vineri, 22 martie 2013

Oamenilor li se ia proprietatea agonisită în ani sau decenii de munca. Demnitarii apuseni care le-au sugerat această soluţie partenerilor lor ciprioţi din subordinea proaspăt alesului preşedinte conservator şi-au urmărit interesele politice şi naţionale, dar au omis să înţeleagă ce semnal devastator transmite, social, financiar şi economic o asemenea măsură. Şi au mai păcătuit prin lipsă de claritate.
Rezultatul eforturilor lor e cu totul deplorabil. S-a produs un haos teribil, care a plonjat pieţele într-o enormă incertitudine, amplificându-se, totodată, nemulţumirile şi protestele multor europeni, precum şi prejudecăţile antigermane.
Toate acestea frizează iresponsabilitatea. Cu atât mai mult cu cât variile tentative de stabilizare a zonei euro şi de ieşire din criza izbucnită în 2008 s-au soldat şi cu alte erori monumentale, datorate, între altele, puternicelor idiosincrasii anticapitaliste. E vorba, de pildă, de anumite demersuri stângiste de felul introducerii taxei pe tranzacţii financiare, a aşa-numitei taxe Tobin.
Rezultatul acestei măsuri, departe de a lua de la bogaţi spre a le da săracilor, ar putea fi împovărarea conturilor mărunţilor clienţi ai băncilor, precum şi o extinsă fugă de capital soldată cu reducerea investiţiilor şi distrugerea de locuri de munca europene.
E adevărat că, dacă un stat (precum Ciprul) dă faliment, cetăţenii săi îşi pierd avutul, aşa cum şi-l pierd şi firmele sau oamenii de rând intraţi în insolvabilitate.
La fel de adevărat este şi faptul că bună parte din oligarhia rusă şi-a plasat imensele averi în conturi din bănci faimoase pentru lejeritatea cu care spală bani murdari. Bănci, situate într-o ţară celebră pentru taxele ei extrem de reduse.
 
Concluzie :
Nu mai vrem in U.E. nu mai vrem preturi raportate la euro - fiindca nu suntem platiti in euro ...nu mai vrem tilharii de la omv. apa nova, enel, sau altii care sa ne delapideze ...nu mai vrem in UE ...sa se organizeze un referendum cu acest subiect, astfel incit sa putem vota si noi raminerea sau iesirea din UE ....daca raminem in aceasta "uniune" vom ajunge pe drumuri, fara proprietati, pribegi in tari straine si fara loc pe care sa-l numim acasa ...ne vor termina ca popor, ca neam si ca tara barbarii germanici !!! VREM AFARA DIN UE -acum !!!!

joi, 21 martie 2013

Informatii proaspete - 80 de oligarhi rusi si 20 de miliarde de euro au intrat prin bancile cipriote Alpha Bank, Cyprus Popular Bank, FBME Bank, Privatbank International och Komercbanka. Astfel au avut acces la afaceri europene cumparand si distrugand intreprinderi ( SAAB Automobile printre aletele). 20 si de milioane de euro bani scosi fara impozit dupa documente de la Hermitage Capital care astazi sunt la judecatorii din Cipru.  Daca sunteti interesati cautati pe numele de William Browder si Sergei Magnitsky care au dus aceasta lupta de dezvaluire a uratelor afaceri ciprioto-ruse!
Asa se fac afacerile cu Mama Rusia! Si daca imi permiti , bineinteles ca Europa are probleme dar acestea au fost inrautatite marcant de capitalul rusesc si de legile concurentei care i-au obligat sa accepte acest capital prin tot felul de smecherii financiare si secrete bancare! SAAB-ul este un exemplu tipic; Muller a intrat in afaceri cu capital rusesc ascuns sub masa. Suedezii s-au tot chinuit sa afle, au cerut garantii dar fabrica a fost tot pusa pe butuci. Cine a cumparat-o astazi? nu stiu dar stiu ca existau speculatii din China ceea ce insemna ca fabrica se va muta acolo intr-un numar de ani!
 
 
 
 
 
Concluzia - uniunea asta malefica, trebuie sa dispara ...construita dupa pactul Ribbentrop-Molotov, aceasta "uniune" si moneda ei otravita (euro) au fost inventate pentru a facilita trecerea capacitatilor de productie si a resurselor tarilor Europei in turbinca Ruseasca ( vezi actionariatul tuturor marilor companii "europene") -- cit despre Romania , via Austria, elvetia, Germania, Franta si Olanda, totul este dat pe mina lukoil, Gazpron Rosneft, Mechel, Eon, etc ...toate antreprize rusesti cu"acoperire" occidentala! ...Nu mai vrem in U.E. nu mai vrem preturi raportate la euro - fiindca nu suntem platiti in euro ...nu mai vrem tilharii de la omv. apa nova, enel, sau altii care sa ne delapideze ...nu mai vrem in UE ...sa se organizeze un referendum cu acest subiect, astfel incit sa putem vota si noi raminerea sau iesirea din UE ....daca raminem in aceasta "uniune" vom ajunge pe drumuri, fara proprietati, pribegi in tari straine si fara loc pe care sa-l numim acasa ...ne vor termina ca popor, ca neam si ca tara barbarii germanici !!! VREM AFARA DIN UE -acum !!!!

miercuri, 20 martie 2013

 Bancile vor ramane inchise pana martea viitoare in Cipru, a anuntat miercuri o sursa din cadrul bancii centrale, citata de AFP.
Lunea viitoare este o zi de sarbatoare nationala, iar aceasta sursa a precizat ca bancile nu vor deschide inainte de marti.
Institutiile financiare din insula nu si-au mai deschis sediile dupa anuntul unui plan de salvare convenit sambata cu Eurogrup, dar respins marti de Parlamentul cipriot, din cauza unei clauze fara precedent, care prevedea taxarea cu pana la 9,9% a tuturor depozitelor bancare.
Guvernul cipriot se reuneste miercuri intr-o noua sedinta de criza, pentru a analiza alternativele care sa faca posibil planul european de salvare si proiecte de lege privind limitarea iesirilor de capital si restructurarea sectorului bancar.
Sedinta a inceput in jurul orei 18,15 (15,15 GMT), potrivit presei locale.
Radioul public a afirmat ca au fost pregatite texte de lege pentru a restrange iesirile de lichiditati o data ce bancile se vor redeschide.
Aceste texte prevad si scindarea sectorului bancar in doua categorii, "Bancile bune" si "Bancile rele".

Cipru - sursa, ziarul bursa

* Băncile cipriote vor rămâne închise marţi şi miercuri Băncile vor rămâne închise până joi în Cipru, a anunţat astăzi o sursă din Banca Centrală, conform www.HotNews.ro.
"Băncile vor fi închise marţi şi miercuri", a declarat acest oficial, motivul invocat fiind evitarea unor cozi interminabile la ghişee.
---
* Gazprom dezminte că i-ar fi propus Ciprului un ajutor financiar
Grupul rus Gazprom nu i-a propus Ciprului un ajutor financiar în schimbul unor licenţe de prospecţiuni, a declarat, astăzi, purtătorul de cuvânt al societăţii, Serghei Kuprianov, relatează sursele de presă conform agenţiei RIA Novosti.
Anterior, canalul de televiziune cipriot Sigma TV a transmis că grupul rus a propus acordarea unui ajutor financiar băncilor cipriote în schimbul unor licenţe de prospecţiuni în zona economică exclusivă a ţării.

---
* Parlamentul cipriot amână votul privind taxa pe depozite
Parlamentul cipriot a amânat pentru mâine votul asupra taxei pe depozitele bancare, impusă de zona euro în schimbul unui pachet de ajutor financiar, informează sursele de presă.
Instituţiile de credit din Cipru ar putea rămâne închise mai multe zile pentru a se evitata o retragere masivă de lichidităţi.
---
* Surse: Bănci majore din Grecia, interesate să preia sucursalele locale ale băncilor cipriote
Două bănci private majore din Grecia şi grupul de stat "Hellenic Postbank" sunt interesate să preia sucursalele elene ale băncilor cipriote cu probleme, spun surse citate de presa străină.
Conform acestora, conducerea marilor bănci elene poartă discuţii cu Ministerul Finanţelor ca să găsească o parte interesată care să absoarbă sucursalele şi portofoliile din Grecia ale "Bank of Cyprus", "Cyprus Popular Bank" şi "Hellenic Bank".
---
BCE: "Nu am insistat asupra taxei pe depozitele din Cipru"
* Surse: Autorităţile de la Nicosia au stabilit modelul taxei
Joerg Asmussen, membru în board-ul executiv al Băncii Centrale Europene (BCE), declară: "Nu am insistat asupra structurii taxei. Guvernul cipriot poate decide schimbarea modelului taxei atâta vreme cât reuşeşte să obţină suma plănuită în baza acestei măsuri: 5,8 miliarde euro".
Conform unor surse citate de presa străină, modelul taxei a fost stabilit de preşedintele Ciprului şi de ministrul de finanţe de la Nicosia. Aceleaşi surse spun că BCE s-ar fi opus taxării depozitelor bancare din Cipru mai mici de 100.000 de euro.
---
* Autoritătile cipriote negociază cu creditorii internaţionali pentru a revizui taxa asupra depozitelor bancare din această ţară, conform surselor de presă internaţionale.
Votul deputaţilor ciprioţi privind planul de salvare european este prevăzut în aceaastă după-amiază, în timp ce sindicatele au făcut un apel la proteste în faţa Parlamentului.
---
* Vladimir Putin: Taxa este "injustă, neprofesionistă şi periculoasă"
Preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, crede că planul guvernului cipriot de a impune taxe pe toate depozitele bancare din ţară, ca parte a pachetului de salvare, este "injust, neprofesioist şi periculos", conform purtătorului de cuvânt de la Kremlin, Dmitri Peskov.
---
* Taxa asupra depozitelor bancare prevazută în planul de salvare al Ciprului negociat cu Uniunea Europeană afacetează imaginea unui "Europe civilizate", scrie presa moscovită, citată de sursele de presă internaţionale.
---
* Moody's: Pachetul pentru Cipru ar putea afecta ratingurile băncilor europene
Agenţia de evaluare Moody's Investors Service consideră că turbulenţele din Cipru ar putea avea implicaţii negative asupra ratingurilor băncilor europene.
Conform Moody's, pachetul de sprijin pentru Cipru reduce riscul imediat al restructurării datoriei suverane a ţării, însă în acelaşi timp creşte riscul ieşirii banilor din depozitele constituite în sistemele bancar ale ţărilor de la periferia zonei euro.
---
* Costurile de asigurare a datoriei Ciprului împotriva riscului de neplată au crescut de aproape şapte ori, astăzi de dimineaţă, după ce zona euro a decis sâmbătă ca un ajutor financiar pentru guvernul de la Nicosia să fie condiţionat de taxarea depozitelor din băncile locale, conform Mediafax.
Contractele credit default swap (CDS), folosite pentru a asigura datoria pentru riscul de neplată, au urcat pentru Cipru de la 1,13 puncte procentuale vineri la 7,68 puncte luni dimineaţa, relatezează The Guardian.
Creşterea CDS înseamnă că asigurarea unei datorii de 10 milioane de euro costă acum 768.000 de euro, faţă de numi 113.000 vineri.

marți, 19 martie 2013

SOFIA BULGARIA - "O anchetă a Parchetului administrativ suprem a constatat încălcări masive în perioada de facturare (...). Parchetul a solicitat Agenţiei de reglementare în domeniul energiei (DAKEVR) să declanşeze o procedură de retragere a licenţei CEZ", a declarat Ţaţarov pentru postul bTV.
Procurorul a mai cerut DAKEVR să aplice o amendă pentru fiecare caz în parte de încălcare. El a reproşat Agenţiei că nu şi-a făcut datoria ca reglementator, "aprobând fără nicio problemă numeroase cheltuieli" ale CEZ.
Contravaloarea facturilor la energie electrică în ianuarie a fost dublă faţă de decembrie, din cauza unei creşteri a preţului energiei şi unei perioade de facturare mai lungi decât de obicei.
Primirea factruilor de către clienţi a declanşat manifestaţii zilnice împotriva sărăciei în întreaga ţară. Protestele s-au îndreptat împotriva Guventului şi întregii clase politice şi au condus la demisia, pe 20 februarie, a Guvernului conservator condus de Boiko Borisov.
DAKEVR a anunţat că va lua o decizie în legătură cu licenţa acordată CEZ pe 16 aprilie.
Parchetul efectuează, de asemenea, anchete asupra practicilor la nivelul altor două societăţi de distribuţie a energiei, compania austraică EVN şi cea cehă Energo Pro.
Noul Guvern interimar, care se ocupă de afacerile curente până la alegerile anticipate de la 12 mai, a anunţat sâmbătă un audit internaţional în sectorul energetic din Bulgaria. Auditul va arăta dacă există posibilităţi dereducere a preţurilor energiei, a declarat pentru postul de televiziune Nova Asen Vasilev, ministrul bulgar al Economiei şi Energiei.

luni, 18 martie 2013

Criminalii Germani ...

Totul a inceput cu un foc, ce a izbucnit anul trecut pe port-containerul german MSC Flaminia, aflata in apele Atlanticului. Au urmat inca alte cateva explozii la bord. Un marinar a murit, altul este dat disparut. Saptamani in sir, navei cu 150 de containere cu continut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea sa acosteze, pentru a-si repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, in vreun port al lor. Dupa o lunga ratacire pe ape, nava a fost, in sfarsit, tractata la Wilhelmshafen. Insa nici acolo nu a facut multi pui. Vineri 15 martie, nava avariata si cu resturi otravitoare in burta a pornit in directia Romania.
„E insotita de doua slepuri“, transmite Radio Bremen. Cu cateva zile inainte, Bild online, din surse dpa (Deutsche Presse Agentur) anunta sec miscarea: „Nava urmeaza a fi reparata intr-un santier naval romanesc“.

„Intr-un port din Romania urmeaza a fi taiate containerele topite si resturile de metal din portiunea arsa a navei“, explica radio-ul din Bremen, pe pagina sa online.
„Startul sau a fost oprit in mod repetat. Restrictiile de mediu din Germania si Romania au intarziat plecarea. Caci in interiorul navei se gaseste inca un amestec noroios si ruginos care n-a putut fi evacuat. Romania trebuie prin urmare sa garanteze ca si aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“, mai relateaza sursa citata, care s-a ocupat intensiv de caz. Din informatiile obtinute de aceasta, calatoria Flaminiei spre portul romanesc va dura zece zile. Deducem ca, in jurul datei de 25 martie, Flaminia va fi in apele romanesti si la mana cea priceputa a mesterilor romani. Ar fi de lauda, daca n-ar fi, poate, de plans. Caci rar se intampla ca nemtii, stiuti asi in tehnica, sa nu-si poata rezolva singuri o reparatie. Mai degraba e vorba de continutul neprecizat din containerele de pe Flaminia, care i-au speriat atat pe ei, cat si pe alti europeni, ce nu au permis acostarea navei avariate in porturile lor. Un marinar a murit dupa primul incendiu la bordul navei, in iulie anul trecut, pe cand Flaminia naviga dinspre coasta de est a USA, cu directia Bremerhaven. Al doilea, un barbat de 41 de ani, a decedat mult mai tarziu, in urma unui nou incendiu. El fusese transportat de urgenta intr-o clinica portugheza.
Dupa refuzul de acostare in diverse porturi europene, navei i s-a permis, in sfarsit, sa intre in apele germane si a fost acostata in portul „apelor adanci”, inca neterminat, Jade-Weser de la Wilhelmshaven. „Nu se scurge nimic din vapor. Aceasta a fost si conditia pentru a putea intra in apele germane”, preciza Comando-ul de avarie din port, pentr Radio Bremen.
Desi s-a luat decizia transbordarii containerelor ramase intacte, operatiunea s-a lovit mereu de greutati si intarzieri. Anul trecut in septembrie, „containerul cu role de hartie de pe Flaminia a atins din nou o temperatura de 200 de grade. Prin interventia pompierilor din Wilhelmshaven, aceasta a putut fi redusa la 35 de grade”, transmitea pe atunci, Comando-ul de avarie din port.
Atat focarele de incendii repetate, cat si decesele celor doi mateloti sunt in atentia procuraturii germane. Pe cand era parcata in portul din Marea Nordului, „o echipa de experti in stabilirea cauzelor forensice ale avariilor produse de incendii urma sa inspecteze nava”, anunta Radio Bremen. Tot pe atunci, comando-ul de avarie din Cuxhaven „a interzis zborul, in zona in care se afla Flaminia”. Purtatoarea de cuvant a comando-ului a descris aceasta initiativa ca „simpla masura de precautie”.
Cat de simpla a fost si este problema Flaminiei, doar altii o stiu. Cert este ca ea a ajuns sa starneasca protestele ecologistilor si pescarilor din zona, iar apoi a ajuns pe masa de lucru a politicienilor din guvernul regional. Acum insa, dupa opt luni de „foiala”, navei avariate si resturilor dubioase care colcaie in intestinele ei li s-a gasit o noua destinatie. Au fost trimise la romani.