Deoarece România nu
a transpus în legislaţia naţională cea de-a patra directivă privind combaterea
spălării banilor ar putea plăti o amendă de 2,5 milioane de euro, iar costurile
pot creşte pe măsură ce întârzierile se prelungesc. "Spălarea banilor şi
finanţarea terorismului au consecinţe asupra întregii Uniuni Europene. Nu putem
lăsa nicio ţară din UE să devină veriga slabă. Din acest motiv, cerem ca toate
statele membre să ia măsurile necesare pentru a combate spălarea banilor. Vom
continua să monitorizăm foarte îndeaproape şi în mod prioritar punerea în
aplicare a acestor norme de către statele membre", a declarat comisarul
pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, Vera Jourová. Termenul pentru
transpunerea de către statele membre în legislaţiile lor naţionale a celei de-a
patra directive privind combaterea spălării banilor a fost 26 iunie 2017.Între
timp, în urma dezvăluirilor anchetei Panama Papers şi a atacurilor teroriste
din Europa, Comisia a propus a cincea directivă privind combaterea spălării
banilor, pentru a intensifica lupta împotriva spălării banilor şi a finanţării
terorismului. Noile norme au intrat în vigoare la 9 iulie 2018, după publicarea
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar statele membre vor trebui să
transpună în legislaţiile lor naţionale a cincea directivă privind combaterea
spălării banilor până la 10 ianuarie 2020. În ceea ce priveşte a patra
directivă privind combaterea spălării banilor, Comisia a iniţiat până în
prezent proceduri de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor pentru
necomunicarea măsurilor de transpunere împotriva a 20 de state membre: trei
proceduri se află în etapa sesizării Curţii, nouă în etapa avizului motivat,
iar opt în etapa scrisorii de punere în întârziere. Între timp, majoritatea
statelor membre ale UE au adoptat legislaţia relevantă. În prezent, Comisia
analizează cu atenţie dacă legislaţia respectivă transpune integral
dispoziţiile celei de-a patra directive privind combaterea spălării banilor,
înainte de a decide fie închiderea cazurilor, fie continuarea procedurilor de
constatare a neîndeplinirii obligaţiilor deschise împotriva unor state membre.
AGERPRES
marți, 4 septembrie 2018
joi, 23 august 2018
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a crescut joi, pentru a doua zi consecutiv, ajungând la nivelul de 3,31%, faţă de 3,29% cât a fost miercuri, informează Banca Naţională a României (BNR).
În plus, indicele ROBOR la 6 luni, utilizat în calculul dobânzilor la creditele ipotecare lei cu dobândă variabilă, a înregistrat, joi, o nouă creştere, la nivelul de 3,44%, de la 3,43% cât a fost miercuri, când şi-a reluat evoluţia ascendentă după patru zile de scădere şi de stagnare.
Indicele ROBOR la 9 luni, care reprezintă rata dobânzii plătită la creditele în lei atrase de către băncile comerciale de la alte bănci comerciale pentru o perioadă de nouă luni, a coborît, joi, la nivelul de 3,50%, comparativ cu 3,51% cât a fost stabilit miercuri.
De asemenea, indicele ROBOR la 12 luni a scăzut, joi, la 3,56%, comparativ cu nivelul de 3,57% de miercuri.
luni, 20 august 2018
Luaţi de vârtejul banilor foarte ieftini, investitorii se întreabă deja de câţiva ani cum vor reacţiona pieţele lumii când băncile centrale nu vor mai fi atât de generoase. Cum fluxul de lichiditate este pe cale să se retragă, investitorii au la dispoziţie câteva luni pentru a se ajusta.
Cele patru mari bănci centrale ale lumii - Rezerva Federală din SUA, Banca Centrală Europeană, Banca Japoniei şi Banca Angliei - au pompat în economia mondială aproximativ 13 bilioane de dolari începând cu anul de criză 2009, extinzându-şi puternic propriile bilanţuri de active financiare, scrie Reuters. În timp ce pieţele au ajuns, propulsate de aceşti bani ieftini, la înălţimi ameţitoare, mareea riscă să se retragă până la sfârşitul anului. Pentru prima dată din 2011 încoace, este de aşteptat ca în 2019 băncile centrale să absoarbă de pe pieţe mai mulţi bani decât pompează.
BCE va opri achiziţiile suplimentare de obligaţiuni la sfârşitul acestui an, iar, în timp ce îşi reduce bilanţul de aproape un an, banca centrală americană va accelera ritmul din octombrie, extrăgând 50 de miliarde de dolari pe lună de pe pieţe. Obligaţiunile în valoare de 470 de miliarde de dolari vor ieşi din bilanţ anul viitor.
După aproape un deceniu de tipărire de bani şi de rate de dobândă zero, schimbările de pe pieţe vor fi remarcabile.
duminică, 22 iulie 2018
miercuri, 18 iulie 2018
Media internaţională se străduie
din răsputeri să ne facă prizonierii iluziei că ceva de importanţă globală se
întîmplă zilele acestea: "Marea întîlnire Putin-Trump". Epocală,
piramidală, decisivă... ce mai... supercalifragilisticexpialidocious. În
realitate, o simplă făcătură... e adevărat, cu dichis. Mai întîi, de unde vine
dichisul? Păi, să vedem! Poate mai puţin aşteptat, prima sursă este chiar locul
ales: Helsinki! De ce nu Washington? Să nu spună cineva că nu se putea. Bush
l-a găzduit pe Putin la ranch-ul personal din Texas... de ce nu ar fi venit
acelaşi Putin la Washington, într-o "vizită de lucru", ori chiar
oficială (cu covor roşu), pentru Trump, un preşedinte mult mai îngăduitor cu
"micile" năravuri kaghebiste ale marelui Putin, decît s-a arătat
vreodată Bush. De ce nu la Moscova? Trump tot era în Europa, a mai fost pe
acolo... s-a simţit bine... ba chiar a fost sedus... de... farmecul locului. De
ce nu la Lochnagar, în Scoţia, unde s-a retras strategic acelaşi preşedinte al
Statelor Unite, asaltat de manifestaţiile anti-Trump de la Londra, se găsea şi
ceva whisky de cea mai bună calitate, ori la Bruxelles, ori undeva pe un
vaporaş, ori pe un portavion, prin Mediterană, aşa... pe lîngă Malta şi
seducătoarele, plinele de miez amintiri ale relaţiilor dintre URSS (epoca de
aur a lui Putin!) şi Statele Unite? Ei bine, nu! La Helsinki! Mai era un simbol
de dărîmat şi ceva mă face să cred că propunerea a venit nu de la Trump, care
nu ştie despre Europa decît că este dincolo de Atlantic, ci de la bunul său
amic Putin. Helsinki este locul de unde
a pornit "coşmarul lui Putin", cel mai important proces
politico-diplomatic, multilateral, din epoca post-belică, unul care a adus la
aceeaşi masă de negociere Statele Unite, URSS şi aproape toate ţările Europei,
inclusiv Vaticanul! Aici, în 1977, a prins rădăcină deznodămîntul din 1989:
sfîrşitul războiului rece, căderea zidului Berlinului, retragerea trupelor URSS
din Germania, dizolvarea Tratatului de la Varşovia şi în cele din urmă
dispariţia juridică a Uniunii Sovietice, apariţia Rusiei ca stat succesor şi
independenţa altor 15 state din fostul "coridor sanitar" al URSS.
Peste această istorie, legată de Helsinki, s-a aşternut deja uitarea, iar
organizaţia moştenitoare, OSCE, este în cel mai bun caz ridicolă în totala ei
irelevanţă şi incapacitate de a mai influenţa astăzi mişcările politice ale
marilor actori, Rusia şi Statele Unite. Simbolul, însă, trebuia acoperit
definitiv, îngropat sub drapajul noilor realităţi şi ale raporturilor de forţe
din lume, care au permis Rusiei să schimbe locul învinsului, cu cel al unui
semi-învingător care dictează, dacă nu toate, multe dintre regulile jocului de
putere în noua lume care s-a născut. Multilateralul a murit - trăiască
bilateralul (Rusia-SUA); orizontul păcii eterne s-a dizolvat, trăiască gestiunea
mutuală a multirăzboaielor de calibre şi forme atît de diferite care se
desfăşoară pe mai toată suprafaţa globului şi nu în ultimul loc, tocmai în
Europa!!! Visul egalităţii diplomatice în probleme cruciale ale lumii, dintre
"cei mari" şi "cei mici", a fost definitiv îngropat -
trăiască condominionul sau marele triunghi geo-politic; ridicarea Germaniei şi
a Europei s-au încheiat, trăiască băgarea lor cu capul la fund, cît mai
adînc!!! Asta înseamnă întîlnirea Trump-Putin la Helsinki!!! De ce o făcătură? Primul motiv este chiar
lipsa agendei! Ce discută şi sub imperiul căror forme de angajament se află cei
doi interlocutori? Putin poate să îşi ia ce mandat doreşte el, ante şi
post-factum! Nu trebuie să anunţe nimic; oricum nu pe noi... ăştia... muritorii
de rînd. Omul face ce vrea şi nu trebuie să dea socoteală nimănui, de nimic.
Trump, nu prea! Cutumele democratice ale diplomaţiei la nivel înalt, în
America, cer ca Preşedintele să formuleze şi să anunţe agenda cu care intră în
asemenea convorbiri/negocieri. Trump nu a făcut-o! O să spună cineva că are
omul o agendă, dar este secretă! Ce, la Malta ne-a spus Bush senior ce o să
discute cu Gorbaciov? Nu ne-a spus! Această "mirifică" agendă
secretă, însă, nu prea are din ce să se constituie. Absolut toate problemele
care pot fi inventate şi aduse în discuţie între SUA şi Rusia puteau fi şi se
cereau anunţate public: de la arme nucleare, la situaţia şi acţiunile în
regiuni de conflict, Siria, Ucraina, pînă la relaţiile cu Europa şi cu terţi.
În realitate, Trump nu are nimic de discutat cu Putin, care să intre în sfera
relaţiilor politico-diplomatice dintre cele două ţări şi care să fie ţinut sub
obrocul unui mare secret! Bun, dacă
agendă nema, ce mai chichirez gîlceava? Cel de-al doilea motiv care ar putea
susţine "marea întîlnire" de la Helsinki este dorinţa fierbinte a lui
Trump de a "reseta" relaţiile cu Rusia, nu de alta, dar este o ocazie
minunată să arate că el poate şi reuşeşte acolo unde neputinciosul şi
netrebnicul Obama a dat chix! Să reseteze, să reseteze... dar ce poate însemna
asta? Va declara Trump la Washington, sub pînza unor măreţe focuri de
artificii, deschiderea erei "Marii Prietenii a Statelor Unite cu
Rusia"?? De făcut, ar putea să o facă... doar că nu o să fie nimeni prin
preajmă să îl asculte. Despre democraţi nu mai este cazul să vă spun ce e la
gura lor, iar republicanii din Congres sunt obligaţi să reacţioneze, deloc
favorabil, la declaraţiile Preşedintelui, date anterior întîlnirii cu Putin, în
care a susţinut sus şi tare că de vină pentru degradarea relaţiilor SUA cu
Rusia sunt investigaţiile privind implicarea Rusiei în alegerile prezidenţiale,
declanşate de instituţii cum ar fi Departamentul Justiţiei şi, respectiv,
Congresul SUA!! Cuvîntul trădare a fost pronunţat deja la Washington, iar de
data aceasta nu de inamicii înrăiţi ai Preşedintelui Trump, ci de diplomaţi,
oameni politici, membri cu greutate ai Partidului Republican. Dacă de resetat relaţiile cu Rusia, nu prea
are cum să le reseteze, atunci, ce mai rămîne? De ce se întîlneşte Trump cu
Putin? Nu rămîn decît două posibilităţi:
prima, omul nu are ceva mai bun de făcut şi, în derapajele comportamentale de
tip paranoid, care se succed tot mai des, crede sincer că e predestinat să
schimbe lumea după capul lui; a doua, fript de la spate de focul tot mai
arzător al investigaţiilor oficiale privind implicarea Rusiei în distorsionarea
alegerilor prezidenţiale care l-au dus pe Trump la Casa Albă, are disperată
nevoie de ajutor, iar singurul loc de unde ar mai putea veni ajutor este cel de
unde i-a venit şi prima dată, în braţele lui Putin. Cam asta-i tot ceea ce se
alege de pe urma "Întîlnirii la nivel înalt" de la Helsinki! O făcătură. sursa bursa.ro
marți, 17 iulie 2018
COMISIA DE LA VENEŢIA INFIRMĂ ABSURDA JUDECATĂ A CCR
Mălai mare, Iohannis, a dat cu piciorul norocului
BURSA 16.07.2018 citeşte aici articolul complet
Raportul preliminar al Comisiei de la Veneţia a furnizat publicului, începând de vineri, dovada textuală a faptului că efectul de îndobitocire al politicii asupra creierului este atât de puternic, încât, atunci când apare Liviu Dragnea la televizor, vizionarea trebuie să fie interzisă, indiferent de vârstă, tuturor ateilor şi celor cu moralitate încă incertă, pentru că reacţia normală la ceea ce spune este să te cruceşti şi să murmuri "Doamne, iartă-mă!", ceea ce ateii nu pot face, iar ceilalţi s-ar putea să-l creadă şi să-i propage ideile, cum a făcut-o preşedintele Republicii Klaus Iohannis, când a revocat-o pe Codruţa Kovesi.
Comisia de la Veneţia susţine că rolul preşedintelui şi al Consiliului Superior al Magistraturii ar trebui păstrat în procesul de numire şi de revocare al procurorilor şefi. Cu alte cuvinte, Comisia de la Veneţia nu dă nici o ceapă degerată pe cele 75 de pagini prin care Curtea Constituţională a României şi-a motivat decizia absurdă că preşedintele Republicii îi este subordonat ministrului justiţiei. Nici eu n-am dat. Dar mie mi s-a replicat că nu am studii constituţionale şi nu-s expert în subiect. Expert în subiect este Tudorel Toader. Ei bine, Raportul Comisiei de la Veneţia dovedeşte că nu trebuie să fii expert, ci doar normal, adică să nu fi fost iradiat cu Antena 3. Tudorel Toader a fost expus într-atât de grav, încât din şef de promoţie a ajuns ştergătorul de picioare al lui Liviu Dragnea, iar urmele aceluia pe ştergător au stat la baza motivării Curţii Constituţionale - scuze!, mă puteţi urmări? - adică, Tudorel Toader şi-a folosit expertiza să facă o clovnerie jenantă din punct de vedere juridic, (dar dorită fierbinte politic), o clovnerie preluată cu aer de seriozitate de experţii PSD ai Curţii Constituţionale, care şi-au bătut joc de Constituţie şi i-au dictat preşedintelui Republicii să se subordoneze scamatorului Tudorel Toader şi să revoce pe procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, că aşa vrea clovnul. Iar preşedintele Republicii s-a supus clovnului. Sinonimele la îndobitocire sunt: idiotizare, tâmpire, cretinizare, prostire şi ceea ce este cel mai grav, abrutizare, însemnând coborâre în lanţul trofic până la clasa bipezilor fără pene şi se ştie, încă din bancul cu miliţianul în faţa acvariului, că există tendinţa ca animalele inferioare să le imite pe cele superioare, astfel că dacă Dragnea îl ameninţă pe Iohannis că-l suspendă şi că-i ia casele cu legea ilicitului, atunci Iohannis va face ca peştele, căscând gura fără să scoată vreun sunet, ci doar ca să înghită apă. Preşedintelui Republicii nu-i poţi spune idiot şi nici tâmpit, prost, cretin, ci, ca să fie păstrată eleganţa, poate, doar abrutizat, încet la minte, adică un pic retardat, dar mai ales, foarte laş. Un mălai mare laş. Cred că în şcoală toată lumea îi dădea şuturi în fund. După ce-i dai un şut în fund lui Iohannis, nu trebuie să fugi, pentru că reacţia vine după 32 de zile. Atât a durat de la hotărârea Curţii Constituţionale că procurorul şef DNA trebuie revocat (care nu-i altceva decât un şut în fund la Iohannis) şi până când el a revocat procurorul. Adică nu a dat un şut înapoi, ci numai a dat semn că l-a simţit pe cel primit. Lumea s-a întrebat, ce să facă preşedintele Republicii în această dilemă? Că, dacă nu o revocă pe Kovesi, atunci nu respectă ordinea constituţională, statul de drept şi democraţia, iar dacă o revocă, ah!, da, ce se întâmplă dacă o revocă? La întrebarea asta răspunsul nu mai este atât de simplu, încât să fie citită o lege cu literele ucise de clovnii Constituţiei, ci răspunsul ţine de bunul simţ, de onestitate şi setea de adevăr şi dreptate, iar pentru credincioşi, ţine de Porunci. Pe toate astea, preşedintele Republicii Klaus Iohannis le-a călcat în picioare când s-a supus Curţii Constituţionale. Şi când s-a supus Curţii Constituţionale, i s-a supus lui Tudorel Toader. Iar Tudorel Toader este preşul lui Liviu Dragnea. De acum încolo, Dragnea îi face ce vrea el. Bine că Iohannis şi-a anunţat candidatura la Preşedinţie...
FLORIAN GOLDSTEIN
NOTĂ
Cum a aşteptat 32 de zile, Klaus Iohannis putea să mai aştepte încă cinci zile, ca să primească Raportul preliminar al Comisiei de la Veneţia. Odată ce ar fi primit seria de recomandări din Raport (menţinerea rolului preşedintelui şi al CSM în numirea/revocarea procurorilor de rang înalt; renunţarea la schema de pensionare anticipată a procurorilor; eliminarea sau redefinirea prevederilor care le permit procurorilor şefi să invalideze, ca neîntemeiate, soluţiile procurorilor), indecizia lui în privinţa revocării procurorului şef DNA nu ar mai fi putut fi invocată drept încălcare a ordinii constituţionale, căci decizia CCR ar fi căpătat un aer de relativitate. Ce şansă a avut Iohannis! A intrat într-o situaţie în care a avut norocul să devină erou naţional, s-ar fi urcat pe umerii laţi ai Codruţei Kovesi şi ar fi beneficiat de tot capitalul ei de popularitate. Iohannis a dat cu piciorul norocului, cu doar cinci zile înainte. S-a speriat de Dragnea. Politician. Laş. Întârziat. Jenant. Mălai mare. |
Abonați-vă la:
Postări (Atom)