Băncile vor trebuie să afişeze pe ecranul terminalelor ATM, „în ordinea  operaţiunilor efectuate de către consumator, toate informaţiile legate de  costurile tranzacţiei, dându-i acestuia posibilitatea, de a renunţa asupra  efectuării acesteia sau a oricăror operaţiuni ce presupun eliberare de numerar,  transfer din cont, plată facturi, sau oricare alte servicii solicitate în mod  expres de către consumator şi efectuate prin intermediul ATM", se arată în proiectul de ordin al ANPC. În acest moment, băncile nu prezintă nivelul comisioanelor aferent  tranzacţiilor de plată, de interogare a soldului sau de retragere numerar pe  ecranul bancomatelor. În unele cazuri, interogarea soldului costă şi 0,5 eurocenţi, iar clientul băncii  nu ştie dacă această sumă este retrasă din cont înainte sau după afişarea  acestuia pe ecran.  Retragerile de numerar de la bancomatele altei bănci vin cu comisioane  uriaşe, de care consumatorul s-ar putea să nu aibă cunoştinţă. Spre exemplu,  acest comision poate ajunge la 1% din valoarea sumei retrase + 6 lei.
De acest lucru s-au plâns consumatorii la ANPC, care a decis să scrie acest  ordin, în urma unui referat. Ordinul mai prevede afişarea comisioanelor şi a celorlalte costuri în sumă  absolută, nu în procente, pentru ca plătitorul să aibă cunoştinţă exact cât are  de plată, fără alte calcule matematice. De asemenea, în cazul blocării/reţinerii cardului de debit/credit la  terminalul ATM propriu, prestatorii de servicii de plată vor trebuie să  informeze consumatorii, vizual, şi asupra ermenului maxim în care aceştia pot  reintra în posesia cardului, precum şi numărul de telefon care trebuie apelat  după reţinerea cardului şi intervalul orar în care se poate face sesizarea. În acest moment, băncile afişează pe carcasa bancomatelor numere de  telefon care pot fi apelate non-stop pentru blocarea cardului/sesizarea  reţinerii cardului.










