sâmbătă, 23 aprilie 2016

Presedintele Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem, a anuntat deschiderea acestor discutii cand a sosit la Amsterdam, unde participa la o reuniune a celor 19 ministri de Finante din uniunea monetara, alaturi de sefa FMI, Christine Lagarde.
"Chestiunea datoriei este o discutie pe care nu am avut-o inainte (...). Sunt fericit ca putem incepe aceasta dezbatere si e un pas bun inainte", a declarat ministrul olandez al Finantelor.
Discutie despre reducerea datoriei, care atinge aproape 180% din PIB, vine in conditiile in care Grecia si creditorii sai - UE, BCE si FMI - incearca de luni de zile sa ajunga la un acord in privinta reformelor necesare pentru atingerea obiectivelor bugetare.  Singurul lucru pe care l-am convenit pana acum este promisiunea ca, daca grecii se angajeaza complet intr-un program (de reforme), vom analiza masurile necesare in privinta datoriei", a adaugat Dijsselbloem, in fata ziaristilor, referindu-se la acordul incheiat in vara lui 2015 in ceea ce priveste al treilea plan de ajutor, in valoare de 86 miliarde euro.  Sefa FMI a subliniat ca acordul din 2015 "se bazeaza pe doi piloni". "Pe de o parte, trebuie sa existe reforme suficiente si progresam pe acest front, si pe de alta parte trebuie ca datoria greceasca sa fie sustenabila, pe acest front inca nu am inceput discutiile"  FMI a insistat intotdeauna asupra faptului ca, pentru a fi viabil, programul de reforme solicitate Greciei trebuie insotit de o reducere a datoriei. Germania, care a sustinut participarea FMI la programul de sustinere a Greciei, si-a exprimat in repetate randuri opozitia fata de orice reducere a datoriei.  Intrebat despre acest subiect, ministrul german al Finantelor Wolfgang Schauble a declarat: "Acest subiect nu este in prim plan si, inainte de toate, nu trebuie sa ne deturneze atentia de la ceea ce trebuie facut".

vineri, 22 aprilie 2016

Europa a răsuflat uşurată când, în urma unor jocuri politice murdare, Frontul Naţional nu a obţinut victoria în alegerile regionale din Franţa. Expresia "scopul scuză mijloacele" a definit aceste alegeri şi va continua să fie crezul preşedintelui François Hollande până la alegerile generale de anul viitor.
Confruntat cu spectrul real al pierderii fotoliului de la Élysee, preşedintele francez a "instituit" relativ recent o nouă stare de urgenţă, de data aceasta economică, în scopul reducerii şomajului.  "Dacă nu voi avea succes cu reducerea şomajului până la sfârşitul mandatului, credeţi că mă voi prezenta în faţa cetăţenilor în 2017?", îl întreba François Hollande pe reporter, cu ocazia unui interviu televizat din noiembrie 2014. Declaraţia a fost interpretată în presă ca o promisiune a preşedintelui de a nu mai candida pentru un nou mandat. Între timp, Hollande a precizat că promisiunea a fost o "greşeală". Pe fondul stării de urgenţă economică, guvernul de la Paris a venit cu o serie de propuneri, extrem de timide, pentru liberalizarea pieţei muncii, care "funcţionează" pe baza unui Cod al Muncii de peste 2.000 de pagini. A fost anunţat şi un program de stimulare a angajărilor pentru persoa¬nele cu o calificare redusă, a cărui valoare este de 2 miliarde de euro.  Criticile din presa internaţională nu au întârziat să apară. Bloomberg scrie că "starea de urgenţă economică este un non-eveniment", în condiţiile în care "propunerile nu reprezintă decât vechi trucuri utilizate de toate guvernele franceze în ultimele decade", conform opiniilor preluate de agenţia de presă.  

joi, 21 aprilie 2016

Curtea de Apel Bucureşti, la solicitarea Primăriei Sectorului 1, obligă Guvernul României să adopte, în regim de urgenţă, regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.  Instanţa de judecată obligă Ministerul Afacerilor Interne ca, în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti, să elaboreze procedura de ridicare a maşinilor oprite/staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice, aşa cum este prevăzută la art. 64 şi art. 97 alin 1 lit. d) şi alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României nr. 195/2002 republicată. Totodată, Curtea de Apel Bucureşti obligă Guvernul României ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare întocmit de Ministerul Afacerilor Interne, să adopte regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar pe partea carosabilă. Hotărârea Curţii de Apel Bucureşti nu este definitivă, aceasta putând fi atacată cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare. "Primăria Sectorului 1 va solicita Guvernului României şi ministerului de resort să pună în aplicare hotărârea Curţii de Apel şi să adopte regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar. Acest regulament trebuie adoptat în cel mai scurt timp posibil având în vedere importanţa sa pentru decongestionarea traficului şi siguranţa pietonilor", se arată în comunicat. Din data de 25 mai 2015, în Sectorul 1 nu se mai ridică maşinile parcate neregulamentar. Decizia a fost luată de Primăria Sectorului 1 ca urmare a pronunţării hotărârii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, potrivit căreia procedura de aplicare a măsurii tehnico-administrative constând în ridicarea vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale. Ca urmare a hotărârii Înaltei Curţi, Primăria Sectorului 1 a chemat în judecată Guvernul României şi Ministerul Afacerilor Interne solicitând instanţei de judecată să oblige aceste instituţii să adopte regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar. 

miercuri, 20 aprilie 2016

Dacă Parlamentul nu va fi mulțumit de activitatea Băncii Naționale a României (BNR) poate demite tot Consiliul de Administrație, potrivit unui proiect de lege depus, ieri, de către senatorul Cristiana Anghel. „În fiecare an BNR prezintă raportul de activitate, iar noi nu trebuia decât să spunem că am luat act de acest raport. Ei bine, dacă proiectul de lege va fi aprobat, în cazul în care nu suntem mulțumiți de activitatea băncii centrale putem schimba conducerea”, a declarat pentru Libertatea, senatorul Cristiana Anghel.  Potrivit propunerii legislative, membrii Consiliului de Administrație al BNR vor fi numiți tot pe 5 ani, dar fără posibilitatea reînnoirii mandatului, ca în prezent. „Nu țin neapărat ca mandatul lor să fie de cinci ani, poate să fie și de nouă ani ca la Curtea Constituțională sau pe șapte ani, pe trei, pe cât se va decide”, a mai afirmat senatorul.

marți, 19 aprilie 2016

 Cotaţiile petrolului brut au scăzut ieri, pe pieţele externe, după ce, în ziua precedentă, principalii exportatori de profil din lume nu au reuşit să ajungă la un acord privind îngheţarea producţiei la nivelul din ianuarie.  Eşecul negocierilor a fost determinat de tensiunile dintre Arabia Saudită şi Iran, iar acest rezultat al întrunirii dintre marii producători, care a avut loc la Doha (Qatar), a alimentat temerile că principalele state producătoare îşi vor intensifica eforturile de majorare a cotei de piaţă.  Duminică, statele membre ale Organizaţiei Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC), Rusia şi alţi exportatori s-au întâlnit ca să discute pe marginea îngheţării producţiei de petrol la nivelul din ianuarie, în încercarea de a sprijini preţul ţiţeiului, pe o piaţă suprasaturată. Dar, participanţii nu au reuşit să ajungă la un acord, după ce Arabia Saudită i-a cerut Iranului, ai cărui reprezentanţi nu au venit la Doha, să semneze înţelegerea. Însă, Iranul a exclus îngheţarea producţiei sale. Iranul, care îşi redresează exporturile petroliere după ridicarea sancţiunilor internaţionale (în ianuarie), a exclus orice limitare a producţiei sale înainte să ajungă la nivelul anterior impunerii sancţiunilor. Oficialii de la Teheran cred că ideea alăturării la un acord de îngheţare a producţiei este "ridicolă".
Reprezentantul Arabiei Saudite, Mohammed bin Salman, a declarat că regatul său nu îşi va diminua producţia dacă alţi producători majori nu îşi iau acelaşi angajament.

luni, 18 aprilie 2016

Cineva va dezimformeaza foarte grav:Cat timp industria romaneasca a fost capabila sa produca un transportor (SAUR2) care a obtinut certificarile NATO privind protectia (pe banii angajatilor, ca de statul dintr-o data nu a mai avut bani) sa incerci sa cumperi altceva mi se pare o grava subminare a securitatii nationale:
-costul contractului pt. transportoare este intre 2-3 MILIARDE DE EURO + alte MILIARDE mentenanta care se intind pe zeci de ani, daca se importa iar daca s-ar cumpara SAUR2 sau finanteaza progranul TBT undeva sub un miliard cu mentinea ca sute de milioane din acesti bani se intorc la buget prin taxe si impozite plus alte locuri de munca generate in industriea care ar produce pt. SAUR2 sau TBT (pe zeci de ani datorita mentenantiei care uneori este profitabila decat vanzarea);
-cum fondurile pt. buget sunt mici armata nu ar putea importa nici jumatate din nr. celor care ar putea fi achizitionate din tara (SAUR2 sau programul TBT-ul). Ce faci cu restul de soldati ii trimiti pe jos sau in ARO?; -Romania nu are aparare antiaeriana, cum este posibil ca sa fie exportati 2-3 miliarde de euro + probabil inca pe atat in mentenanta pt. trasportoare daca sunt gen PIRANHA, care nu ar avea prea mare importanta pe campul de lupta cand avioanele inamice ar zbura nestingherite si ar face tinte de antrement cu nemaipomenitate transportoare, deci noi oferim inamicilor tinte de 2-3 miliarde in loc sa folosim acesti bani pt. a ne cumpara armament antiaeriam (fara el poti sa ai cele mai bune echipamnete le pierzi rapid)?. Logic ar fi sa se cumpere SAUR2 sau finantat/cumparat TBT-ul iar cu restul de bani, 2 -3 miliarde (plus sutele de milioane care ar revenii la buget prin taxe si impozite), sa se cumpare armanent antiaerian. Asa avem si tranportoare si AA.
Daca nu miroase a ce avem acum, Romania nu mai produce munitie si o importa de la tari care au legaturi stranse cu Rusia, interesant nu?. Oare aceste tari ne vor da munitie in eventualitatea unui conflict?.