor cheltuieli", se arată într-un comunicat al Consiliului.... Consiliul Fiscal este o autoritate independentă înfiinţată în baza Legii responsabilităţii fiscal-bugetare, care îşi propune să sprijine activitatea Guvernului şi a Parlamentului în cadrul procesului de elaborare şi derulare a politicilor fiscal-bugetare şi să promoveze transparenţa şi sustenabilitatea finanţelor publice.
În opinia sursei citate, o reducere de amploare a cotelor legale de CAS, dezirabilă din perspectiva reducerii poverii fiscale pe muncă, poate fi realizată cu impact bugetar neutru în măsura în care se reduc/elimină diferenţele actuale foarte mari de tratament fiscal între diverse forme de venituri (salarii, drepturi de autor, persoane fizice autorizate, microîntreprinderi etc.) care discriminează contribuabilii.
De asemenea, Consiliul fiscal îşi reiterează recomandarea făcută anterior cu privire la alternativa unui angajament ferm pentru o traiectorie multianuală de implementare graduală a unor reduceri de contribuţii sociale, care ar putea fi mai uşor compensate cu măsuri discreţionare echivalente ori eventual, acoperite expost de o îmbunătăţire a gradului de colectare, reflectat în încasări bugetare mai mari (şi implicit în deficite mai mici decât cele programate).... "Un astfel de plan multi-anual ar avea avantajul de a ancora aşteptările agenţilor economici şi, în ipoteza acumulării de credibilitate, ar putea produce efecte favorabile în economie încă înainte de implementarea efectivă a măsurilor", se mai arată în comunicat.
În plus, în opinia Consiliului fiscal, o reducere de CAS ar trebui însoţită în mod obligatoriu de o reformare a sistemului de contribuţii sociale care să pornească de la principiul tratamentului echitabil
al contribuabililor indiferent de forma de venit pe care o înregistrează şi de formularea şi implementarea unei strategii pe termen mediu de reechilibrare financiară a bugetelor de asigurări sociale, în special a bugetului de pensii.
O astfel de strategie trebuie să aibă ca obiectiv creşterea numărului de contribuabili în special prin reducerea muncii "la negru", dar şi o transparentizare totală a cheltuielilor bugetare în ansamblul lor pentru a stimula creşterea conformării voluntare la plata taxelor şi impozitelor.
"Reducerea CAS va avea un impact semnificativ asupra poziţiei financiare a sistemului de pensii publice. În prezent, aceasta este una foarte precară, caracterizată de un deficit structural consistent,
cheltuielile bugetare cu pensiile fiind nesustenabile în raport cu contribuţiile încasate. (...) În anul 2013, deficitul sistemului de pensii publice a fost de 11,7 mld. de lei (1,86% din PIB), iar proiecţiile pentru perioada 2015-2017 au în vedere un deficit situat între 19 şi 21,1 mld de lei în condiţiile materializării reducerii CAS cu 5 pp., respectiv cu circa 7 mld. de lei mai ridicat decât în ipoteza menţinerii cotelor actuale de CAS", menţionează Consiliul Fiscal.
Reforma sistemului de colectare a taxelor apare absolut necesară în contextul actual, caracterizat de o eficienţă scăzută a sistemului de taxe şi impozite, iar Consiliul fiscal apreciază că acest proces are potenţialul de a genera spaţiu fiscal pe termen mediu.
"Totuşi, adoptarea unor decizii legate de eventuale reduceri de taxe sau de majorare a unor cheltuieli în baza potenţialelor creşteri de eficienţă trebuie să aibă loc expost, după ce procesul de reformă se dovedeşte ireversibil şi capabil să genereze rezultate pe termen lung, cu atât mai mult cu cât măsura fiscală propusă este una cu caracter permanent", mai arată Consiliul.
Astfel, Consiliul fiscal avizează negativ propunerea de reducere a CAS cu 5 pp. la angajator, apreciind că forma curentă a propunerii nu este de natură să nu afecteze respectarea ţintelor de deficit pe termen mediu.
Guvernul a aprobat în luna iunie proiectul de lege care prevede reducerea cu 5 puncte procentuale a CAS la angajator de la 1 octombrie. Numărul actual al salariaţilor din România este de aproximativ 4,6 milioane. Proiectul a fost ulterior adoptat de Senat şi Camera Deputaţilor.

marți, 8 iulie 2014





Banca Centrală Europeană (BCE) menţine neschimbată dobânda de politică monetară, la un nivel minim record de 0,15%, confirmând estimările preşedintelui instituţiei, Mario Draghi. Acesta a declarat, în cursul săptămânii trecute, că BCE ar putea menţine dobânzile la un nivel scăzut cel puţin până la sfârşitul anului 2016. Decizia Consiliului guvernatorilor BCE de a menţine nemodificat costul creditului era una aşteptată şi de analişti, după ce la precedenta reuniune de politică monetară BCE a decis să introducă, pentru prima dată în istorie, dobânzi negative la depozitele overnight şi, de asemenea, a lansat o nouă rundă de credite ieftine pentru a stimula creşterea economică. Tot la reuniunea de joi, BCE a menţinut şi rata dobânzii la facilitatea de depozit la nivelul de minus 0,10%, ceea ce înseamnă că băncile comerciale plătesc pentru a plasa la BCE fondurile în exces pe care le deţin, precum şi dobânda la facilitatea de creditare marginală la 0,40%. BCE a redus, la începutul lunii iunie, dobânda de politică monetară la un nou minim record: 0,15%, de la 0,25%.

Bundestag, Camera inferioară a Parlamentului Germaniei, a aprobat, joi, introducerea primului salariu minim din istoria țării, de 8,5 euro pe oră, acest nivel fiind mai ridicat decât în Statele Unite și Marea Britanie, informează BBC News.
Creştin-democraţii cancelarului Angela Merkel au fost de acord cu introducerea salariului minim în cadrul acordului de coaliţie cu Partidul Social Democrat.
Până în prezent, stabilirea nivelului minim de salarizare din Germania a revenit sindicatelor și patronatelor, fiind unul dintre cele şapte state din Uniunea Europeană unde nu exista un salariu minim la nivel naţional.
Salariul minim a făcut obiectul multor controverse în Germania, liderii de afaceri avertizând că efectul va fi un număr mai mic de locuri de muncă, sau transferarea activităţilor de producţie în alte ţări, unde costul forţei de muncă este mai scăzut.
Criticii măsurii au mai avertizat că introducerea salariului minim va face Germania mai puţin competitivă.
Pe de altă parte, susţinătorii deciziei au fost nemulţumiţi de unele concesii, între care o perioadă de graţie de doi ani pentru unii angajatori, înainte de introducerea salariului minim.
Această prevedere nu se referă la minori, stagiari, ucenici sau șomerii de lungă durată, în primele şase luni de la reangajare.
Pentru restul angajaţilor, reglementările intră în vigoare la 1 ianuarie 2015, iar salariul minim va fi revizuit anual, începând din 1 ianuarie 2018. Totuși, legea necesită şi acordul camerei superioare a Parlamentului, Bundesrat.

În baza acordurilor cu instituţiile financiare internaţionale (Comisia Europeană, Fondul Monetar Internaţional, Banca Mondială) reglementatorul pieţei bancare româneşti a recomandat măsuri pentru reducerea stocului de credite neperformante aferente sistemului bancar local, precizează un comunicat BCR. Astfel, angajamentul reglementatorului de a aborda situaţia este de înţeles, iar recomandările adresate instituţiilor bancare de a curăţa bilanţurile de împrumuturi neperformante, prin măsuri adecvate, stabilizează şi îmbunătăţesc perspectivele sectorului bancar local, notează documentul. Urmând recomandările menţionate prin provizionare adecvată în trimestrele următoare, BCR se aşteaptă ca rezultatul operaţional aferent anului 2014 să fie depăşit considerabil de costurile cu riscul, afirmă reprezentanţii instituţiei de credit.
"Aceste măsuri vor permite băncii să rezolve portofoliul istoric de credite neperformante într-un interval mult mai scurt decât cel asumat prin strategia iniţială de redresare a băncii (2013 - 2017), precum şi să îmbunătăţească semnificativ calitatea bilanţului şi performanţa financiară in perioada imediat următoare", conform domniilor lor, care susţin că banca are o capitalizare excelentă, care ar urma să îi permită să absoarbă fără dificultate măsurile de curăţare a bilanţului.

luni, 7 iulie 2014

Un proces la Curtea Europeană de Justiţie de la Luxemburg aruncă în aer coaliţia de guvernare de la Bucureşti. UDMR ameninţă că va ieşi de la guvernare şi i-a dat un ultimatum în acest sens premierului Victor Ponta după ce Ministerul Afacerilor Europene(MAE) a intervenit în procesul în care UDMR a contestat respingerea de către Comisia Europeană a iniţiativei cetăţeneşti privind protecţia minorităţilor naţionale - Minority SafePack, iniţiată de Uniune şi susţinută de Uniunea Federală a Naţionalităţilor din Europa(FUEN), al cărui vicepreşedinte este Kelemen Hunor. Mai exact, MAE a susţinut punctul de vedere al Comisiei Europene, poziţionându-se astfel împotriva UDMR. Kelemen Hunor a declarat, pentru Gândul, că nu a existat o consultare în coaliţie pe tema acestui subiect. „A fost o acţiune partizană a MAE! Am cerut retragerea intervenţiei”, a spus liderul UDMR. Întrebat dacă Uniunea ia în calcul ieşirea de la guvernare, în condiţiile în care aceasta nu va fi retrasă, Kelemen a admis, indirect, că acesta este o variantă de lucru. „Nu vreau să răspund la această întrebare, dar poziţia mea foarte hotărâtă o cunoaşte premierul, de la el aştept un răspuns. Pentru mine este o chestiune de onoare!”, a spus Kelemen Hunor, pentru gândul.     

duminică, 6 iulie 2014

Profetia lui Ioan de la Ierusalim - circula pe internet

Al Treilea Razboi Mondial ramane  profetia cavalerului templier Ioan de Vezelay, cunoscut si sub numele de  Ioan de la Ierusalim. El si-a redactat viziunea lui la anii 1099. (retineti anul 1099, fiindca previziunile incep cu “peste o mie de ani” – deci 2099)
Cunoscuta de templieri, Profetia lui Ioan de la Ierusalim descrie cu o exactitate uimitoare  istoria lumii pana în anul 3000, iar ceea ce a descris pana în anul 2000 s-a împlinit deja.
Iata ce spunea el atunci în anul 1099, adica în urma cu 914 ani:
“Vad si stiu. Ochii mei citesc in adancurile cerului  întamplarile viitoare si eu trec dintr-un singur pas pragul Timpului. O mana ma conduce spre ceea ce voi nici nu vedeti si nici nu stiti. 
 Peste o mie de ani Ierusalimul nu va mai fi orasul lui Cristos. Crestinii veniti în pelerinaj de departe nu vor mai putea intra dupa voia lor acolo unde ei aveau dreptul sa intre, în locurile care sunt leaganul credintei lor. Crestinii nu vor mai îndrazni sa se apropie de Sfantul Mormant si de relicvele credintei lor care vor fi în întregime sub paza si supravegherea evreilor care îsi vor ridica din nou aici templele lor si tara lor. Evreii vor umple lumea si o vor domina de la un capat la celalalt capat al ei si oamenii îsi vor pierde credinta în Isus pe tot Pamantul.
 Continente si lumi  la care Herodot nici nu visa macar vor fi descoperite de oameni dincolo de marile paduri de care vorbeste Tacit si dincolo de oceanul nesfarsit de apa care începe imediat dupa Coloanele lui Hercule(este vorba despre descoperirea Americii, care pe vremea lui Vezelay nu era descoperita si se afla dincolo de Gibraltar numit in antichitate Coloanele lui Hercule n.n.).
Peste o mie de ani de aici încolo toate  micile  tari din Europa si cateva tari mari si puternice se vor uni într-un singur imperiu (Uniunea Europeana n.n.).
 Apoi razboaie fara numar vor începe cu popoarele Rasaritului.
 Peste o mie de ani oamenii vor scotoci fundul marilor cu corabii care merg pe sub ape si vor zbura cu navele  Fehler în cer printre stele. Ei vor tine în pumnii lor puterea soarelui si se vor crede dumnezei si vor înalta spre cer mii de cladiri cat Turnul lui Babel pe toata fata Pamantului.
 Fiecare oras va deveni o Sodoma. Obiceiuri spurcate vor deveni firesti.
 Oamenii vor fi multi ca nisipurile, vor popula pustiurile si marile si vor fi puternici ca niste dumnezei si se vor crede chiar dumnezei. Omul va deveni asa de însetat de putere ca setea lui de putere nu va mai putea fi potolita. Dar la capatul acestui drum îl va pandi prabusirea in abis.
 Peste o mie de ani foametea va domni pe cea mai mare intindere a Pamantului, va arde maruntaiele oamenilor si  oamenii vor dori cu ardoare sa schimbe lumea.
 Atunci vor apare negustorii de iluzii, dar iluziile pe care ei le vor vinde oamenilor vor otravi sufletele, vor pangari trupurile si vor întuneca mintile. Atunci se vor porni razmerite si razboaie cumplite, vor fi comise omoruri si nelegiuiri si viclenii asa de mari ca lumea întreaga va deveni un iad si fiecare zi va fi precum o apocalipsa.
 Oamenii vor cade în pacate trupesti înfioratoare, barbatii si femeile se vor destrabala la vedere.
 Femeia va fi cutezatoare si semeata în destrabalarea ei.  
 Popoarele  se vor topi într-o unire fara rost, vor forma o adunatura în care fiecare se va simti singur, legea va fi uitata, traditia pierduta, credinta abandonata.  
 Peste o mie de ani femeile se vor culca cu femeile si barbatii cu barbatii, batrînii se vor culca cu copilele si aceste cumplite faradelegi se vor petrece în vazul întregii lumi si vor fi considerate de toti ca lucruri firesti. Toate aceste spurcaciuni vor fi întarite prin legi.
 Dar din pricina acestei destrabalari si a acestui marasm sangele va deveni impur, raul se va intinde dintr-un  pat în alt pat precum focul de la o casa la alta casa, boli cumplite si molime înfricosatoare se vor abate peste locuitori, trupurile vor putrezi de vii adunand în ele toate bolile pamantului, fetele se vor acoperi de rani si bube cu puroi, membrele se vor descarna si dragostea trupeasca va fi o primejdie de moarte pentru oricine (sida n.n.).
 Peste o mie de ani peste tot se vor raspandi ca o apa revarsata ereziile. Ura cea mai crancena va domni între popoare.
 Peste o mie de ani lumea va ajunge la un cinism si o prefacatorie asa de mari încat cel  care este putred de bogat si  doarme pe sacii plini cu aur va primi ajutor si sprijin si va primi hrana de pomana, iar el la randul sau se va preface ca  îi ajuta pe saraci, dar ce va da el saracilor cu o mana le va lua inapoi înzecit cu cealalta mana.
 Peste o mie de ani lumea întreaga va deveni o piata în care fiecare lucru îsi va avea pretul lui si totul va fi de vanzare. Carnea si munca omului îsi  vor avea si ele  pretul lor, ochi de om si inimi de om scoase din piepturi ca niste bucati de carne se vor vinde  altora(transplantul de organe n.n.).
 Cuvîntul dat, onoarea sau credinta nu vor mai valora nimic. Omul va ajunge cu adevarat stapanul pamantului, dar pamantul va fi sterp, apa otravita  si putreda, vazduhul va fi dogoritor.
 Peste o mie de ani viata se va scumpi fiindca bogatiile pamantului vor secatui, bogatul va trai ascuns in bogatia lui ca lupul în vizuina.
 Peste o mie de ani cei care vor conduce lumea nu vor avea nici un dumnezeu, vor fi suverani fara credinta si onoare, al caror nume nimeni nu-l va cunoaste,  vor porunci multimilor nestiutoare si indiferente si le vor hotarî soarta de la adapostul palatelor lor ascunse de ochii lumii, de dinapoia zidurilor impenetrabile. Nimeni nu va participa la adunarile lor si la sfatul lor.
 Vor face în asa fel încat orice  om ducand o viata de sclav sa se creada liber si fericit. 
 Peste o mie de ani soarele va dogori cu putere si va parjoli  campiile, apa se va ascunde tot mai adanc sub pamant si se va împutina, vazduhul nu va mai apara omul de caldura soarelui, lumina va arde pielea si ochii.
 Peste o mie de ani cei saraci si lipsiti de drepturi, cei fara acoperis deasupra capului vor porni un razboi distrugator în care vor fi ocupate multe tari si în care luptele cumplite vor aminti de navalirile barbare de odinioara.”
(La Prophetie de Ioan de Ierusalem)
 Profetia lui Ioan din Ierusalim este de fapt o descriere completa si fidela nu doar a actualei societatii in care noi traim azi ci si a situatiei ecologice planetare actuale. Prof. Gheorghe PANAITESCU

sâmbătă, 5 iulie 2014

Ungaria va înainta cu proiectul construcţiei gazoductului South Stream al Gazprom prin care va alimenta Europa, ocolind în acelaşi timp Ucraina, în ciuda contestărilor anunţate de SUA şi UE, transmite site-ul usnews.com, care citează Associated Press.
Prim-ministrul Viktor Orban a declarat, astăzi, în Serbia, că "cei care spun că noi nu ar trebui să construim South Stream ar trebui să facă o propunere alternativă despre cum ar trebui să trăim fără energie". Orban a adăugat că "vom construi South Stream".
Comentariile sale subliniază diviziunile între statele europene asupra gazoductului trans-european. Confruntarea privind Ucraina a reînnoit apelurile la adresa blocului de 28 de naţiuni pentru analizarea politicilor de energie prin care să devină mai puţin dependent de Rusia.
Bulgaria a fost nevoită luna trecută să îngheţe construcţia la South Stream sub ordinele Comisiei Eruopene, care a precizat că ţara a încălcat regulile de competitivitate europeană.