marți, 14 august 2012

Scumpiri...la toate cele...

Mărfurile nealimentare şi serviciile s-au scumpit într-un ritm mai rapid decât alimentele, ambele categorii cu 0,84% de la o lună la alta. Nicio ieftinire nu a fost raportată la niciuna dintre aceste categorii. Astfel, în cazul mărfurilor nealimentar, cel mai mare salt l-a înregistrat energia electrică, unde preţul a crescut cu 5,38%, urmată de ţigări, preţul cărora a urcat cu 1,21%.
La capitolul servicii, cele mai sensibile creşteri de preţuri s-au înregistrat la transportul aerian (1,96%), telefon (1,96%) şi la serviciile de apă, canal şi salubritate (0,95%).
Inflaţia totală în luna iulie faţă de luna anterioară a fost de 0,59%. De la începutul anului şi până la finele lunii iulie, preţurile de consum au crescut cu 2,25%, potrivit datelor publicate astăzi de Institutul Naţional de Statistică (INS). În acelaşi timp, inflaţia anuală, cea din luna iulie 2012 comparată cu iulie 2011, a fost de 3%. În cazul alimentelor, scumpirea lunară a fost 0,14%. Cea mai mare creştere de preţuri, de 3,11%, a fost înregistrată la fructele proaspete, urmate de legume şi alte conserve de legume, unde preţurile au crescut, în medie, cu 1,49%. Totodată, o scumpire de 1,43% a fost raportată în cazul ouălor. Pâinea s-a scumpit uşor, cu 0,07%, de la o lună la alta, uleiul cu 0,2%, carnea de porc cu 0,33%, iar băuturile alcoolice cu 0,1%.

luni, 13 august 2012

Banci/Finante -National Bank of Greece (NBG), proprietarul Banca Romaneasca, si EFG Eurobank Ergasias, care detine Bancpost, au depus oferte pentru preluarea Emporiki, potrivit unor comunicate transmise de cele doua banci, citate de Bloomberg si preluat de Mediafax.....Alpha Bank, prezenta de asemenea si in Romania, a propus anterior Credit Agricole preluarea Emporiki, la sase ani dupa ce banca elena a trecut in proprietatea gigantului francez. Bancile nu au facut precizari legate de aspectele financiare ale ofertelor. Credit Agricole este banca straina cu cea mai ridicata vulnerabilitate in cazul iesirii Greciei din zona euro, soldul creditelor Emporiki pe piata locala fiind de 23 miliarde euro. "Credit Agricole nu poate tranti usa, deoarece este o problema foarte sensibila din punct de vedere politic. Orice cumparator va dori sa plateasca o suma foarte limitata pentru o banca amenintata de multe riscuri, desi recent recapitalizata", comenteaza pentru Bloomberg Benoit Petrarque, analist la Kepler Capital Markets, Paris. Credit Agricole a acumulat pana acum pierderi de 15 milioane euro pentru fiecare dintre cele 337 de sucursale Emporiki, sau 4.000 de euro pe client in ultimii patru ani. Sectorul bancar elen trece printr-o perioada de consolidare pentru a face fata crizei financiare si economice. Piraeus Bank va cumpara pentru 95 milioane euro operatiunile performante ale ATEbank si ar putea urca astfel cu doua locuri in clasamentul bancilor elene dupa active, pana pe pozitia a doua. Pe piata romaneasca sunt prezente cele mai mari patru banci elene, respectiv NBG, EFG Eurobank Ergasias, Alpha Bank si Piraeus Bank, alaturi de Emporiki si ATEbank.

Comentarii pe forumurile ziarelor din Romania


Prin viclenii numite : drepturi si libertati, democratie, capitalism, comunism privatizari, liberalizare, parteneriat public privat....totul este controlat si dirijat din umbra de catre indivizii nelegiuiti, mari arhitecti din occidentul nelegiuit: ue, ussa, fmi . Cei care conduc această ţară de 20 de ani, ar trebui să explice: cum de au luat o ţară cu zero datorii externe, 22,8 milioane de locuitori şi opt milioane de locuri de muncă şi după 22 de ani datoria externă este de 100 miliarde de euro, datoria statului este de 50 miliarde de euro, numărul de locuitori este de 19 milioane, iar numărul de locuri de muncă este de 4,2 milioane , tragi-comic ? In fapt dramatic, dar asta este realitatea cruda si purul adevar !
Pe de alta parte, NU LASA UE GAINA CARE FACE OUA DE AUR DIN MANA...PERSONAL DORESC IESIREA DIN UE SI NATIONALIZAREA RESURSELOR NATURALE ALE ROMANIEI... DE ASEMENI DATORIILE SA FIE PLATITE DE CEI CARE LE-AU FACUT SI PRADUIT FARA ACORDUL PARLAMENTULUI ..NU DE POPORUL ASTA CHINUIT….noi Romanii  NU MAI  VREM IN U.E. !!!!

ROMANIA TREBUIE SA FIE SI SA RAMINA SUVERANA -- Noi Cetatenii Romaniei, Cerem iesirea din UE a Romaniei …NU mai vrem in UE…NU mai vrem facturi in euro…nu mai vrem sa fim delapidati de omv, mittal, e-on , enel, apa nova, gaz de suez, etc …NU MAI VREM IN U.E !!!!   Sa se organizeze un  referendum referitor la  iesirea din UE a Romaniei sa votam asupra acestui subiect …NU MAI VREM IN U.E. !!!!! sigur NU vrem nici sa fim arondati CSI (fosta URSS) …dar se pare ca UE tocmai asta vrea sa ne arondeze Rusilor, din moment ce OMV, cea mai mare firma din Romania are actionariat CSI (Rusia) ca si alro, etc … Vrem sa fim SUVERANI !

duminică, 12 august 2012

Guvernul Romaniei a redus prognoza de creştere economică

Cheltuielile bugetului de stat sunt diminuate, pe sold, cu 753,8 milioane lei, reducere acoperită în principal prin anularea sumelor reţinute de 10% din bugetul aprobat. Conform legii, ordonatorii principali de credite repartizează la începutul anului creditele bugetare, după reţinerea unui cuantum de 10% din sumă. Această sumă reţinută este repartizată în semestrul al II-lea al anului, după analizarea de către Guvern a execuţiei bugetare pe primul semestru.  Cheltuielile de personal cresc cu 648 milioane lei, în principal ca urmare a majorării salariilor în sistemul bugetar, iar cheltuielile cu dobânzile sunt majorate cu 862,1 milioane lei.  În acelaşi timp, cheltuielile aferente proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile sunt diminuate cu 1,4 miliarde lei, iar alte transferuri se diminuează cu 343,5 milioane lei. Alte cheltuieli scad cu 42,4 milioane lei.  Bugetul fondurilor provenite din credite externe se diminează, pe sold, cu suma de 67,8 milioane lei, bugetul fondurilor externe nerambursabile se diminuează atât la venituri, cât şi la cheltuieli cu 14,4 milioane lei, iar bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate se majorează atât la venituri, cât şi la cheltuieli cu 2,3 milioane lei.  Pentru acoperirea deficitului bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, veniturile bugetului se completează cu 54,9 milioane lei de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii.
Bugetul asigurărilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii pe anul 2012 se majorează la venituri cu 155,5 milioane lei, prin majorarea veniturilor curente cu 398,8 milioane lei şi diminuarea subvenţiei acordată de la bugetul de stat cu 243,2 milioane lei, iar la cheltuieli se majorează cu de 155,5 milioane lei.
Guvernul a redus prognoza de creştere economică de la 1,5 la 1,2 la sută din PIB. Totodată, ţinta de venituri la bugetul de stat pe acest an va fi diminuată cu peste 2,1 miliarde lei (0,4% din PIB), cu scăderi de încasări estimate din accize şi fonduri de la UE şi creşteri din TVA, impozit pe venit şi taxa pe utilizarea bunurilor, iar prognoza de cheltuieli va fi redusă cu 753 milioane lei
Proiectul de rectificare, obţinut de Mediafax, relevă că Guvernul şi-a revizuit în scădere prognoza de încasări din accize (cu 918,6 milioane lei, 0,2% din PIB), venituri nefiscale (cu 1,8 miliarde lei), sume primite de la Uniunea Europeană în contul plăţilor efectuate (cu două miliarde lei), venituri din capital (cu 432,7 milioane lei), contribuţii de asigurări sociale (cu 179,6 milioane lei) şi impozitul pe profit (cu 91,8 milioane lei).

sâmbătă, 11 august 2012

BNS şi Cartel Alfa cer Guvernului să nu facă privatizări cu pachete majoritare de acţiuni - Sindicaliştii din Blocul Naţional Sindical (BNS) şi Cartel Alfa s-au plâns la FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială că procesul de selecţie al managerilor profesionişti în companiile de stat este viciat, fiind politizat.  Ion Pisc, prim-vicepreşedintele BNS, ne-a declarat: "Numirea managerilor profesionişti este un proces pe care l-am susţinut pentru depolitizarea companiilor de stat. Ori, tocmai acest lucru nu se întâmplă. Statul în continuare se amestecă în numirea membrilor Consiliilor de Administraţie şi ai directorilor. Ca să fie un proces depolitizat, managementul profesionist trebuie să fie ales numai de compania de resurse umane, în baza criteriilor stabilite de stat. Ori, în prezent, statul este cel care alege din CV-urile selectate de compania de resurse umane".  Domnia sa ne-a dat ca exemplu Complexul Energetic Oltenia: "Firma de head-hunting a colectat 30 de CV-uri, a selectat zece, iar comitetul de coordonare format din reprezentanţi ai statului a ales cinci. Aceştia nu au toţi experienţă în domeniu şi sunt numiţi politic. Pe lângă Constantin Bălăşoiu, care are o îndelungă experienţă în sistem şi în managementul unităţilor termoelectrice, restul membrilor selectaţi pentru Consiliul de Supraveghere sunt oameni numiţi politic, fără nicio legătură cu energia - precum Marian Untescu, Gheorghe Udrişte, Gavril Baican".  Reprezentanţii BNS şi cei ai Cartel ALFA" sus-ţin, într-un comunicat, că, în legătură cu managementul privat la companiile de stat, au atras atenţia instituţiilor internaţionale asupra faptului că "managerii politici ai regimului Băsescu-Boc au fost transferaţi şi au cumpărat bunăvoinţa guvernului actual, în complicitate cu firmele de consultanţă plătite cu sute de mii de euro din bani publici". (sursa Bursa)

vineri, 10 august 2012

Pragul tinta de incasari la bugetul de stat pe acest an a fost rectificata negativ cu peste 2,1 miliarde lei (0,4% din PIB), cu scaderi de incasari estimate din accize si fonduri de la UE si cresteri din TVA, impozit pe venit si taxa pe utilizarea bunurilor, iar prognoza de cheltuieli va fi redusa cu 753 milioane lei. Proiectul de rectificare,  arata ca Guvernul si-a revizuit in scadere prognoza de incasari din accize (cu 918,6 milioane lei, 0,2% din PIB), venituri nefiscale (cu 1,8 miliarde lei), sume primite de la Uniunea Europeana in contul platilor efectuate (cu doua miliarde lei), venituri din capital (cu 432,7 milioane lei), contributii de asigurari sociale (cu 179,6 milioane lei) si impozitul pe profit (cu 91,8 milioane lei).  Prin promovarea rectificării bugetului de stat pe anul 2012 se pot rezolva, în principal, următoarele probleme, se arata in Nota de Fundamentare:
• asigurarea sumelor necesare plăţii corespunzătoare a salariilor potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului privind aprobarea unor măsuri pentru recuperarea reducerilor salariale, nr.19/16.05.2012;
• asigurarea sumelor necesare restituirii unor contribuţii de asigurări sociale de sănătate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului privind stabilirea unor măsuri de restituire a unor contribuţii de asigurări sociale de sănătate, nr.17/16.05.2012;
• reducerea cheltuielilor bugetare ca urmare a aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărirea disciplinei financiare şi de modificare şi completare a unor acte normative, nr.26/06.06.2012;
• asigurarea fondurilor necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii unor instituţii.  Potrivit aceleiasi Note, bugetul de stat pe anul 2012 aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2012, nr.293/21.12.2011 a fost elaborat in conditiile evolutiilor internationale estimate la acea data, luand in calcul o crestere a produsului intern brut intre 1,8% si 2,3% pentru acest an.  Proiectia veniturilor si cheltuielilor bugetare a fost realizata pe baza indicatorilor macroeconomici estimati la data elaborarii legii bugetului de stat pe anul 2012 si pe baza reglementarilor in domeniul fiscal, aplicabile pentru anul 2012. Estimarea indicatorilor bugetari a avut in vedere atingerea unui nivel al deficitului bugetar initial de 1,9% din produsul intern brut, in cash, cu posibilitatea de a fi majorat, in cursul anului, in concordanta cu conjunctura interna.