Comisia
Europeană a retras sectorul apei dintr-o propunere de lege europeană privind
concesiunile. Motivul îl constituie temerile legate de o eventuală privatizare,
în special în Germania, unde acest sector este gestionat de municipalităţi. “De
luni de zile există informaţii referitoare la încercarea Comisiei, de
privatizare a apei prin propunerea sa privind concesiunile”, a declarat
comisarul european pentru piaţa internă şi servicii, Michel Barnier. Cetăţenii
germani, revoltaţi de decizia de privatizare a sectorului apei au strâns aproape
un milion de semnături pentru petiţia “Apa este un drept al omului” în cadrul
“Iniţiativei cetăţenilor europeni”. Petiţia a fost introdusă prin Tratatul de la
Lisabona şi permite unui număr de cel puţin 1.000.000 de cetăţeni ai UE să
prezinte Comisiei Europene o propunere în vederea modificării legislaţiei
europene într-un anumit domeniu. Petiţia
cere ca instituţiile europene şi statele membre să fie obligate să se asigure că
toţi oamenii au dreptul la apă şi canalizare şi că alimentarea cu apă şi
gestionarea resurselor de apă să nu facă obiectul normelor pieţei interne, iar
serviciile de apă să fie excluse de la privatizare. “Este de datoria noastră să
ţinem cont de îngrijorările exprimate de un număr atât de mare de oameni.
Astfel, cea mai bună soluţie pare a fi eliminarea apei din domeniul de aplicare
a directivei privind concesiunile”, a afirmat comisarul european Michel
Barnier. Speriat
de amploarea iniţiativei cetăţeneşti europene, comisarul european a fost obligat
să facă un pas în spate, deşi înainte era un susţinător înfocat al acestei
măsuri. Eurodeputata ecologistă germană Heidi Ruhle a spus că legea privind
concesiunile era o formă de presiune asupra statelor naţionale, astfel încât apa
lor să devină un bun privatizabil ca orice marfă şi scos la vânzare. Interesul
comisarului Michel Barnier a ieşit la iveală o dată cu informaţiile privind
aşa-numita “troikă” (formată din Comisia Europeană, Banca Centrală Europeană şi
Fondul Monetar Internaţional) care a cerut explicit guvernelor Greciei şi
Portugaliei să privatizeze companiile de apă. Organizaţiile non-guvernamentale
din Europa au cerut într-o scrisoare eurocraţilor de la Comisia Europeană să
explice de ce, prin presiunile făcute asupra guvernelor Greciei şi Portugaliei,
au încălcat tratatul de aderare care le cerea să rămână neutri în ceea ce
priveşte politica de privatizare. Multă vreme, Comisia nu a dat niciun
răspuns. Surse
de la Bruxelles spun că există un lobby puternic al unor companii transnaţionale
făcut asupra Comisiei Europene în vederea emiterii unei directive pentru
concesiunea şi privatizarea bunurilor şi serviciilor publice care erau până acum
considerate vitale pentru populaţie. Una dintre aceste companii este şi Nestle.
Fostul ei preşedinte, austriacul Peter Brabeck-Letmathe, a stârnit un scandal
internaţional acum câţiva ani prin declaraţiile şocante pe care le făcea în faţa
presei. Letmathe afirma fără ocolişuri că apa este un bun ca oricare altul, că
nu este un drept al omului şi, ca orice bun, trebuie privatizat.
marți, 16 septembrie 2014
luni, 15 septembrie 2014
Renumitul Octavian Goga scria despre România în 1916 “Ţară de secături, ţară minoră, căzută ruşinos la examenul de capacitate în faţa Europei… Aici ne-au adus politicienii ordinari, hoţii improvizaţi astăzi în moralişti, miniştrii care s-au vândut o viaţă întreagă, deputaţii contrabandişti … Nu ne prăbuşim nici de numărul duşmanului, nici de armamentul lui, boala o avem în suflet, e o epidemie înfricoşătoare de meningită morală”. Ganditorii conemporani remarca, in Romania ,, POLITICA este indeletnicirea scarboasa prin care tipi fara nicio profesie ori avortoni ai profesiei lor, se catara acolo unde se deschid robinetele societatii. Posturi bine platite, de unde se pot invarti afaceri de miliarde, consilii de administratie, conecsiuni si reprezentante. Ai tupeu, ai proptele, ajungi si din lichea ce ai fost sau esti, devii omul ce imparte dreptatea, care arbitrezi morala, care reclama sacrificiul suprem.”
Iar "DEMOCRATIA este un sistem de exploatare a averilor statului mintind multimile naive prin gadilarea instinctelor primare. Pentru a curma coruptia universala ar trebui o elita de conducatori care sa se sacriifice in interesul permanent al natiunii,. Dar unde sa gasesti asemenea sfinti printre oamenii politici narozi?”
Managementul public neperformant, “exercitat de IMPOSTORI pe bijbite” trebuie inlocuit cu cel eficient si progresist. Este vremea când trebuie să ieşim urgent pe cale pasnica din această rutină politica santajista, mocirloasa si paguboasa pentru destinul Romaniei. Consideram ca a venit timpul să punem capăt atat monopolurilor politice care functioneaza ca niste grupari infractionale de crima oragnizata de 25 de ani în stil bolosevic mimand democratia cat si “dictaturii pluraliste” care instiga la anarhiei.
Iar "DEMOCRATIA este un sistem de exploatare a averilor statului mintind multimile naive prin gadilarea instinctelor primare. Pentru a curma coruptia universala ar trebui o elita de conducatori care sa se sacriifice in interesul permanent al natiunii,. Dar unde sa gasesti asemenea sfinti printre oamenii politici narozi?”
Managementul public neperformant, “exercitat de IMPOSTORI pe bijbite” trebuie inlocuit cu cel eficient si progresist. Este vremea când trebuie să ieşim urgent pe cale pasnica din această rutină politica santajista, mocirloasa si paguboasa pentru destinul Romaniei. Consideram ca a venit timpul să punem capăt atat monopolurilor politice care functioneaza ca niste grupari infractionale de crima oragnizata de 25 de ani în stil bolosevic mimand democratia cat si “dictaturii pluraliste” care instiga la anarhiei.
sâmbătă, 13 septembrie 2014
Gazprom, cel mai mare producător mondial de gaze naturale, asigură o treime din necesarul de gaze naturale al Europei şi jumătate din aceste livrări trec prin Ucraina. Anul trecut, grupul rus a livrat Europei o cantitate de 162,7 miliarde de metri cubi via Ucraina, Belarus şi Turcia. Uniunea Europeana este extrem de vulnerabila in fata Rusiei. 27% din consumul de gaze naturale este asigurat din Rusia. In schimb, primeste aproape 250 de miliarde de dolari pe an, sau, mai exact, doua treimi din veniturile guvernamentale. Moscova este, pentru Europa, cel mai mare furnizor de petrol, carbune si gaze naturale, dar gazoductele ce trec prin Ucraina sunt subiectul unor manevre politice. Moscova si Kievul se acuza, acum, reciproc ca asteapta iarna pentru a bloca livrarea de gaze. In timp ce problemele energetice cu care se confrunta Europa sunt foarte clare, solutiile nu prea exista. Pana acum, UE nu a excelat la capitolele consens si coeziune. Una dintre alternativele Europei este carbunele. Piata carbunelui este inundata de carbune din cauza scaderii cererii de pe pietele asiatice si a imbunatatirilor aduse in minerit in Columbia, Australia si Africa de Sud. Pretul la carbune a scazut cu peste 40% in ultimii trei ani. Problema care apare, din nou, este infrastructura. O mare parte din tarile din centrul si estul Europei se bazeaza pe incalzirea sustinuta cu gaze naturale. Asta inseamna ca arderea carbunelui pentru a genera electricitate nu le va tine de cald gospodariilor in aceasta iarna.
O alta idee venita de la Bruxelles este ca cele 28 de state ale Uniunii, daca vor sa sparga monopolul rusesc de gaze trebuie sa dezvolte industria de exploatare a gazelor de sist si sa investeasca in noi rute care sa aduca gaz dinspre Asia Centrala in Europa.
vineri, 12 septembrie 2014
Executivul și-a propus ca în următorii șase ani țara noastră să ajungă între primele zece economii la nivel european, iar prin dezvoltarea sectoarelor de activitate menționate, România să aibă o „contribuție semnificativă la nivel mondial”. Cum va fi susținută practic această inițiativă? Se dorește restructurarea sectoarelor economice în „direcţia unor poziţii competitive superioare”, formarea masei critice de IMM-uri competitive prin crearea unui mediu atractiv, transparent şi inovativ și integrarea companiilor mari într-un proiect coerent de dezvoltare a economiei.
IMM-urile devin astfel pionul principal al inițiativei Executivului, urmând ca orice lege să țină cont de impactul asupra afacerilor mici și mijlocii, precum și de introducerea unei perioade de șase luni între emiterea unei noi legi care afectează mediul de afaceri și intrarea în vigoare a acesteia. Tot pe hârtie se prevede ca numărul de IMM-uri la 1.000 de locuitori să crească de la 23, anul trecut, la 35 în 2020, dar sunt specificate și dublarea cotei de piață mondiale de exporturi, de la nivelul de circa 0,4% în 2013, precum și creşterea ponderii produselor de înaltă tehnologie în exporturi la 10% în 2020.
joi, 11 septembrie 2014
Oficiul european de statistica Eurostat a reconfirmat caderea economiei Romaniei in recesiune tehnica, dupa ce tara a inregistrat o scadere a produsului intern brut cu 0,2% in trimestrul I al anului 2014 fata de trimestrul IV al anului 2013 si de 1% in trimestrul II al anului 2014 fata de precedentele 3 luni.
Datele au fost publicate de Eurostat vineri, 5 septembrie, confirmand informatiile difuzate de statistica europeana in 14 august. Datele Eurostat au la baza informatiile transmise de Institutul National de Statistica (INS) de la Bucuresti.
Datele au fost publicate de Eurostat vineri, 5 septembrie, confirmand informatiile difuzate de statistica europeana in 14 august. Datele Eurostat au la baza informatiile transmise de Institutul National de Statistica (INS) de la Bucuresti.
Romania a avut astfel, in trimestrul II din anul 2014 fata de precedentele 3 luni cea mai adanca scadere economica din intreaga Uniune Europeana.
Daca la evolutiile de la un trimestru al altul nu apar modificari in privinta Romaniei, noile informatii revizuiesc statistica pentru cresterea economica de la un an la altul.
Fata de statistica din 14 august, noile informatii, din 5 septembrie, revizuiesc in jos cresterea economica din trimestrul I 2014 fata de trimestrul I 2013, de la 3,8% la 3,7%. In schimb, cresterea economica in trimestrul II 2014 fata de trimestrul II 2013 este revizuita in sus, de la 1,4% la 1,5%.
Eurostat subliniaza ca, fata de informatiile din 14 august, comunicatul din 5 septembrie se bazeaza pe estimari flash revizuite.
miercuri, 10 septembrie 2014
Oficiali de rang inalt au declarat pentru Europa FM ca Alianta Nord Atlantica a aprobat planul de rezerva pentru Romania, in urma cu doar cu cateva zile si ca un anunt in acest sens va fi facut la summit-ul NATO din Tara Galilor, dar documentul nu va fi facut public. In februarie anul trecut Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a discutat despre elaborarea unui plan de rezerva, insa de atunci CSAT nu a mai facut publice informatii pe aceasta tema. Planul de contingenta contine actiunile concrete pe care un stat le intreprinde in cazul in care intra in razboi.
Dintre tarile NATO, statele baltice si Polonia au mai elaborat asemenea planuri. Planul de rezerva se mai numeste si plan de continuitate. El este realizat pentru a asigura continuarea unei activitati, in cazul in care o organizatie - fie o companie, fie o tara - este afectata puternic de o pierdere cauzata de un dezastru natural, de un act terorist sau chiar de o criza economica. Includem aici distrugeri de cladiri, pierdera unor informatii esentiale, sau pierderea unor angajati. Astfel, acea organizatie trebuie sa gaseasca solutii rapide de inlocuire a acestor pierderi.
Sa pornim de la un exemplu simplu: o retea de computere. Daca entitatea respectiva, statala sau comerciala, se bazeaza pe serviciile unui singur administrator de retea, scenariul va lua in calcul pierderea respectivului angajat cu toate consecintele negative. O posibila solutie dupa aprobarea planului de rezerva ar fi ca acea organizatie sa instruiasca alti angajati pentru a deveni administratori de retea, astfel incat functionarea respectivei retele sa nu fie perturbata, iar organizatia sa isi poata continua activitatea.
Dintre tarile NATO, statele baltice si Polonia au mai elaborat asemenea planuri. Planul de rezerva se mai numeste si plan de continuitate. El este realizat pentru a asigura continuarea unei activitati, in cazul in care o organizatie - fie o companie, fie o tara - este afectata puternic de o pierdere cauzata de un dezastru natural, de un act terorist sau chiar de o criza economica. Includem aici distrugeri de cladiri, pierdera unor informatii esentiale, sau pierderea unor angajati. Astfel, acea organizatie trebuie sa gaseasca solutii rapide de inlocuire a acestor pierderi.
Sa pornim de la un exemplu simplu: o retea de computere. Daca entitatea respectiva, statala sau comerciala, se bazeaza pe serviciile unui singur administrator de retea, scenariul va lua in calcul pierderea respectivului angajat cu toate consecintele negative. O posibila solutie dupa aprobarea planului de rezerva ar fi ca acea organizatie sa instruiasca alti angajati pentru a deveni administratori de retea, astfel incat functionarea respectivei retele sa nu fie perturbata, iar organizatia sa isi poata continua activitatea.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)