sâmbătă, 25 februarie 2017

“Dacă o ţară ar începe un război cibernetic pentru a distruge alt stat, urmările ar fi catastrofale, pentru că riscăm distrugerea generală.  Diferenţa dintre armele clasice şi cele cibernetice este ca te costă enorm să construieşti o bombă nucleară, iar când o ţară  a construit o armă cibernetică, poate face după ea un milion de copii cu costuri minime", spune McAfee.  “Ce s-ar întâmpla dacă America ar rămâne fără energie electrică? Am muri cu toţii, nu am mai avea mâncare, comunicaţii sau servicii de urgenţă, ne-am întoarce în Epoca de Piatră. Un studiu recent prezentat în Congres estima că în doi ani 90% dintre americani ar muri dacă am rămâne fără curent electric. Eu cred că ar fi mai mulţi, nu-mi dau seama cum ar putea supravieţui aceşti 10%.Uitaţi-vă ce s-a întâmplat în Ucraina când câţiva oameni fără unelte sofisticate au reuşit să întrerupă curentul câteva ore”, adaugă McAfee.  Una dintre cele mai puternic naţiuni în viziunea lui McAfee este China  deoarece în anii 70' şi-a dat seama că electronica şi computerele reprezintă viitorul armelor.  “A fost China victima unui atac cibernetic. Aţi auzit vreodată aşa ceva? Nici eu şi nici pe dark web nu am văzut informaţii despre asa ceva. Nimeni nu s-a lăudat cu aşa ceva. Sunt cei mai puternici când este vorba de arme cibernetice”, afirmă McAfee.
“Chinezii sunt estul de puternici încât nimeni să nu-i "hackuiască", dar SUA şi Rusia au şi ele arme cibernetice redutabile şi le-ar putea face rău chinezilor. Suntem pe un teren periculos unde fiecare pune arma la tâmpla celuilalt şi închipuiţi-vă ce s-ar întâmpla dacă cineva apăsa pe trăgaci”, a mai spus McAfee.

Niciun comentariu: