
vineri, 31 mai 2013

joi, 30 mai 2013
Raportare falsa a deficitului bugetar al Romaniei - impact de 3 Miliarde in deficitul bugetar European 2014-2020
Un document oficial ajuns pe masa de lucru a Ministerului Finantelor semnaleaza ca in Legea bugetului de stat s-a strecurat o eroare care ar putea face Romania sa rateze tinta de deficit bugetar cu cel putin 800 de mlioane de euro.
Problema semnalata Ministerului Finantelor este includerea eronata in lege a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM) si a Fondului de Contragarantare. Din cauza includerii Fondului de Garantare in Legea Bugetului, cele peste 770 milioane de euro acordate de Fond ca garantie pentru creditele IMM-urilor vor fi considerate ca fiind ajutor de stat. Documentul, semnat de oficialii Fondului de Garantare, mai mentioneaza ca portofoliul de garantii este in crestere. Teoretic, acesta se poate masura chiar in miliarde de euro, deoarece Fondul poate acorda garantii pana la o valoare de 15 ori mai mare decat capitalul fondului, care este de 200 de milioane de euro.
Deficitul bugetar estimat pentru 2013 este de circa 3 miliarde de euro in conditiile unui Produs Intern Brut (PIB) estimat la circa 140 de miliarde de euro. O crestere a deficitului cu un miliard de euro ar face imposibila, practic, atingerea tintei de deficit bugetar, de 2,15% din PIB, asumata de Guvernul Ponta. Fapt de neiertat, mai ales atunci cand se produce ca urmare a unei gafe sau a incompetentei.
Presedintele Fondului de Garantare, Aurel Saramet, confirmat existenta documentului si riscul ca garantiile sa fie considerate ajutor de stat. „In masura in care se creaza o confuzie intre noi, institutie financiara, cu capital de risc, care se gestioneaza pe principii private si suntem tratati in lege, ca institutie publica, orice garantie devine ajutor de stat”, ne-a spus Saramet. El ne-a confirmat ca documentul a fost trimis la mai multe institutii ale statului. Reporterul „Nasul TV” a aflat ca acesta ar fi fost trimis la cel putin trei institutii ale statului, precum Consiliului Concurentei, Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP). Aceasta deoarece prin includerea Fondului de Garantare in Legea Bugetului de Stat se risca declansarea procedurii de infringement pentru distorsionarea pietii financiar – bancare, iar Fondul de Garantare ar putea deveni singura institutie de acest fel din Europa nevoita sa organizeze licitatii internationale chiar si pentru constituirea de depozite bancare.
Update
Urmare dezvaluirilor facute de mass media, Ministerul Finantelor a emis un punct de vedere care dovedeste doar neprofesionalismul acestora si faptul ca presa i-a prins, de fapt „cu pantalonii in vine”. Responsabilii Ministerului se pregatesc, dealtfel, sa indrepte eroarea pe sest, fara ca presa sa prinda de veste. (sursa, nasul.ro)

El a fost descoperit în 1998 de către Centrul pentru planete Cambridge, din statul Massachusetts.
Apropierea asteroidului a fost detectată de către experţii NASA, care au calculat distanţa la care acesta va trece pe lângă Pământ. În concluzie, 1998 QE2 nu este periculos pentru pământeni. Traiectoria acestuia se va afla la o distanţă de aproximativ şase milioane de kilometri de planeta noastră, de 15 ori mai mult decât distanţa dintre Pământ şi Lună.
„Suntem încrezători că totul se va termina cu bine, dar pentru orice caz am decis să ne pregătim în perspectiva apropierii asteroidului', a declarat Lance Benner, astronom în cadrul NASA.
Oamenii de ştiinţă se pregătesc să sondeze asteroidul cu un telescop imens, situat la Observatorul Goldstone din deşertul Mojave (California).
Scopul este de a obţine informaţii cu privire la forma, compoziţia chimică şi mai ales orbita. Aceste date ar putea ajuta la stabilirea originii vizitatorului din spaţiu şi de a anticipa deplasarea sa posibilă în viitor, peste 200 de ani, când se estimează că 1998 QE2 va trece din nou prin apropierea Pământului.
miercuri, 29 mai 2013

Ministrii europeni ai Afacerilor Externe au decis luni seara, la Bruxelles, sa ridice embargoul asupra armelor pentru rebelii sirieni, dar nicio tara nu are intentia sa faca astfel de exporturi in urmatoarele doua luni, pentru a nu pune in pericol initiativa de pace ruso-americana, in conditiile in care conflictul face ravagii pe teren, scrie AFP.
"UE a decis sa puna capat embargoului asupra armelor pentru opozitia siriana si sa mentina celelalte sanctiuni impotriva regimului sirian", a anuntat ministrul britanic William Hague, la capatul unei reuniuni maraton. Aceasta decizie nu va schimba in realitate nimic pentru rebeli, care se confrunta cu ofensiva armatei siriene, in special in jurul orasului strategic Qousseir (centrul tarii).
Cele 27 de tari membre "s-au angajat sa se abtina de la exporturi de arme la acest stadiu si, in functie de cauza, sa aplice un anumit numar de criterii stricte pentru eventuale furnizari de arme", a explicat ministrul luxemburghez Jean Asselborn.
"Este o ridicare teoretica a embargoului. Concret, nu vor exista decizii de livrari de arme inainte de minim 1 august", a precizat un inalt oficial francez, care a preferat sa-si pastreze anonimatul.
"UE a decis sa puna capat embargoului asupra armelor pentru opozitia siriana si sa mentina celelalte sanctiuni impotriva regimului sirian", a anuntat ministrul britanic William Hague, la capatul unei reuniuni maraton. Aceasta decizie nu va schimba in realitate nimic pentru rebeli, care se confrunta cu ofensiva armatei siriene, in special in jurul orasului strategic Qousseir (centrul tarii).
Cele 27 de tari membre "s-au angajat sa se abtina de la exporturi de arme la acest stadiu si, in functie de cauza, sa aplice un anumit numar de criterii stricte pentru eventuale furnizari de arme", a explicat ministrul luxemburghez Jean Asselborn.
"Este o ridicare teoretica a embargoului. Concret, nu vor exista decizii de livrari de arme inainte de minim 1 august", a precizat un inalt oficial francez, care a preferat sa-si pastreze anonimatul.
marți, 28 mai 2013

„Orice acţiune în instanţă poate intra sub incidenţa diferitelor dispoziţii şi proceduri naţionale. În consecinţă, reclamanţii şi pârâţii îşi asumă riscul unor litigii multiple referitoare la acelaşi brevet în mai multe state membre ce implică costuri substanţiale" a adăugat subsecretarul de stat din Ministerul Afacerilor Europene. Acesta a subliniat şi avantajele pe care România le-ar avea ca urmare a unei astfel de reforme legislative. „Companiile româneşti vor putea obţine brevete de invenţie cu costuri substanţial reduse faţă de actualul brevet european. Traducerea automată în limba română şi fără costuri a tuturor documentelor de brevet (descriere, revendicări şi desene) va contribui la o mai largă diseminare a informaţiei tehnologice", a declarat Răzvan Horaţiu Radu. Accesul mai uşor şi mai ieftin la brevete este de natură să conducă la o creştere a numărului de IMM-uri inovatoare. Prin urmare creşterea numărului de afaceri noi este de aşteptat să aibă un impact pozitiv asupra creării de locuri de muncă, fapt care să ducă, astfel, la creştere economică.
La dezbateri au fost prezenţi reprezentanţi ai principalelor instituţii de profil, companii care activează în domeniul proprietăţii intelectuale, jurişti specializaţi în această problematică. Sursa : Ministerul Afacerilor Europene
Domnului Victor-Viorel Ponta – Primul Ministru al României
Domnului Victor-Viorel Ponta – Primul Ministru al României
Stimate Domnule Prim-Ministru,
În anul 2012, a avut loc un Control
al Curții de Conturi a României, departamentul IV, care s-a incheiat cu Decizia
nr. 1/14.01.2013, decizie ce cuprinde 13 masuri ce au termen de aplicare 31 mai
2013 si, respectiv 30 august 2013.
Menționăm faptul că FNGCIMM a parcurs
toate formele legale de atacare a acesteia, în prezent aflandu-se pe rolul Curtii de Apel Bucuresti – Sectia a VIII-a
Contencios Administrativ si fiscal, Dosarul nr. 2894/2/2013, prin care FNGCIMM
in calitate de reclamant a solicitat:
–
Anularea Deciziei nr.
1/14.01.2013 emisă de Curtea de Conturi,
respectiv a Încheierii nr. 34/28.03.2013 emisă de Curtea de Conturi în
soluționarea Contestației nr. 2827/05.02.2013;
–
Suspendarea efectelor
Deciziei nr. 1/14.01.2013 și a Încheierii nr. 34/28.03.2013 până la soluționarea irevocabilă a
prezentului dosar.
Până
la data prezentei, nu s-a comunicat de către instanță termenul de judecare a
cererii de suspendare a deciziei atacate.
In data de
22.05.2013, Adunarea Generală a Acționarilor a hotărât, prin mandatarii numiți
de Ministrul Delegat pentru Buget, reprezentantul statului român – Ministerul Finanțelor
Publice, la pct. 1 din Nota Mandat nr. 81.682/21.05.2013, “sa solicite și
să dispună FNGCIMM punerea in integralitate, cu celeritate și la termenele
prevăzute, Decizia Curții de Conturi a României nr. 1/14.01.2013 .....”
Menționăm că
FNGCIMM a avut în vedere estimarea impactului aplicării măsurilor dispuse, în
termenele precizate, solicitând Curții de Conturi a Romaniei prelungirea
termenului de aplicare a acestora până la data de 31.12.2013, având în vedere
elementele complexe de natură legală, economică și operațională presupuse de
aplicarea acestora.
Până la data prezentei nu s-a
primit nici un răspuns în acest sens.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)